Inovaţie: Nissan înlocuieşte oţelul din structura maşinilor cu un aliaj mult mai performant şi rezistent
Modelele Nissan construite începând cu 2013 vor avea în structura de rezistenţă un aliaj de oţel mai competitiv, mai uşor şi mai ieftin decât oţelul insuşi.
Nissan a anunţat astăzi că a dezvoltat un aliaj de oţel ultraperformant care va fi utilizat în formă de plăci în structura de rezistenţă a tuturor modelelor mărcii începând cu anul 2013. Principalele caracteristici fizice ale acestui aliaj sunt rezistenţa la torsiune extrem de ridicată (1.2 Gigapascali, echivalent al 12.000 de atmosfere sau al 10.200 de kilograme Forţă pe centimetru pătrat) şi masa uşor mai scăzută decât cea a oţelului clasic.
Astfel, conform comunicatului Nissan, noul aliaj de oţel va scădea masa proprie a maşinilor cu până la 15 kilograme, timp în care rezistenţa acestora creşte vizibil. Noul material a fost dezvoltat de Nissan în colaborare cu Nippon Steel Corporation şi Kobe Steel, urmând să fie utilizat atât la ranforsarea principalelor componente structurale ale maşinii, cât şi la nivelul montanţilor.
Pe lângă îmbunătăţirea randamentului plăcilor care vor fi produse din noul aliaj, noul material va reduce şi costurile totale de producţie. Pentru dezvoltarea acestuia, inginerii celor trei companii implicate în proiectul de cercetare au reuşit să controleze structura oţelului la nivel de submicron. Astfel s-au putut utiliza straturi diferite de oţel (rigide şi mai puţin rigide) care au dus în final la dezvoltarea unei rezistenţe la torsiune optime.
via | autoblog.it
1.2 gigapascal e 1200 N/mmp. Nu de alta, dar daca tot oferiti conversii gratuite, macar folositi o unitate de masura relevanta.