Jaguar XJR, cea mai rapidă limuzină a britanicilor, debutează la New York

Publicat marţi, 26.03.2013 17:59 de Sebastian Toma

Jaguar va prezenta la Salonul Auto de la New York cel mai rapid şi cel mai puternic XJ din istorie. Limuzina accelerează de la 0 la 100 km/h în 4.4 secunde.

Jaguar XJ va primi o versiune sport la Salonul Auto de la New York. Vorbim despre Jaguar XJR, cel mai puternic XJ din istoria mărcii britanice şi cea mai puternică limuzină lansată de marca din Coventry. Modelul este echipat cu un motor V8 supraalimentat care lifrează 550 CP şi 680 Nm. Propulsorul de 5.0 litri este cuplat unei transmisii automate cu opt trepte, găsită şi la bordul lui XFR-S, care promite schimbări rapide ale treptelor de viteză şi eficienţă maximă. Pentru a asigura emisii de CO2 cât mai reduse, englezii au echipat propulsorul respectiv cu un sistem Stop-Start.

Şasiul lui Jaguar XJ a trecut printr-o modificare serioasă pentru a deveni şasiul lui XJR, iar dezvoltarea a avut loc atât pe circuitele Nurburgring şi Rockingham, cât şi pe drumurile publice din Ţara Galilor, pentru a asigura performanţe de top adaptate drumurilor publice. Suspensia şi direcţia lui XJ au fost şi ele modificate, iar diferenţialul spate electronic a fost recalibrat pentru noile anvelope 295/30/20. Sistemul de frânare a fost şi el îmbunătăţit pentru a răspunde cerinţelor aferente unei berline cu 550 CP.

Sistemul Adaptive Dynamics al modelului englezesc a primit un nou mod de funcţionare, Dynamic, care este mai concentrat pe conducere sportivă şi răspunde mai rapid la solicitările şoferului şi la condiţiile de drum. Englezii spun că diferenţa de rafinament este foarte mică între un XJR şi un XJ standard, chiar şi pe modul Dynamic, în timp ce direcţia este mai precisă şi modelul oferă un plus de stabilitate şi control la viteze mari.

Via Jaguar

  • dan_grc, marţi, 26.03.2013 18:24

    Arata intr-un mare fel, performante supersport, dar alte jante nu puteau oferi? Nu de alta, dar sunt aproape identice cu jantele de pe fostul M6.

  • Andy, marţi, 26.03.2013 18:54

    Limuzina indienilor de la Jaguar era mai corect... O masina exceptionala oricum intr-o varianta ce ar trebui sa se bata cu un potential M7

  • Andy, marţi, 26.03.2013 19:30

    Si pinguinul nuclear impacheta poleiala...

  • Adrian, marţi, 26.03.2013 19:33

    @Pinguinul_nuclear Asa este..nu au mai pastrat traditia. Chiar daca modelele vechi de XJ erau cam batrane estetic, ar fi putut pastra macar 50 % din stil. Au scos un model nou 100% care nu arata nici pe departe ca un Xj din generatia veche din pacate. Au pierdut clienti de Jaguar adevarati da au castigat altii mai putin interesati de traditie.

  • gelu, marţi, 26.03.2013 20:00

    trebuie sa fiu deacord cu pinguinul nuclear da, jaguar si-a pierdut din designul original numai vorbesc de cel tipic englezesc. Cumparatorul intodeauna are dreptate si gusturile lui trebuie satisfacute. Aerul british s-a internationalizat iar liniile jaguar s-au diluat iar cand privesc acum pozele e ca si cum as manca o felie de salam de 100lei/kg care are acelasi gust ca si parizerul popular pe care mi-l punea mama in sandvisul din primara. Da, arata super tare, interiorul e la cote inalte, interiorul luxos, motorizarea fara cuvinte dar nu ma (mai) impresioneaza. Din pacate... pentru exemplificare: http://carwallpapersforfree.blogspot.ro/2013/01/2003-jaguar-xjr-42-supercharged-xj350.html

  • BaditzaEx, marţi, 26.03.2013 21:11

    absolut superb !!!, singurul lucru imbunatatit, ar fi niste jenti mai potrivite ( parca alea aduc de vechiul M6 si chiar nu merg, chiar daca sunt diferite la o limuzina mare ) niste cretini mai sus comentau ceva de originalitate, se vede ca-s orbi XJ are printre cel mai original design si acel ceva british inca a ramas incepand de la grila si terminand cu stopurile, doar ca a si evoluat limbajul de design

  • tzenu_bmw, marţi, 26.03.2013 23:19

    tot ce pot spune e k Jaguar e la moda(din nou) arata foarte bine masina...sa nu mai vorbim de performante....... se pare ca doar bmw(sportivii segmentului)lipsesc din aceasta ecuatie.....AMG este in segmentu F.....la fel si RS(audi)....mai nou si F(Lexus)....iar acum acest J(de la Jaaaag).....mi se pare mie sau lipseste un //M..... oare cand vom vedea un BMW M7.....un nou M1......un concurent pentru Merc. GL.....probabil niciodata......

  • dan_grc, miercuri, 27.03.2013 01:12

    Pe bune @tzenu ca vrei un Bmw concurent pt GL? Un model mai mare decat X5? Iar 760i are cam aceeasi putere ca acest XJ si va si si un M7 , dar care va avea o putere mai mica de 500 de cai, probabil ca va avea performante cel putin la fel de bune, dar va fi un M si mult mai usor decat actualul 7, dar la viitoarea generatie asta si va fi si-un supercar pana la urma, eu de abia astept sa te vad cum o sa te declari nemultumit ca va fi depasit cu 0.3 secunde de nu stiu ce alt model concurent si ca nu va avea V12 si va avea V8 de exemplu. Deci cand @tzenu va fi mai rezonabil cu criticile la adresa Bmw? La cele nejustificate si exagerate, nu zic ca este totul perfect, nu suporti X-urile dar vrei concurent pt GL, uite eu nu vreau si este foarte bine ca nu exista, un model mai mare ca X5 este prea mult, la Mercedes se potriveste, la Bmw nu.

  • Mafia, miercuri, 27.03.2013 01:46

    Cam uratzel

  • ferrari, miercuri, 27.03.2013 09:55

    un american la mc donalds: dublu burger, caroti mari dar cola sa fie light. La jaguar 5 litri, V8dar arei sistem start stop. Stupid

  • Adrian, miercuri, 27.03.2013 12:19

    @BaditzaEx Se vede ca esti de la tara...nume predestinat (Baditza :))

  • BaditzaEx, miercuri, 27.03.2013 19:02

    @Adrian ma scuzi am uitat... tu esti unul din vechii Jaguar XJ?! sau tu esti acel ''colectionar'' de postere, suprize Turbo cu Jaguar si nu da bine, noul limbaj de design al celor de la Jaguar, afisat in carnetelul tau cu suprize ?! :-)) eu zic sa dai o funga cu Blue-Air sau autocarul ( cum ti-e mai lejer ) pana-n Coventry si sa iei pe imbecilii aia la palme ca doar tu ai profesionala grup scolar Grivita sau Autobuzul, aia n-au invatat nimic la Cambridge sau Oxford, nu ?!

  • gabi_o, miercuri, 27.03.2013 20:21

    Va rog sa corectati: "...lifrează 550 CP..." Este o BIJUTERIE!

  • Adrian, joi, 28.03.2013 19:22

    @BaditzaEx Bati campii ca de obicei.

  • mihai, luni, 08.04.2013 04:09

    limuzina rapida ? pentru ce ? spatele e ca dreacu

  • Andrei, vineri, 21.03.2014 21:14

    Arata bine,dar cand vad evacuarile alea asa subtiri(nu se incadreaza deloc in aspect) Las-o balta! Asta e o replica dintr-un film de nota 10! Daca spune cineva care este filmul cu aceasta replica,ma declar simpatizant al Jaguarului asta!