Întoarcerea la origini: prezentată la Geneva sub numele Auris, noua generație a hatchback-ului Toyota se va numi până la urmă Corolla

Publicat marţi, 28.08.2018 13:09 de Cornel Șocariciu

Toyota a decis să schimbe denumirea modelului Auris. Hatchback-ul de clasă compactă revine la numele Corolla și debutează pe piața din Europa în prima parte a anului viitor. Versiunea break va fi prezentată în octombrie la Paris.

La finalul anului 2011, oficialii Toyota nu erau mulțumiți de performanța avută de modelul Auris (prezentat în 2006 și comercializat din 2007 ca versiune hatchback a tradiționalului Corolla). La vremea respectivă, presa internațională a scris că viitoarea generație Auris o să revină la denumirea de Corolla. Doar că japonezii au întors foaia și au decis că trebuie să continue cu numele Auris.

La finalul anului trecut, o serie de zvonuri similare au apărut la nivel internațional. Spre surprinderea tuturor, japonezii au prezentat în cadrul Salonului Auto de la Geneva din martie noul Auris, semn că oficialii Toyota erau convinși că trebuie să continue în aceeași direcție.

Dar iată că planurile inițiale au fost modificate. Conform unui nou comunicat, Toyota a decis ca noua generație Auris să fie comercializată la nivel global sub denumirea de Corolla. Oficialii constructorului japonez spun că folosirea noii arhitecturi TNGA (Toyota New Global Architecture) pentru toate modelele din gama compactă a fost factorul care a determinat această schimbare.

"Lansarea noii generații este momentul cel mai bun pentru a reintroduce numele Corolla pentru hatchback-ul și break-ul din gama de compacte", a declarat Johan van Zyl, CEO-ul Toyota Motor Europe.

Versiunea break a noii generații Corolla va fi prezentată oficial în cadrul Salonului Auto de la Paris, eveniment care își deschide porțile la începutul lunii octombrie. Debutul noii generații Toyota Corolla hatchback pe piața din Europa este programat pentru prima parte a anului viitor. 

  • Edikkk, marţi, 28.08.2018 14:01

    O maşină care arată cât de cât european sau global. Prius în schimb arată ca un peşte urât vorba cuiva. Apoi interiorul este încă urâţel. Păcat Toyota, păcat. Toţi ar trebui să i-a lecţii de design de la Lincoln Navigator sau Aviator, în special interiorul, sunt superbe.

  • eu, marţi, 28.08.2018 15:31

    viitoarea mea masina, in varianta hibrida

  • SIMPLE MINDS, marţi, 28.08.2018 16:43

    Un salt urias la capitolul design fata de generatia precedenta. Partea frontala agresiva sa prevesteasca cumva si niste motorizari mai *indraznete* ? Ca parca merita....

  • LauCalin, marţi, 28.08.2018 16:43

    Si a mea, sper. Automarket, stiti cand va fi adusa si in Romania?

  • unu, marţi, 28.08.2018 16:46

    cam urata moda cu evacuarea falsa si plina de crom...si putin aiurea la varianta hibrid

  • fermi, marţi, 28.08.2018 19:27

    in partea inferioara a mastii fata pare a avea o scara retractabila, ca la autobuz

  • Tatraurs, marţi, 28.08.2018 21:36

    Viitoarea mea masina in varianta frigida...

  • andrei, miercuri, 29.08.2018 09:02

    Oare va pastra butoanele interioare a la 1990 sau vor avansa putin? In alta ordine de idei, nimic original la design-ul exterior, pare o combinatie de Mazda 3/Hyundai, de vazut daca apar imbunatatiri la ergonomie, rezolutia slaba a dispay-urilor, grafica samd. Nu imi pun mari sperante intr-o cutie automata de calitate.

  • @andrei, miercuri, 29.08.2018 13:56

    Te lasam pe tine sa-ti iei masina cu o cutie "de calitate" cu dublu ambreiaj si ramanem noi la eCVT-ul fara moarte. Toti au dat-o in bara cu "revolutia dublu ambreiaj", incepand cu Vw si al lor celebru pentru lipsa de fiabilitate DSG7, continuand cu Ford care a trecut din nou la cutiile cu convertizor si pana la Renault care la Megane GT si Talisman cu Tce 205/200 nu stie cum sa mai rezolve problemele aparute. De Audi, Skoda sau Seat nu mai amintesc pt ca sunt acelasi lucru cu Vw. Daca ai stii putina tehnica ai afla ca CVT-ul este cea mai eficienta cutie de viteze, muuult peste cutia de viteze robotizata cu dublu ambreiaj. Daca vrei performante iti iei convertizor (preferabil ZF sau Aisin), daca vrei probleme iti iei dublu breiaj, daca vrei fiabilitate iei CVT sau manuala.

  • Edikkk, joi, 30.08.2018 19:45

    Apreciez ce aţi spus dle @andrei ! Aveţi mare dreptate. e-CVT sunt nr 1, CVT nr 2 şi apoi restul. Cred că EasyR de la Renault bat DSGurile, din anumit puncte de vedere.

  • Megale, marţi, 04.09.2018 23:51

    Si care mai au cutii-ecvt sau cvt ? Sa stiu ce caut . Multam