Jeep Renegade: specificaţiile tehnice ale versiunii europene
Americanii de la Jeep au publicat specificaţiile tehnice ale lui Renegade, primul model al lor care este produs în Italia. Acesta este bazat pe platforma lui Fiat 500X şi va fi oferit în Europa începând cu ultima parte a anului curent.
Jeep Renegade, primul model al mărcii americane produs vreodată în Europa, este primul din segment oferit în compania unei transmisii automate cu nouă trepte. În afară de această transmisie, Jeep îl oferă pe Renegade şi în compania a două manuale sau a unei unităţi cu două ambreiaje, iar clienţii pot alege între versiunile 4x2 şi 4x4 oferite, acestea din urmă fiind de două tipuri: Jeep Active Drive şi Jeep Active Drive Low, cel din urmă intergrând şi un reductor.
Jeep Renegade - imagini oficiale ale celui mai mic SUV al americanilor
Motoare şi transmisii
Gama de motorizări are cinci unităţi în ofertă pentu toată Europa şi o unitate suplimentară disponibilă doar în Rusia. Unitatea entry-level este un 1.6 benzină numit E-torQ şi are 110 CP, fiind urmat de două propulsoare de 1.4 litri MultiAir 2, care livrează 140, respectiv 170 CP. Gama de diesel-uri are două propulsoare Multijet II, de 120 şi 170 CP. Ruşilor li se va oferi un motor 2.4 TigerShark MultiAir de 2.4 litri, alimentat cu benzină, care livrează 185 CP. Toate propulsoarele respectă normele Euro 6.
Unitatea E-Torq atinge puterea maximă la 5.500 rpm şi cuplul maxim, de 152 Nm, la 4.500 rpm. Versiunea de 140 CP a motorului 1.4 MultiAir 2 asigură puterea maximă la 5.500 rpm şi oferă un cuplu maxim de 230 Nm la 1.750 rpm. Acesta din urmă poate fi comandat alături de o transmisie manuală cu şase trepte sau cu o unitate DDCT cu două ambreiaje. Fratele său de 170 CP poate fi comandat şi cu transmisia automată cu nouă trepte dezvoltată de grupul american, pe lângă unitatea manuală. Acesta din urmă oferă puterea maximă la 5.000 rpm şi asigură un cuplu maxim de 250 Nm la 2.500 rpm. Ambele versiuni ale motorului MultiAir 2 de 1.4 litri, precum şi fratele lor de 1.6 litri beneficiază de sistem Start-Stop.
NOUL JEEP Renegade MOTORIZĂRI |
BENZINĂ | DIESEL | |||||
1.6 E-Torq |
1.4 MultiAir2 |
1.4 MultiAir2 |
2.4 TigerShark | 1.6 MultiJet 2 |
2.0 MultiJet2 | 2.0 Multijet2 | |
PUTERE MAXIMĂ/RPM | 110/5.500 | 140/5.500 | 170/5.000 | 185/6.400 | 120/3.750 | 140/3.750 | 170/3.750 |
CUPLU MAXIM/RPM | 152/4.500 | 230/1.750 | 250/2.500 | 232/4.800 | 320/1.750 | 350/1.750 | 350/1.750 |
Propulsorul oferit exclusiv pieţei din Rusia are o putere maximă de 185 CP la 6.400 rpm şi un cuplu maxim de 232 Nm la 4.800 rpm şi este disponibil doar cu transmisia automată cu nouă trepte. Pe lângă piaţa din Rusia, motorizarea respectivă este oferită şi în Africa şi Orientul Mijlociu şi beneficiază de sistemul MultiAir2 de distribuţie variabilă electro-hidraulic. Această tehnologie foloseşte presiunea uleiului pentru a schimba timpii de deschidere ai supapelor de admisie şi acţionarea acestora implică o soluţie hidraulică în defavoarea tacheţilor acţionaţi mecanic. Soluţia tehnică reduce pierderile de pompare şi maximizează presiunile din procesul de admisie.
Gama de motorizări diesel este compusă din unităţi Multijet II de 1.6 şi 2.0 litri. Unitatea entry-level are 1.6 litri, 120 CP la 3.750 rpm şi 320 Nm la 1.750 rpm şi vine în compania unei transmisii manuale cu şase trepte. Propulsorul este asociat unui sistem Start-Stop pentru a reduce emisiile de CO2 şi consumul de carburant aferente staţionării cu motorul pornit. Fraţii săi mai mari au o cilindree de 2.0 litri şi oferă 140 CP la 3.750 rpm, respectiv 170 CP la 3.750 rpm şi un cuplu maxim de 350 Nm la 1.750 rpm. Aceştia beneficiază şi ei de sistemul Start-Stop şi au primit numeroase optimizări pentru îmbunătăţirea rafinamentului.
Sergio Marchionne vrea să dubleze vânzările Jeep în patru ani
Renegade îşi propune să fie un model capabil în off-road, având cinci moduri de rulare (Auto, Snow, Sport, Sand/Mud, şi Rock), alături de un reductor 20:1. Garda la sol a modelului este de 210 milimetri. Tot în funcţie de versiunea aleasă de client, Jeep Renegade are în jur de 70 de sisteme electronice de asistenţă, de la ABS şi ESP, până la sistem de coborâre şi urcare a rampelor. Capacităţile off-road depind de versiunea aleasă de client, existând mai multe posibilităţi în această direcţie, dar modelul american promite să fie cel mai capabil din segmentul B.
Via Jeep
urat, urat, urat cu spume!!!!!!