Jaguar F-Pace, primul SUV Jaguar, se prezintă în prima galerie foto oficială

Publicat luni, 14.09.2015 22:35 de Mircea Meșter

Porsche Macan și BMW X3 au de astăzi un rival pe măsură construit în Anglia. Noul Jaguar F-Pace promite același farmec britanic al modelelor Jaguar într-un pachet complet atipic pentru marca din Albion.

Seria interminabilă de teasere care ne-au prezentat bucăți mici din cel mai nou model al celor de la Jaguar s-a încheiat în seara zilei de luni, 14 septembrie, moment în care marca britanică a ridicat cearșaful de pe primul SUV din istoria sa de 80 de ani. Noul Jaguar F-Pace este un pariu riscant pentru brandul din Albion, pentru că aceasta intră în zona ocupată de Land Rover, însă analizele de piață realizate de oamenii de marketing ai mărcii arată că potențialul unui astfel de SUV este unul foarte ridicat în termeni de volume de vânzare.

Una peste alta, noul F-Pace se prezintă ca un crossover construit pe platforma pe care Jaguar produc XE și XF, de exemplu, ceea ce înseamnă, în termeni tehnici, că noul SUV al mărcii își bazează construcția pe mult aluminiu și că nu iese din convenționalul Jaguar decât la nivelul dimensiunilor exterioare. De altfel, în ceea ce privește formele, designerii Jaguar jură că au păstrat esența mărcii și că o duc mai departe într-un pachet diferit. Și au parțial dreptate: în designul noului F-Pace regăsim linii familiare pe care le-am observat deja pe coupe-ul F-Type sau pe sedanurile XE și XF. 

Vi se par cunoscut aceste stopuri? Le-ați mai văzut pe F-Type.

Ca dimensiuni, Jaguar F-Pace se apropie de cele ale lui Porsche Macan, model cu care va rivaliza, de altfel, în ceea ce privește proprietățile dinamice și probabil și la capitolul preț. Altfel spus, F-Pace este la fel de mare ca un BMW X3, oferind un ampatament generos (2.87 metri) care este utilizat în totalitate pentru confortul și spațiul pasagerilor. Merită subliniat designul clasic și elegant de la interior, bordul fiind dominat de un display TFT care va găzdui centrul de comandă pentru sistemele de entertainment. De notat și faptul că ceasurile analog pot fi înlocuite la cerere cu un display cu diagonala de 12 inch și că F-Pace vine cu un sistem Head-Up Display laser care promite o vizibilitate excelentă a elementelor proiectate pe parbriz indiferent de starea vremii.

Interiorul pare să fie unul dintre punctele forte ale lui F-Pace.

La nivelul motorizărilor, F-Pace preia ceea ce oferă deja frații săi XE și XF. Vorbim de un turbodiesel de 2.0 litri care dezvoltă 180 CP, de un turbodiesel V6 de 3.0 litri care ajunge la 300 CP sau de un motor V6 benzină supraalimentat de 3.0 litri care duce plaja de puteri disponibile pe modelul britanic până la 380 de cai. Puterea este transferată cu ajutorul transmisiei automate cu opt trepte unui sistem de tracțiune integrală spre toate roțile, însă în condiții normale vorbim de o repartiție care favorizează propulsia, deci comportamentul sportiv. Apropo de acest aspect, suspensiile sunt preluate cu mici ajustări de la F-Type, iar jantele disponibile ajung la dimensiuni record în acest segment: 22 de inch.

via Jaguar

  • Madalescu_Georgian, luni, 14.09.2015 23:24

    Cred ca o sa ma dau cu capul de pereti, daca mai vad atatea influente ''matrioska'' in industrie. Chiar nu sunt in stare sa urmeze exemplul japonezilor de la Lexus si sa faca si ei ceva original nu copy-paste dupa alte modele din grup ? Interiorul imi aminteste de XF , iar manerele de XE.

  • remus, marţi, 15.09.2015 00:00

    Superb designul. Unul dintre cele mai aratoase SUV. In rest .. Te doare capu' cand vezi unde au putut sa puna pe usa butoanele pt actionarea geamurilor electrice :((

  • dan_grc, marţi, 15.09.2015 01:05

    N-ar fi o idee rea, datul cu capul de pereti, mai ales ca Lexus are doua SUV-uri, pt Europa cel putin, RX si NX, care culmea, seamana ca doua picaturi la exterior, apoi GS a primit aceeasi parte frontala cu IS, mai lipseste noul LS, ozn-ul limuzinelor din univers, sa aiba aceeasi grila exagerata. Cand te dai cu capul de pereti?

  • Mda, marţi, 15.09.2015 02:26

    Tot ce pot spune despre comentariile de sus: Rotfl =)) Dan_gc ai un mare plus de la mine :))

  • Scorpionul_negru, marţi, 15.09.2015 11:34

    Deci e un crossover nu un suv sa inteleg. Daca are concurent pe X3 si Macan. Am crezut ca se bate cu Cayenne si X5 etc. In cazul asta e o masina mai araatoasa ca BMW. Si cam pe aceeasi pozitie cu Porsche. Sa vedem si cat de buna e. Nu cred ca poate depasi Porsche. BMW da !

  • un oarecare, marţi, 15.09.2015 14:52

    @dan grecu Nu ai inteles nimic din ce a zis userul de sus. Am sa-ti traduc eu frustratule, stiu ca realitatea e dura pentru tine, stiu ca ai ochelari de cal, dar poate asa intelegi, desi ma indoiesc ca tartacuta ta de creier de gugustiuc va pricepe ceva, pur si simplu esti blocat. Ti se pare tie ca RX seamana cu NX sau invers ? Nu vezi ca spui numai balarii ? Unde ai vazut tu mah ca RX are semnatura ''L'' ( ledurile de zi ) pusa separat ca la NX ? Partea laterala si spatele la fel, nu au nici cea mai mica legatura cu designul lui NX . Stiu, frustrarea iti iese prin pori, dar trebuia sa iti spuna careva asta. In alt sens de idei, IS de cand are semnatura ''L'' unita cu farurile ca la GS ? Mai baga o berica si fa o tura cu bemveul tau, asculta o manea caci te carcaterizeaza frustrarile tale sunt caracteristice unui cocalar care nu stie nimic pe lumea asta decat BMW ...... stiu ca te doare, dar trebuia sa-ti zica cv treaba asta. Cu oameni ca dan grecu , nu trebuie sa vb cu ei , trebuie sa trageti apa , dar dupa apare iar.

  • escu, marţi, 15.09.2015 15:53

    Vad ca la stirea asta nu comenteaza nimeni, toti au fugit de realitate. http://www.automarket.ro/tv/diverse/protest-radical-un-sud-coreean-i-a-distrus-mercedesul-de-150000-de-euro-cu-crosa-de-golf-5071.html Mai bine ne-ar spune frustratii de marci germane cum de acest S63AMG nou nout l-a lasat in pana de 3 ori ? Ba mai mult a mai fost semnalat un caz de incendiu la un alt w222 cumparat de 2 saptamani de un alt proprietar . Stiu ca adevarul doare, dar poate ne lamuriti si pe noi cu ''calitatea'' germana . Hai Dan Grecu , zi-ne ce se intampla cu ''cea mai tare limuzina a tuturor timpurilor S class'', chiar atat de ''calitativa'' sa fie ?

  • Stefi, miercuri, 16.09.2015 08:38

    Cand vad comentariile lui ivanel nu pot sa nu-mi aduc aminte de bancul cu ala care mergea pe contrasens pe autostrada. :)

  • @remus, miercuri, 16.09.2015 09:36

    bun simt de observatie, chiar sunt aiurea puse, dealtfel o masin a frumoasa, sper sa se vanda ca-i prea anosta zona asta.

  • zorro, joi, 17.09.2015 18:31

    articolul e superficial. nu scrie ca sistemul 4x4 e de la Jaguar F-Type si nu de la Land Rover. Din acest motiv F-pace nu va concura cu Discovery Sport de exemplu. Discovery sport sau Evoque sunt orientate mai mult spre apttitudini off-road iar jaguar cu un sistem 4x4 care trage doar cu spatele pe sosea uscata si transfera pe fata maxim 50% este orinetat spre dinamica. F-Pace nu are diferentiale blocabile sau alte specialitati off-road. Cei de la jaguar land Rover au fost foarte inteligenti in pozitionarea modelelor ceea ce Ford nu a stiut sa faca.