Kia Optima: noua generație ajunge și în Europa cu un diesel mai puternic
Kia a dezvăluit informații și imagini oficiale cu noua generație Optima, versiunea pentru piața din Europa. Modelul vine cu un interior mai spațios, cu un diesel mai puternic și cu noi tehnologii.
După ce și-a făcut debutul peste Ocean, pe piața din Statele Unite, acolo unde vânzările sunt generoase, noua generație Kia Optima este pregătită și pentru întâlnirea cu publicul european. Ea se va realiza în toamna acestui an, cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt.
Asemeni variantei americane, Optima adoptă noua grilă frontală ”tiger nose”, un set de lumini LED, stopuri de asemenea cu tehnologie LED, pasaje ale roților cu prize de ventilație, blocuri optice alungite și jante cu dimensiuni cuprinse între 16 și 18 inch.
Încărcare wireless pentru telefoanele mobile
Dimensiunile rămân apropiate de cele ale vechiului model, cu o lungime de 4855 mm, o lățime de 1860 mm și o înățime de 1465 mm. Ampatamentul ajunge la 2805 mm, ceea ce garantează un habitaclu mult mai generos, cu spațiu îmbunătățit la nivelul umerilor și al capului și cu un portbagaj mai mare.
Interiorul a fost și el modificat substanțial, fiind decorat acum cu plastic mai moale, cu plastic lucios și cu inserții metalice. Izolarea fonică a crescut, consola centrală a fost simplificată, iar sistemul multimedia oferă acum un ecran de 7 sau 8 inch. Nu vor lipsi nici noutățile tehnologice, printre care un suport pentru încărcare wireless a telefoanelor și un sistem audio Harman Kardon cu 10 difuzoare.
Un diesel mai puternic și cutie cu dublu ambreiaj
Gama de motorizări include și ea o serie de noutăți. Este vorba despre o nouă unitate pe benzină de 2.0 litri, cu patru cilindri, capabilă să ofere 163 de cai putere și un cuplu motor de 196 Nm. Dieselul 1.7 CRDi a fost și el modificat și oferă acum 141 de cai putere și 340 de Nm. Alături de motorizări, Kia oferă fie o transmisie manuală cu șase rapoarte, fie o automată cu tot atâtea trepte, fie o cutie cu dublu ambreiaj și șapte viteze.
Pe lista proiectelor viitoare se află și o versiune hibrid alimentată la priză și o versiune sportivă, parte a noii game de performanță Kia.
via Kia
Curios ca nu au digitalizat bordul complet ca la conceputl Sportspace. Ar fi fost interesant tinand cont ca sunt producatori care deja mizeaza pe asa ceva. Vezi Passat-ul in echiparea de top sau viitorul Talisman. Oricum, va fi o oferta de luat in calcul in clasa medie mai ales ca va avea preturi mult mai agresive si dotari mai complete fata de concurenta directa europeana.