Jaguar omoară break-urile din gamă pentru că germanii sunt naționaliști: "Nemții cumpără doar break-uri germane"

Publicat miercuri, 20.04.2016 11:02 de Mircea Meşter

Jaguar nu are o istorie bogată în zona break-urilor, iar britanicii renunță să mai încerce să înoate contra curentului. "În mod sigur nu vom mai face break-uri", spune Ian Callum, designerul-șef al mărcii din Albion.

Chiar dacă versiunile break ale modelelor puse la vânzare în Europa nu au foarte mare succes în România, zona acestui tip de mașini de familie este încă una importantă pentru piețele din Vest. Cu toate acestea, unele mărci renunță la ideea de a dezvolta versiuni break ale mașinilor lor din cauza faptului că cererea publicului pentru acest tip de caroserie este în scădere și e limitată la unele țări în care publicul acestor mașini e dificil de accesat.

Este și cazul celor de la Jaguar, care afirmă prin vocea lui Ian Callum, designerul-șef al mărcii britanice, că producătorul din Coventry nu va construi versiuni break ale actualelor modele din gamă. Brandul din Albion nu avea oricum o istorie serioasă în această zonă, pentru că singurele break-uri oferite în istoria Jaguar au fost bazate pe X-Type (în 2004) și pe prima generație XF, însă refuzul de a construi acest tip de caroserie este cel puțin interesant în condițiile în care vorbim despre o marcă premium care se luptă pe aceleași segmente în care grosul vânzărilor este realizat de cele trei branduri germane de tradiție; BMW, Mercedes-Benz și Audi. 

Motivul acestei decizii este dezvăluit de același Callum: "Cea mai mare piață din lume pentru break-uri este Germania. Iar germanii cumpără mașini germane", spune designerul care conduce destinele biroului de creație al mărcii Jaguar. "Vom face lucruri care vă vor surprinde, dar în mod sigur nu vom face break-uri", continuă oficialul britanic.

Decizia celor de la Jaguar vine în contextul în care marca britanică a lansat pe piață SUV-ul F-Pace, primul astfel de model din istoria mărcii, despre care oficialii brandului britanic susțin că va deveni cea mai vândută mașină din istoria mărcii. În plus, presa britanică sugerează faptul că Jaguar ar putea lansa și un SUV compact care va fi numit cel mai probabil E-Pace, britanicii urmărind astfel să formeze o familie de modele în segmente populare pe care marca nu a fost prezentă până acum.

  • Eluvo Pueblo Maxim, miercuri, 20.04.2016 11:39

    Asta asa este ! Nemtii sunt atat de nationalisti incat cumpara pana si afumatura tot de la ei. Carnatii Foltzfagan se vand ca painea calda. Macar doar asa poate o supravietui Foltsfaghen-AG(angster).

  • q, miercuri, 20.04.2016 12:28

    personal consider ca...daca e sa-ti iei un jag tre sa fie ,clar berlina, de fapt tocmai intentionez sa-mi cumpar un x type dar nici nu m-as gandi la break

  • razvanis, miercuri, 20.04.2016 13:24

    Daca asta e motivul insuccesului trebuia sa fi fost aflat inainte de lansarea pe piata. Totusi nu inteleg de ce jaguar a facut un break pentru nemti, englezii, francezii, spaniolii, suedezii, nimeni nu mai cumpara break-uri?

  • razvanis, miercuri, 20.04.2016 13:25

    Daca asta e motivul insuccesului trebuia sa fi fost aflat inainte de lansarea pe piata. Totusi nu inteleg de ce jaguar a facut un break pentru nemti, englezii, francezii, spaniolii, suedezii, nimeni nu mai cumpara break-uri? Din cate stiu, Volvo nu se plange de aceeasi problema, si nu e marca germana.

  • Scorpionul.negru, miercuri, 20.04.2016 15:00

    Adevarul e ca Jaguar arata prea bine in versiunea berlina. Break-urile cat de reusite ar fi, tot aduc a dric-uri...asa ca nu are rost.....

  • Cyrus, miercuri, 20.04.2016 16:32

    Daca nu era Jaguar, dar Kangaroo sau Camel, poate ca mergeau bine si break-ule :)

  • Sandu al-III-lea, miercuri, 20.04.2016 19:21

    E bine sa fi nationalist in vremurile astea.Nationalist inseamna sa ai industria ta,sa o protejezi cum poti mai bine.Noi romanii,daca nu suntem nationalisti,nu mai avem industrie,nu mai avem agricultura,nu mai avem cercetare nu mai avem aproape nimic romanesc.Totul e importat.Daca eram nationalisti inca din 1990,acum o duceam mult mai bine.

  • sandu, joi, 21.04.2016 10:17

    pai in primul rand breakurile arata cel mai bine(mult mai bine ca o berlina) si mai ales cele nemtesti. normal ca se lasa de facut breakuri, poate se lasa si de facut masini.