Jaguar F-Pace, primul SUV al mărcii britanice, devine unul dintre cele mai scumpe SUV-uri compacte de pe piață: start de la 47.900 de euro

Publicat miercuri, 09.12.2015 19:20 de Mircea Meşter

Jaguar a utilizat cunoștințele fraților de la Land Rover pentru a construi primul lor SUV compact. Noul F-Pace nu e însă doar nou, ci și pretențios, fiind mai scump decât modelele asemănătoare de la BMW, Mercedes-Benz sau Audi.

După lansarea fastuoasă din cadrul Salonului Auto de la Frankfurt din toamna anului 2015, primul SUV semnat Jaguar a ajuns și în România. Noul Jaguar F-Pace poate fi comandat la dealerii interni ai mărcii britanice, orice client care-și dorește un SUV Jaguar construit cu know how-ul fraților de grup de la Land Rover fiind nevoit să scoată din cont minim 47.900 de euro, prețul variantei de bază a modelului din Albion: 2.0 diesel de 180 CP cu transmisie manuală.

Disponibil doar în variante cu tracțiune integrală, F-Pace oferă două motorizări diesel și una pe benzină, acestea acoperind toate tipurile de cereri potențiale ale clienților. De exemplu, cei care apreciază motoarele diesel vor putea miza fie pe un motor 2.0 de 180 CP, fie pe un V6 de 3.0 litri care dezvoltă 300 CP. În cazul benzinei, opțiunea este un V6 Turbo de 3.0 litri care dezvoltă 380 de cai putere preluat de pe F-Type.

Niveluri de echipare pentru toate portofelele

Echiparea de bază a unui F-Pace, denumită Pure, include jante din aliaj de 18 inch, faruri cu halogen și lumini permanente de zi, scaune cu tapițerie textilă premium reglabile manual, volan din piele și ceasuri de bord analog plus un ecran de 5 inch între acestea. Ca opțiune, instrumentarul de bord se poate transforma într-unul digital prin alegerea unui display cu diagonala de 12.3 inch.

Celelalte niveluri de echipare ale primul SUV Jaguar sunt Prestige (+3000 de euro), R-Sport (+2200 de euro față de Prestige) și Portofolio (+1100 de euro față de RSport). Suplimentar, există versiunile S (de la 75.000 de euro cu TVA, disponibilă pe motorizările de top diesel și benzină) și First Edition (de la 84.600 de euro) care adună în echiparea standard majoritatea elementelor opționale disponibile pe SUV-ul britanic.

Rivali direcți

Principalii rivali de piață ai SUV-ului compact Jaguar sunt Audi Q5, BMW X3 și X4, Lexus NX, Jeep Cherokee, Mercedes-Benz GLC, Porsche Macan și Volvo XC60. Pe lângă acestea, cel mai tânăr model Jaguar va trebui să își împartă clienții cu fratele Land Rover Discovery Sport, lansat anul trecut pe piață, cu care împarte de altfel și o parte din motoare.

JAGUAR F-PACE vs. CONCURENŢA DIRECTĂ

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Jaguar F-Pace
2.0 diesel 4x4 Aut.
180 5.3 8.7 50.468
Audi Q5
2.0 TDI 4x4 Aut. 
190 5.7 8.4 46.535
BMW X3
20d 4x4 Aut.
190 5.4 8.1 45.105
BMW X4
20d 4x4 Aut
190 5.2 8.0 49.851
Mercedes-Benz GLC
220d 2.2 4x4 Aut
170 5.0 8.3 45.818
Volvo XC60
D4 2.4 4x4 Aut
190 5.7 9.7 40.885
Land Rover Discovery Sport
2.0 TD4 4x4 Pure 
180 5.1 9.9 41.292
Jeep Cherokee
2.0 Mjet 4x4 Aut.
170 5.8 10.3 45.362
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

JAGUAR F-PACE vs. PORSCHE MACAN

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Jaguar F-Pace
V6 3.0 diesel 4x4 Aut. Pure
300 6.0 6.2 61.132
Porsche Macan
3.0 TDI 4x4 Aut. 
258 6.1 6.1 65.212
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 
  • jag, miercuri, 09.12.2015 19:39

    frate da bine arata!!!cine are bani si-i pica cu tronc pretu-i irelevant...hmmm....si mie mi-ar place unul ,e super si la interior dar mai ales la exterior...le-a iesit ce mai?...

  • lorinczi.thomas, miercuri, 09.12.2015 20:26

    Eh, nici cu XC60 nu mi-e rusine, la 40.000, model de aproape 8 ani, eh...

  • Scorpionul_negru, miercuri, 09.12.2015 21:02

    Cred ca o sa se vanda mai bine ca Porsche Macan datorita faptului ca are si motorizare diesel de 2 litri. Cel putin in Europa.....

  • ~, miercuri, 09.12.2015 21:54

    Pe asta cred ca se bazeaza si ei. Design emotional. Cand ti se pune pata nu te mai uiti la BMW ca are cu 4 cai in plus sau la Mercedes ca are consum mai mic.

  • Liviu, miercuri, 09.12.2015 23:46

    Mai Rolls-ul sa vina si am elucidat si capitolul S.U.V-urilor. Ce e mai bun, a ramas la urma.

  • xxx, joi, 10.12.2015 09:21

    Mie nu îmi este foarte clar: ei au un motor propriu?

  • Andy, joi, 10.12.2015 11:23

    @Liviu Rolls nu e concurent pentru firmele premium din tabel ci pentru Bentley si cine mai e prin zona super-lux. Un design reusit, intr-adevar. E departe cel mai atragator din lista respectiva.

  • vossen, joi, 10.12.2015 14:15

    In segmentul asta imi place foarte mult noul Cadillac XT5(succesorul lui SRX).Sper sa-l aduca si in EU.

  • roco, joi, 10.12.2015 16:08

    De ce n-au putut sa puna stopurile de pe F-Pace pe XE?

  • joe21, joi, 10.12.2015 21:49

    nimic nou sub "soare"!...fata de XF,,mai inaltata doar,,SPATELE PARCA DE EVOQUE!...sI DIN EXPERIENTA MEA cat de cat in condusul a cateva mii de km de XF diesel motor 2,2: motor puternic,,reprize bune,consum mic,dar,,,,,ce te faci cu izolarea lui,,se aude in habitaclu deranjant!...Probleme la semeringul de la motor cutie,curge ulei dupa prima suta de mii, desprinderea catalizatoruli,(urechii de sustinere).Si asteptam ca audiatia sa fie mai buna fata de MERT glc,,,care se cunoaste ca au meseriasi de la BOSE.

  • AndreiRN, vineri, 11.12.2015 18:47

    Din cate stiu eu Jaguar e masina Indiana si nicidecum Britanica. A fost candva demult.

  • Scorpionul.negru, miercuri, 16.12.2015 13:21

    @AndreiRN Propietarii sunt indieni. Masina e 100% britanica ! Acolo se fabrica un UK !