Inovatie: noile modele Volvo vor "vedea" pietonii si vor frana singure
Odata cu debutul modelului S60, suedezii de la Volvo vor lansa si doua noi sisteme de siguranta preventiva. Botezate Collision Warning with Full Auto Brake si Pedestrian Safety, aceste sisteme vor reduce riscul producerii unui accident.
Noul Volvo S60, care va debuta in decursul anului viitor , va dispune de noile sisteme de siguranta preventiva Collision Warning with Full Auto Brake si Pedestrian Safety. Aceste functii vin in ajutorul soferilor, ele putand evita pietonii care se afla in fata masinii actionand frana pentru a reduce viteza sub 25 km/h.
Conform unor studii, procentul accidentelor in care sunt implicati pietoni variaza intre 10 si 25%. In cazul unui astfel de accident, viteza cu care masina se deplaseaza reprezinta factorul cel mai important. Riscul ca un pieton sa moara in cazul in care este lovit de un automobil care ruleaza cu 50 km/h este cu 85% mai mare comparativ cu situatia in care viteza masinii este de 25 km/h. De aceea, sistemul conceput de Volvo si botezat Pedestrian Safety vine in sprijinul soferilor si are ca scop evitarea unor astfel de intamplari.
Cand sistemul Collision Warning with Full Auto Brake detecteaza un pericol iminent, soferul va fi avertizat. In cazul in care acesta nu reactioneza, va intra in functiune acest nou sistem dezvoltat de suedezi, iar masina se va opri complet. Acest lucru este posibil in cazul in care viteza de rulare a masinii este sub 25 km/h.
"Sistemele anterioare au fost dezvoltate pentru a ajuta soferul sa evite coliziunile cu alte vehicule. Acum facem un pas gigantic, si lansam aceasta functie care creste siguranta participantilor la trafic. In plus, avansam la un procentaj de 100% in ceea ce priveste franarea complet automata. Din cate stim, niciunul dintre competitori nu a realizat un astfel de progres in materiepana acum."
"Aceasta noua tehnologie ar trebui sa ajute soferul sa evite coliziunile cu pietoni la o viteza de sub 25 km/h. Daca masina merge mai rapid, scopul este sa reduca viteza de impact pe cat de mult posibil. In majoritatea cazurilor, putem reduce forta coliziunilor cu aproximativ 75%. Luand in considerare numarul mare de incidente cu pietoni care au loc, daca reusim sa reducem riscul acestora cu 20%, aceasta noua functie va face diferenta.”: a declarat Thomas Broberg, expert in siguranta preventiva de la Volvo.
Cele doua sisteme de siguranta se bazeaza pe o unitate radar cu functie dubla care va fi integrata in grila masinii, o camera video si o unitate centrala de control. Sarcina radarului este sa detecteze obiectele si sa masoare distanta pana la ele, iar camera le va identifica.
”Lucram la aceasta tehnologie de 10 ani. Timp de cativa ani a trebuit sa testam masinile pe drumurile publice. Factori precum comportamentul in trafic, conditiile de drum si climatul trebuie luate in considerare in designul sistemului final.”, a declarat acelasi Thomas Broberg.
via | Volvo
Abia astept sa fie "adoptate" aceste sisteme si de bmw, ca altfel n-o sa stie nimeni cine le-a "inventat".