James May glumeşte pe seama lui Clarkson, dar Jeremy ia în considerarea părăsirea Top Gear

Publicat joi, 12.03.2015 13:07 de Bogdan Mirică

BBC a anunţat că Jeremy Clarkson a fost suspendat din funcţie în urma unei altercaţii cu un producător. Top Gear este pe punctul de a se destrăma, iar despre restul episoadelor se zvoneşte că nu vor mai fi difuzate.

UPDATE: Apar noi informaţii legate de disputa pe care Jeremy Clarkson a avut-o cu producătorul Oisin Tymon. Potrivit unor surse apropiate vedetei de televiziune, acesta nu l-a lovit pe oficialul BBC, dar recunoaşte că au fost anumite îmbrânceli şi contact fizic. 

James May, colegul de platou al lui Clarkson, a fost abordat de o televiziune britanică, însă a glumit pe seama subiectului în stilul său caracteristic:

„Am spus de nenumărate ori că omul e un nesuferit. Dar cu toate astea îl plac. Nu-mi aduc aminte ce s-a întâmplat. Am fost orb de beat”, a încheiat May, refuzând să facă alte comentarii.

Chiar dacă scandalul dintre Jeremy Clarkson şi BBC se va stinge într-un viitor apropiat, este foarte puţin probabil ca vedeta de 54 de ani să mai rămână alături de echipa Top Gear. Aceleaşi surse din anturajul actorului vorbesc despre dorinţa acestuia de a părăsi televiziunea, mai ales că actualul contract expiră peste o lună. Dacă zvonurile se adeveresc, gestul său va fi probabil copiat şi de James May şi Richard Hammond, ducând astfel la destrămarea celei mai de succes emisiuni auto din toate timpurile. 

De asemenea, BBC a anunţat oficial că suspendă difuzarea episodului Top Gear programat pentru acest weekend, însă repercursiunile s-ar putea adânci. Se pare că BBC vrea să renunţe complet la difuzarea episoadelor rămase din această serie. Seria cu numărul 22 al celebrului show britanic auto are 10 episoade. Până în prezent au fost difuzate şapte.


Potrivit declaraţiei oficiale emise de postul britanic: ”Jeremy Clarkson a fost suspendat în urma unei altercaţii cu un producător BBC. El va fi supus unei investigaţii interne. Top Gear nu va fi difuzat sâmbăta aceasta. BBC nu va face alte comentarii pe marginea subiectului”.

Ziarele din Marea Britanie se întrec în clarificarea situaţiei. The Independent susţine că Jeremy Clarkson se afla de mai multă vreme sub avertisment din cauza unor controverse iscate pe marginea unor remarci rasiste. Deşi vedeta le-a clarificat ca fiind simple erori, fără intenţia de a jigni pe cineva, avertismentul a rămas în picioare.

Situaţia în echipa Top Gear era şi aşa tensionată în urma episodului filmat în Argentina, când prezentatorii au fost la un pas de a fi linşaţi pentru afişarea unor plăcuţe de înmatriculare cu nume ofensatorii pentru populaţia locală.

Ziarul tabloid The Daily Mail susţine că decizia de suspendare a venit în urma unei altercaţii între Clarkson şi producătorul de 36 de ani Oisin Tymon. Surse neoficiale susţin că vedeta l-a lovit cu pumnul pe Tymon pentru că la locul de filmare nu fusese organizată cina.


Indiferent de motivul real al suspendării, excluderea lui Clarkson nu ar fi benefică pentru BBC şi Top Gear. O petiţie online a fost deja semnată de 700.000 de oameni care doresc revenirea vedetei. Surprins de presa de scandal din Marea Britanie într-un pub, imediat după izbucnirea scandalului, Clarkson a declarat: ”Mă bucur de halba mea de bere şi aştept să treacă toată această nebunie”.

  • dan, miercuri, 11.03.2015 11:28

    O vorba din intelepti zicea: "There's no such thing as bad publicity." Metodele astea 'pitipontesti' de ridicare a ratingului prin scandaluri regizate sunt atat de stravezii incat nu le mai poti folosi nici pe post de perdele la geam.

  • mishazaitev, miercuri, 11.03.2015 12:03

    @dan Si eu sunt de aceeasi parere. Lovirea cu pumnul a aunui producator in Anglia, daca acest gest ar fi real, ar insemna excluderea faptasului pe vecie din viata publica, lasand alte consecinte de natura pecuniara sau penala pe care nimeni n-ar vrea sa le suporte. Probabil ca, odata cu realizarea episodului din Romania, producatorii emisiunii s-au uitat prea mult la televizor si cum in Anglia ar fi fost prea trasa de par filmara unei unei batai "spontane", si -au zis ca e mai bine sa lanseze zvonul ca aceasta a avut loc. Eu zic ca Tolea si cuplu Prigoana ar putea sa-i dea in judecata pentru furtul strategiei de imagine.

  • Alex, miercuri, 11.03.2015 16:42

    Good, good marketing!

  • gieremy, miercuri, 11.03.2015 18:19

    un batranel senil caruia ii pluteste creierul in rachiu de tescovina.

  • haha, joi, 12.03.2015 11:34

    @mishazaitev hai mai lasa vrajeala ' ca stim cum sta treaba

  • Moldovean, joi, 12.03.2015 13:58

    @mishazaitev De acord cu tine. Eu am origini evreiești și lumea e chiar paranoică în legătură cu evreii. Și da, la cât au suferit e și normal să fie apărați acum. Totuși, nu îți trebuie multă minte să declari că întreaga lume e controlată de evrei. Și dacă tot domnul Luci tot crede asta din toată inima să citească puțin din cultura, istoria și tradițiile evreilor să vadă de ce sunt atât de buni, pricepuți și deștepți. Totul pleacă de la educația din familie, atât spun. Restul studiați voi.

  • octav71, joi, 12.03.2015 15:37

    A avut momentele lui de "glorie". I-a cam tavalit pe mexicani cu remarcile acelea despre ei ca popor. La americani era sa si-o ia ca a scris pe masina niste chestii greu de digerat. In Argentina a comis-o din nou, e greu de crezut ca nimeni din echipa nu s-a sesizat ca numarul ala de inmatriculare era un pic ciudat. Mai sunt remarcile total deplasate despre masini, crime, daca ati vazut episoadele va amintiti. Mai este caterinca ieftina legata de cativa oameni politici, s-a luat de aspectul fizic! Apoi un pic de rasism. Apogeul a fost atins cu "baby Jesus", bascalia trebuie sa opreasca la un punct, sunt limite peste care nu treci. Nimeni nu este de neinlocuit!

  • mishazaitev, joi, 12.03.2015 16:52

    Aici nu e vorba, Dle. Moldovean doar de sentimentul scarbos pe care cineva il manifesta fata de o fiinta umana desconsiderand-o doar pentru ca apartine anei anumite etnii. Nu e conteaza daca acest sentiment care nu ar trebui sa caracterizeze nico fiinta umana se indrepata impotriva evreilor sau a altotr etnii. E vorba de a ignora tragediile care se nasc din acest mod medieval de gandire si faptul ca acestuia ii pot cadea oricand victime mii si mii de oameni nevinovati. E vorba de a nu privi in jurul tau si de a nu lua ca exemplu nenorociri mult mai recente decat holocaustul! Oare faptul ca in imediata noastra vecinatate, intr-o tara in care vreme de 50 de anii mai multe etnii au supravietuit si au prosperat impreuna, a fost nevoie doar de o scanteie ca acestea sa se urasca intre ele si sa se ucida reciproc doar pentru ca sarbii au inceput sa-i urasca pe albanezi, croatii pe sarbi si sarbii pe muntenegreni, nu constituie un rezultat al rasismului. Ni se pare banal sa spunem "Da-l naibii de tigan, sau de turc, sau de tatar, sau de machedon". Dar nu ne dam seama cat de firava este linia de demarcatie intre dintre a gandi asa si a trece la fapte. Pe de alta parte atunci cand noi cadem victime ale rasismului altora, ne revoltam. M-as bucura sa-mi dati dreptate atunci cand voi protesta impotriva unor asemenea abjectii si daca ele au drept tinta pe tigani, pe unguri, pe turci, pe tatari, sau orice alta etnie al carei membrii sunt considerati inferiori doar pentru ca nu corespund criteriilor de selectie ariene izvorate din frustrarea celui care gandeste astfel. In fine... multumesc Automarket! Dar sa stiti ca, stergand, pe langa comentariul rasist si protestul meu impotriva practicii voastre de a mentine astfel de comentarii, ati mai dovedit odata ca a fi jurnalist intr-o tara europeana inseamna mult mai mult decat a testa masini europene. Stiu ca nici aceasta afirmatie nu va rezista mult si ca va veti grabi sa o cenzurati. JE SUIS CHARLIE!

  • socratestanculescu, joi, 12.03.2015 18:28

    Marlanul de clarkson ar trebui dat afara-n.....suturi de cam peste tot. Se....''comporta'' de parca totul i se cuvine sau ar fi al lui. Eu,personal,5-th gear o consider NET SUPERIOARA.....''tentativei'' de....n-am cum s-o numesc !!!

  • mowgli, joi, 12.03.2015 20:52

    @Octav "bascalia trebuie sa opreasca la un punct, sunt limite peste care nu treci.". Aha, sigur.... dar cand Charlie Hebdo a facut bascalie, pun pariu ca urlai "Je suis Charlie" , "libertatea de exprimare si a presei" si alte chestii de genul. @Moldovean "E normal sa protejam evreii acum, dupa ce au trecut prin atatea" am inteles, bai si al dracu, nimeni, doar evreii, au trecut prin atrocitati, este ? Bai si daca tot au fost persecutati acu 70 de ani, cumva, au dreptul ca de atunci sa faca si ei la randul lor crime odioase, sa fie rasisti, sa aiba una dintre cele mai puternice forte militare si asa mai departe, corect ? adica e dreptul lor s-o faca, ca doar au suferit si acuma trebuie sa compenseze cu ceva in cartile de istorie, toate astea, in timp ce restu lumii inchide ochii, ca doar vorbim de asupritul popor, ales de insusi Dumnezeu.

  • octav71, vineri, 13.03.2015 02:05

    Mowgli, nu sunt fatarnic, spun ce gandesc si imi asum responsabilitatea acestui gest. Iti apreciez parerile, consider ca ai ceva de spus pe acest site. Nu urlam nimic, nici de Charlie, nici de libertatea presei. De ce? Din nou, trebuie sa existe o limita. Un exemplu simplu: te injur, adanc si urat. Iti sparg geamurile de la casa, vandalizez masina, etc. Si vin a doua zi la tine si iti spun ca am glumit, ca sunt de la o emisiune cu camera ascunsa si ti-am facut o gluma. Cum suporti asta? Ce a fost cu "Je suis Charlie" a fost o nerespectare a limitelor, de ambele parti. E mult si obositor de comentat pe subiectul asta. Iar cu libertatea de exprimarea si a presei, mai usor. Este atat de multa mizerie in orice stire, care trebuie sa aduca niste clickuri si niste bani, incat e greu sa gasesti ceva de citit in Ro. Parerea mea.

  • Andi1, vineri, 13.03.2015 07:10

    @moldovean - nu starni o discutie despre "simpatia" unora pentru evrei... :) Si nu ma refer la evreii ca si fiinte umane, ci la mentalitatea de evreu...

  • mowgli, vineri, 13.03.2015 10:29

    @Octav71 multam de raspuns. Daca ai afirmat ceea ce ai scris mai sus (in primul comment) si chiar si aplici asta, asa cum spui ca nu ai fost Charlie, atunci e super ok din pct meu de vedere, de fapt, impartasim acelasi punct de vedere. Chestia cu "limita de bun simt" am afirmat-o in nenumarate instante cand lumea era Charile, in diverse medii si de multe ori, mi-am luat o palma peste cap pentru asta. Cu alte cuvinte, da, ai perfecta dreptate: trebuie sa existe o limita, iar daca ai de gand sa treci peste, atunci asuma-ti niste riscuri si repercusiuni, asta nu justifica niciun act de violenta, desigur, dar cand ai de-a face cu oameni primitivi, mai bine sa nu te cobori la nivelul lor, doar de dragul atentiei si a unor zambete din partea audientei. In cazul lui Jeremy insa, de multe ori partile ofensate au exagerat in multe cazuri, zic eu, in sensul ca s-au simtit lezate grupuri mari, desi era Jeremy lua peste picior un singur individ sau idee, moment istoric, etc. Tot pe de alta parte, noi cand vedem la TV cate o emisiune in care saptamanal, zilnic chiar, se iau peste picior si sunt insultati politicienii nostri, radem cu gura pana l urechi, insa cand il vedem pe Clarkson ca face asta, sarim in sus "vai, dar cum isi permite?". Cred ca ceea ce vreau sa spun, este ca daca ai de-a face cu oameni suficient de inteligenti, care realizeaza ca e un misto, lumea rade, apoi trece peste, totul e ok. Daca realizezi ca Jeremy in primul rand face misto de el insusi si prietenii lui si apoi de altii, atunci nu ti se mai pare asa mare lucru, dar pentru asta, iti trebuie o oarecare intelepciune, ca societate sau mentalitate colectiva, gen. Daca ai de-a face insa cu oameni mai putin.... receptivi sa spun asa, atunci mai bine stai pe fundul tau... si aici, zic eu, a gresit Jeremy.

  • mishazaitev, vineri, 13.03.2015 10:49

    @mowgli & Andi1 Depinde in ce societate vrei sa traiesti. Eu zic ca e de preferat o tara in care sa faci bascalie despre absolut orice cu riscul sa ti se raspunda tot cu bascalie, decat una in care dreptul la caterinca sa fie limitat pe motiv ca atinge niste subiecte care pentru unii sunt de neatins. Sunt sute de reviste si site-uri in care sunt publicate bancuri cu si despre evrei. Unele dintre ele fac referire directa la holocaust si la lagarele de concentrare. Nu am vazut niciun atentat comis de vreun evreu impotriva reprezentantilor unei astfel de publicatii sau al unui asemenea site. A justifica intr-un fel crima aceea odioasa motivand ca, vezi Doamne, atentatatorilor le-au fost atinse niste valori absolute si intangibile, echivaleaza cu a nu constientiza faptul ca, peste cativa ani, un nenorocit de asta poate deschide focul intr-un restaurnt in care te gasesti cu sotia si copiii doar pentru ca acolo se consuma porc, iar consumul de carne de porc reprezinta o atingere grava si de netolerat adusa Coranului, sau cu a justifica in vreun fel distrugerea unor constructii antice doar pentru ca nu corespund imaginii total eronate pe care nemernicii astia o au despre propria lor religie. Cel mai grav efect al rasismului il reprezinta disproportia reactiilor rasitului. Asa e! Evreul e mecantil, pana sa faca o afacere te freaca de iti merg fulgii, negociaza doar in folosul lui etc. Rasistul european sau arab considea normal ca pentru asta sa-l omorare. Musulmanul este un temperament religios. La randul lui a fost victima multor persecutii, de la exodul din Spania, pana la atrocitatile comise de Stalin in fostele republici sovietice. Rasistul evreu spune ca un musulman bun e un musulman mort. Tiganii, in marea lor majoritate sunt o rasa prost educata, cu probleme mari de adaptare. Mai fura, mai tepuiesc, etc. Rasistul roman spune ca i-ar omori pe toti. Depre asta e vorba, despre o lipsa total nejustificata a proportionalitatii reactiei. Am prins un tigan la furat, i-am dat o mama de bataie si gata! Nu vreau sa ma razbun pe tot neamul lui! Nu doresc disparitia intregii etnii. Am avut in afaceri o experienta neplacuta cu un evreu, eventual evit sa mai fac afaceri cu ei, dar nu semnez un memorandulm pentru ca evreul respectiv sa fie trimis in camera de gazare! Ma uit la ce nenorociri face ISIS in Orientul Mijlociu, le condamn le condam cu toata fiinta mea, dar nu propun exterminarea tuturor musulmanilor, fie macar si numai pentru faptul ca am fost in Turcia si m-am simtit excelent sau ca musulmanii din Dobrogea sunt unul dintre cele mai fericite exemple de integrare a unei minoritati intr-o societate, iar liderul lor spiritual, Muftiul Isuf Muurat, este in opinia mea unul dintre cei mai intelepti si echilibrati oameni care s-au nascut in Romania in ultima jumatate de secol.

  • qwerty, vineri, 13.03.2015 10:58

    JK e un geniu al televiziunii. Top Gear are mai multi telespectatori decat oricare alta emisiune worldwide si a creeat o veritabila industrie in spate care face MILIARDE! Pe langa emisiune se mai vand DVD uri, reviste si multe alte produse Top Gear. JK detine 30% din drepturile pentru emisiune si daca BBC ul il da afara trebuie sa-i dea multe milioane. In plus BBC ul are semnate contracte de difuzare in toata lumea iar daca nu difuzeaza ultimele 3 episoade trebuie sa plateasca despagubiri. E aberant sa ne apucam sa judecam inainte sa cunoastem si varianta lui JK si oricum eventualele probleme trebuiau rezolvate intern nu sa faca ditamai scandaul de presa. Daca prin absurd ar fi concediat BBC ul ar ramane cu o gaura serioasa in buget iar JK ar face o alta emisiune similara la un alt post. Sigur are tone de oferte.

  • cineva, vineri, 13.03.2015 18:01

    sa-l inlocuiasca pe Clarkson cu Rowan Atkinson E mult mai simpatic, stie mai multe dacat Clarkson despre masini (uitati-va la colectia lui de masini) si nu arunca insulte in stanga si dreapta

  • Dron, vineri, 20.03.2015 16:31

    De fapt Clarkson face mai mereu bascalie de cei saraci. Daca nu ai bani sa iti alegi ce masina vrei si iti alegi ce masina iti permiti....esti prost. Este ateu, snob, foarte mandru...dar...in lumea asta aflata sub puterea satanei e firesc ca exact exemplele negative sa fie apreciate.