Kia Pro_cee'd - a doua generaţie a compactei coreene cu trei uşi

Publicat joi, 13.09.2012 11:04 de Mircea Meșter

Cea de-a doua generaţie a gamei Cee'd de la Kia are de astăzi şi un membru coupe. Noul Pro_cee'd îşi păstrează numele şi duce mai departe designul nou inaugurat de Kia pe gama sa compactă.

Kia a prezentat astăzi primele fotografii ale noului Pro_cee'd, versiunea cu trei uşi a compactei Cee'd. Modelul îşi păstrează numele complicat criticat de mulţi în momentul lansării primei generaţii, dar vine cu modificări estetice interesante, având la bază compacta pe care Kia a prezentat-o şi lansat-o în Europa la începutul acestei veri (

testul Automarket cu noul Kia Cee'd). Noul Pro_Cee'd devine astfel al treilea membru al celei de-a doua generaţii a familiei de compacte Kia, după ce versiunile cu cinci uşi şi break au fost deja dezvăluite anterior.

Deşi detaliile oficiale legate de noul model sunt minime - Kia preferând probabil să le păstreze pentru lansarea care va avea loc la Salonul de la Paris, în 27 septembrie - putem vedea în imagini o maşină care preia liniile frontale ale lui Cee'd, dar care în spate se transformă într-un coupe compact cu trei uşi. Rămâne de văzut dacă stilul adoptat de Kia va fi pe placul clienţilor acestui tip de modele şi mai ales dacă va noul Kia Pro_cee'd va putea să bată greii segmentului: Megane Coupe, Astra GTC sau viitoarea versiune cu trei uşi a lui Golf 7.

Nimic nou la capitolul motorizări, unde gama va include aceleaşi motoare pe care le regăsim în cazul versiunii cu cinci uşi. Zvonurile spun însă că producătorul coreean pregăteşte o surpriză pentru fanii mărcii: un rival pentru hot hatch-urile adevărate, motorul turbo de 1.6 litri de pe Hyundai Veloster urmând să fie utilizat - într-o versiune de putere superioară - şi de noul Pro_cee'd.

via Kia

  • Marian, joi, 13.09.2012 11:46

    Nu stiu cum o fi in realitate, dar din poze nu ma impresioneaza cu nimic. Cel putin spatele pare anost, stopurile sunt prea mici si mai sunt si alea de ceata si mers inapoi care sunt in partea de jos ... in final are un aspect de 2 lei. Mi se pare cel mai neinspirat model de cand a venit Peter Schreyer.

  • Aditza, joi, 13.09.2012 11:49

    Hai ca-s dati naibii coreenii astia :) (da stiu sunt produse in Europa si au designeri europeni). Frumusica, aduce un pic asa la exterior cu Scirroco.

  • deen, joi, 13.09.2012 12:12

    Nici mie nu mi se pare prea reusita. E prea abrupta in fata. Spre deosebire de generatia anterioara cand ceed-ul era mai reusit decat i30-ul acum mi se pare ca e exact invers. i-30 mi se pare mult mai echilibrat si mai frumos.

  • Thor, joi, 13.09.2012 12:23

    Spate de dubita, se vede ca Peter Schreyer vine de la VAG, rivalizeaza cu golf, alta dubita.

  • cmg_george, joi, 13.09.2012 13:04

    @Marian uite ai vrea sa fie stopurile de ceata sus langa al3-lea bec de frana? Asteptam si diversificarea gamei de motorizare(1.6 turbo, 2.0CRDi)

  • @Thor, joi, 13.09.2012 14:02

    Stiu ca nu iti convine, dar Kia este peste amaratul ala de Opel pe care il toti lauzi. Masina nu rupe gura targului, dar daca vine cu un pret bun va avea vanzari bune.

  • Ceed, joi, 13.09.2012 14:03

    Spatele seamana foarte mult cu cel de la Focus.

  • Marian, joi, 13.09.2012 14:08

    @cmg_george sunt bine puse alea de ceata. Dar sa fi fost singure, alea de mers inapoi sa fi fost incorporate in stopuri astfel in partea de jos era mai mica zona de faruri. Acum sunt la concurenta ca si suprafata. Nu stiu ce sa zic, dar de la usa in spate ceva nu se leaga, pare putin fortat designul, nu are continuitate cu fata. Ma asteptam la ceva mai unitar, spatele pare din alt film. Si eu am tot Cee'd dar masina asta de e in poze nu ma face deloc sa "vreau sa o conduc, nu doar sa o detin". Poate pe alta culoare o da mai bine, iar in realitate sa fie mai interesanta, dar din ce vad in poze...nu mersi.

  • BaditzaEx, joi, 13.09.2012 14:23

    spatele aduce a Veloster, dar mai rotunjit, cred, ca si spatele si masina in sine o sa-i stea mai bine in negru sau intr-o nuanta inchisa, de asemenea cred, ca va arata mai bine in realitate. Oricum ( cu pro si contra ) in mod sigur va fi si este altceva ( mai avangardist ) dintre concurenta directa

  • the hep, joi, 13.09.2012 15:51

    mama ce imi place sa citesc comentariile

  • the hep, joi, 13.09.2012 20:31

    cred ca Peter Schreyer a vrut sa spuna "Ştii încă de la prima vedere că noul Pro_cee'd este o maşină pe care doar vrei să o conduci, nu să si o deţii." pe ideea cat e de la firma sau nu au fost bani de astra gtc scirocco sau rcz merge si asta... mai facem un tuning specific propietarilor de kia, adica folii si pe parbriz, jante negre, eventual de 15 vopsite sau ceva turcisme cu gri si negru la 125e bucata, scoatem inscriptiile cu kia (da cu kia) mai inegrim farurile si avem un super bolid 1.4 ceva cu i la sfarsit si 90-100 cp.... nu sincer, decat asa, mai bine nu sau altceva...

  • the hep, joi, 13.09.2012 20:37

    am uitat de cele 4 evacuari, pentru ca la kia aia 100 de cp se obtin la turatii inalte, in rest in mersul cotidian ai 30-40cp, indeajuns sa ti-o iei si de la un logan cu un sofer mai abil care te ia pe nepregatite, ca pana o turezi la 7000 rpm ala e acasa... altfel, garantia aia de 7 ani in limita a doar 150.000 km, e foarte buna cand vrei sa mai pacalesti cativa clienti nu? vanzarile conteaza.

  • Catalin, joi, 13.09.2012 21:02

    a observat cineva detaliul cromat de legatura intre grila si far ?

  • Mihai, joi, 13.09.2012 22:55

    zau ca arata mai bine ca Scirocco. Sigur, parerea despre design e subiectiva, dar...

  • Mafia, joi, 13.09.2012 23:10

    Kia este mult peste VW.

  • @the hep, vineri, 14.09.2012 10:10

    mintea ta este in colturi.invidia face casa buna cu prostia in cazul tau.esti prea prost ca sa iti ofere cateva un raspuns la idioteniile spuse de tine.get a life. si apropo...kia pro cee'd 1.4,109 cp vs golf5,astra,focus toate cu motoare de 1.6...ghici ce...kia castiga,si toate astea la un consum de 7.5,nu 9-10. kia cee'd a fost o masina care s-a vandut singura,pret rezonabil si dotari mai mult decat suficiente.masini cu dotari similare erau cu 1500-2000 E mai scumpe si cu motoare de 80cp(vezi vw golf 5).in timp si-au dovedit fiabilitatea,timpul va spune dc noul cee'd(pro_cee'd) va avea acelasi succes ca precedentul

  • @@the hep, sâmbătă, 15.09.2012 23:07

    prin "kia pro cee'd 1.4,109 cp vs golf5,astra,focus toate cu motoare de 1.6...ghici ce...kia castiga" ai spus totul despre tine. pentru mine e clar cat de incuiat esti, mai condu si tu alte masini in afara de dacie si kia... porma vii si faci pe desteptul pe aici, taran incuiat adus la oras ce esti.