Japonezii prezintă un supercar inspirat de Maserati Birdcage, o mașină de curse din anii ’60
Designer-ul japonez Ken Okuyama, omul din spatele lui Ferrari Enzo, a dezvăluit un supercar nou, inspirat dintr-o mașină de curse din anii ’60. Noul supercar nipon se numește Kode61 Birdcage și este o reinterpretare modernă a emblematicului Maserati Birdcage.
În cadrul Concursului de Eleganță din Villa d’Este și-a făcut apariția, printre numeroasele creații speciale și mașini de epocă, un model de performanță creat de un designer japonez faimos. Mai exact, este vorba despre Ken Okuyama, cunoscut pentru design-ul lui Ferrari Enzo. Acesta a adus în cadrul evenimentului din Italia un exemplar special inspirat de o mașină de curse de la începutul anilor ’60.
Noul supercar, botezat Kode61 Birdcage, este o reinterpretare modernă a vechiului Maserati Tipo 61 Birdcage, un model creat special pentru competiții și produs între 1959 și 1961. Alături de această mașină, supercar-ul japonez are și câteva elemente vizuale inspirate de conceptul Maserati Birdcage 75th din 2005, în special în zona farurilor și stopurilor, desenate sub forma unor linii foarte subțiri.
Așa cum putem observa, Kode61 Birdcage este un roadster cu două locuri, iar design-ul său este caracterizat de o caroserie cu muchii ascuțite și cu linii foarte agresive. Aici mai putem nota și absența unui parbriz, precum și ușile care se deschid ca o pereche de aripi. Jantele au un design special cu 3 spițe, inspirate și acestea de Maserati MC20.
Habitaclul lui Kode61 Birdcage îmbină elemente moderne cu cele retro. Astfel, aici avem un instrumentar complet analog, alături de o manetă specială pentru schimbătorul de viteze, care aduce aminte de vechile supercar-uri italiene produse până în anii 2000. Bordul modelului unicat este presărat cu elemente de decor lucioase, iar pasagerul primește un ecran care afișează informații suplimentare despre mașină în timpul rulării.
Din păcate, Ken Okuyama nu a dezvăluit niciun detaliu tehnic despre noua sa creație, însă putem spune cu siguranță că acesta este propulsat de un motor pur termic, datorită prezenței unei evacuări duble în partea din spate.
Vestea bună este că noul supercar va fi produs de mână în serie limitată la uzina de la Yamagata din Japonia. Deocamdată, Ken Okuyama nu a dezvăluit prețul noului său model.
via Carscoops