Kia ProCeed și Ceed GT sunt disponibile în România: hatchback-ul de performanță pleacă de la 22.800 de euro, iar shooting brake-ul de la 22.300 de euro

Publicat miercuri, 23.01.2019 18:25 de Cornel Șocariciu

Kia a publicat lista de prețuri pentru noul Ceed GT și pentru gama ProCeed. Hatchback-ul de performanță cu 204 CP pleacă de la 22.747 de euro, în timp ce shooting brake-ul costă de la 22.278 de euro. Kia oferă și o promoție de lansare menită să scadă prețul de pornire cu 1.000 de euro, indiferent de motorizare sau nivel de echipare.

Kia a publicat lista de prețuri pentru noul Ceed GT, versiunea de performanță a hatchback-ului de clasă compactă, și pentru gama ProCeed. 

Kia a prezentat noul Ceed GT în cadrul Salonului Auto de la Paris. Hatchback-ul constructorului asiatic este asamblat în cadrul fabricii din Zilina, Slovacia, iar începând de acum poate fi comandat și pe piața din România.

Prețul de pornire este de 22.747 de euro cu TVA, dar producătorul vine cu o ofertă de lansare și propune un preț de 21.747 de euro.

Noul Kia Ceed GT este disponibil exclusiv cu motorul turbo de 1.6 litri T-GDi. Acesta dezvoltă 204 cai putere la 6.000 rpm și 265 Nm între 1.500 rpm și 4.500 rpm. Versiunea de bază este echipată cu o cutie manuală cu șase trepte, iar opțional, constructorul asiatic propune o transmisie automată cu 7 trepte și dublu ambreiaj.

În varianta cu transmisie manuală, Kia Ceed GT accelerează de la 0 la 100 km/h în 7.5 secunde, iar viteza maximă se oprește la 230 km/h. Versiunea echipată cu transmisia automată este capabilă să sprinteze de la 0 la 100 km/h în 7.4 secunde, în timp ce viteza maximă este de 225 km/h.

Consumul mediu mixt anunțat de producător variază între 6.2 litri și 6.8 litri/100 de kilometri, în funcție de transmisia aleasă.

MOTORIZĂRI
NIVEL DE ECHIPARE
(euro, TVA inclus)
Motor Putere
(CP)
Transmisie GT
1.6 T-GDi Benzină
204 CP
Man6
Aut7
22.747
24.139

Standard, noul Ceed GT oferă, printre altele, următoarele dotări: sistem Hill Assist Control, jante din aliaj de 18 inch, anvelope Michelin Pilot Sport 4, lumini de zi cu LED, stopuri cu LED, grilă specifică GT, tapițerie scaune din Alcantara, scaun șofer și pasager cu reglaj electric, geamuri față și spate cu acționare electrică, volan sport îmbrăcat în piele, pedale sport, sistem de infotainment cu ecran central de 7 inch, instrumentar de bord cu ecran de 4.2 inch, Lane Keeping Assist, High Beam Assist, sistem de monitorizare a șoferului, Forward Collision Avoidance Assist, sistem de asistare la parcare, cameră video pentru mersul cu spatele, aer condiționat automat.

De asemenea, Kia Ceed GT dispune de o suspensie ceva mai rigidă, de o gardă la sol mai mică cu 5 mm față de versiunea standard și de o versiune modificată a sistemului electronic de control al stabilității.

Kia Ceed GT nu este un Hot-Hatch pur-sânge, modificările tehnice operate de producătorul asiatic fiind unele minore. În plus, nici puterea oferită nu se ridică la standardele impuse în prezent de acest segment, motiv pentru care concurenții modelului sud-coreean nu sunt numeroși.

Noul Kia Ceed GT vs. concurența

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Kia Ceed GT
1.6 benzină, Man
204 6.8 7.5 22.747
Opel Astra Turbo
1.6 benzină, Man, Dynamic
200 6.1 7.7 21.240
Peugeot 308 GT
1.6 benzină, Man
205 5.6 7.5 25.169
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

În toamna anului trecut, Kia a lansat și noua generație ProCeed. De această dată, producătorul sud-coreean renunță la caroseria de hatchback cu trei portiere și mizează pe o formă de shooting brake.

Kia ProCeed va fi oferit exclusiv în versiunile GT Line și GT, iar prețul de pornire este de 22.278 de euro cu TVA. Și în acest caz, producătorul propune o ofertă de lansare menită să scadă prețul final cu 1.000 de euro, indiferent de motorizarea aleasă.

Kia ProCeed poate fi comandată cu două motorizări pe benzină sau cu un propulsor diesel. Fanii unităților pe benzină vor putea alege fie motorul de 1.0 litri capabil să ofere 120 CP și 172 Nm, fie propulsorul de 1.4 litri în versiunea de 140 de cai putere și 242 Nm. Standard, cele două motoare sunt echipate cu o transmisie manuală cu 6 trepte. Opțional, versiunea de 140 de cai putere va putea fi comandată și cu o cutie automată cu 7 trepte și dublu ambreiaj.

Cei care preferă motoarele diesel se vor mulțumi doar cu unitatea de 1.6 litri de 136 de cai putere și 280 Nm. Și în acest caz, producătorul asiatic oferă opțional o transmisie automată cu 7 trepte și dublu ambreiaj.

Vârful de gamă pregătit de Kia se numește ProCeed GT și mizează pe motorul de 1.6 litri T-GDi de 204 cai putere.

MOTORIZĂRI
NIVEL DE ECHIPARE
(euro, TVA inclus)
Motor Putere
(CP)
Transmisie GT Line GT
1.0 T-GDI Benzină
120 CP
Man6 22.278 -
1.4 T-GDI Benzină
140 CP
Man6
Aut7
23.117
24.509
-
-
1.6 T-GDI Benzină
204 CP
Man6
Aut7
-
-
25.747
27.139
1.6 DSL Diesel
136 CP
Man6
Aut7
25.069
26.461
-
-

Nivelul de echipare GT Line oferă, printre altele, următoarele echipamente: asistent la pornirea în rampă, jante din aliaj cu diametrul de 17 inch, lumini de zi cu LED, stopuri cu LED, oglinzi exterioare încălzite și reglabile electric, grilă frontală specifică GT Line, scaune îmbrăcate în stofă/piele artificală, scaun șofer și pasager cu reglaj pe înălțime, geamuri electrice, volan sport îmbrăcat în piele, sistem de infotainment cu ecran de 7 inch, instrumentar de bord cu ecran de 3.5 inch, pilot automat, Lane Keeping Assist, High Beam Assist, sistem pentru monitorizarea șoferului, Forward Collision Avoidance Assist, cameră video pentru mersul cu spatele și aer condiționat automat.

Varianta GT plusează cu jante mai mari, un sistem de frânare ceva mai generos, un instrumentar de bord cu un ecran de 4.2 inch, pedale sport, anvelope Michelin Pilot Sport 4 și setări specifice la nivelul suspensiei.

Noul Kia ProCeed vs. principalii concurenți

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Kia ProCeed GT Line
1.4 T-GDI, Man
140 5.7 8.9 23.117
Ford Focus Wagon ST Line
1.5 EcoBoost, Man
150 5.5 9.0 22.350
Opel Astra Sports Tourer
1.4 turbo, Man, Innovation
150 5.1 8.9 21.070
Renault Megane Estate
1.2 TCe, Man, Intens
130 5.3 11 19.800
Seat Leon ST
1.4 TSI, Man, FR
150 4.8 8.2 20.405
Volkswagen Golf Variant
1.4 TSI, Man, Highline
150 5.3 8.6 21.560
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 
  • Kirotractor, joi, 24.01.2019 08:13

    Wow, am trăit să văz o Kia (ProCeed) mai scumpă decît un Golf comparabil... Coreenii cred c-au sărit calul cu prețurile, indiferent cîtă garanție oferă (7 ani și la fosta, mai abordabilă totuși.) Probabil însă că Biermann, Schreyer etc. se auto-consideră aducătorii *harului premioumm* de la BMW-Audi, uitând că mai trebuie cumpărată și-o trupă de motoriști (1.6-le T-GDI consumă cât Setilă).

  • Corocsenie Adrian, joi, 24.01.2019 11:00

    Preturi destul de mari comparativ cu rivalii si faptul ca e o coreanca, dar masina arata cel mai bine din clasa. L-as alege oricand in detrimentul celorlalte.

  • Andrei, joi, 24.01.2019 13:10

    Scumpa, pentru o Kia, totusi un Golf e mai scump, la dotari comparabile, Kia are un standard mai generos.

  • someone, joi, 24.01.2019 13:29

    @ kiro: de acord cu preturile, dar care e golful comparabil? ce motor pe benzina in jur de 200 cai are golful in gama? gti-ul nu se pune

  • PMC, joi, 24.01.2019 14:15

    Ma astept sa aiba reduceri fata de pretul de lista. Daca nu, cred ca se viseaza puternic.

  • Andrei, joi, 24.01.2019 14:23

    In realitate, 1.5 TSI 150 CP e perfect comparabil cu 1.6 turbo 205CP de la Kia, chiar daca pe hartie nu e. Degeaba ai 205CP cand cutia e mai slaba si nu pune in valoare potentialul motorului. De altfel, motorul e principalul punct slab al acestei masini. Paradoxal, nu?

  • PMC, joi, 24.01.2019 14:55

    @Andrei: Exact la asta ma gandeam si eu. Cele 200 de martzoage insetate de la Kia vor fi mai vlaguite decat cele 150 de la nepotii fuhrerului.

  • Bobo, joi, 24.01.2019 15:31

    Am comparat golf 1.5 tsi dsg cu o kia ceed gt dcr 204 cp si golful este cu 3000 de euro mai scump, deci cu 10-15-%. Sincer cred ca sunt sanse mult mai mari de discount uri la kia fata de VW. S-au dus vremurile cand coreenele erau la 2/3 din pretul nemtoaicelor dar si calitatea si fiabilitatea au crescut la asiatice. Nu mi-as cumpara vag in conditiile in care kia e peste la design, fiabilitate, pret/calitate. Acum fiecare isi cumpara ce vrea- e clar ca golf 1.0 tsi comfortline cheala e mai ieftina decat kia ceed gt full.

  • olteanu, joi, 24.01.2019 16:06

    @automarket Despre tabelul comparativ: Renault Megane Estate nu mai vine cu motorizarea 1.2 tce 130, au trecut la 1.33 tce Golf Variant banuiesc ca nu mai are motorizarea de 1.4 TSI, au trecut de ceva timp la 1.5 TSI 130 respectiv 150... nici Leon ST nu se mai poate comanda, se mai gaseste doar la auto cu livrare din stoc... ...sau ma insel eu?

  • olteanu, joi, 24.01.2019 16:07

    erata: Leon ST in varianta 1.4 TSI

  • PMC, joi, 24.01.2019 16:30

    Golf VIII Variant nu va mai exista in oferta VW.

  • andrei, joi, 24.01.2019 18:02

    mda, exact ce observasem si la penultima kia, preturi din ce in ce mai mari. iar calitatea la interior e la mare distanta in spate fata de golf. pielea aia de pe volan numai piele nu zici ca e, seamana mai mult a plastic. butoanele sunt dintr-un plastic modest etc. da, are garantia aia imensa. dar per ansamblu si-au cam luat-o in cap. iar referitor la discounturi sunteti cam pe langa. la vw s-au dat in toamna asta niste super discounturi ca voiau sa scape de stoc ca urma omologarea wltp. stiu pe cineva care si-a luat passat 1.5 150cp cu 17000 (rabla inclusa). a incerct si la skoda, dar aia i-au zis ca nu au cum sa dea asa discount si ca sa ramana la passat ca e super oferta. evident, nu stiu daca mai e si in ziua de azi oferta. per ansamblu pare insa ca toti cresc preturile, si la un bmw de acum 3 generatii daca te uiti vezi ca era incomparabil mai ieftin ca acum. inflatia loveste totul.

  • pipo, joi, 24.01.2019 18:12

    Salutare ! Vin de la dealer chiar acum si pot sa...va confirm ca AM are dreptate de data asta cu preturile. Eu eram ferm convins ca nu e posibil sa aiba Kia asemenea preturi . Ma refer aici la ProCeed ( ca GT-ul nu-i vad rostul la acest producator) care intradevar benificiaza DOAR de cei 1000 euro discount de lansare. Pretul este cu fix 2450 euro mai mare decat SW (break) in aceeasi echipare- GT line si cu vreo 3300 euro decat Hatchback. La intrebarea mea "tampa" - "de ce" - raspunsul a fost : "pai fiindca are un design wow , e nou si nu e nimic pe piata comparabil' . Am deschis gura gata sa-i trag vreo 2 "scatoalce" cu exemple dar am scos decat un..aaa..cand am realizat ca al meu creier intr-adevar nu afisa nimic similar in categorie. Am ripostat pana la urma ca nu se justifica totusi diferenta fata de SW de exemplu fiindca si asta e model nou si chiar nu arata deloc rau , mai ales ca eu chiar am insistat mult in a studia SW-ul in show room si e clar ca e mai practic decat Pro-ul. Concluzia, daca tii neaparat la imagine si vrei sa ai o compacta ceva mai diferita ca design (chiar arata bine si mai compacta in realitate decat in poze) si ai disponibil 2-3 mii pt. asta atunci merita, daca nu poti lua SW-ul sau Hatchabck-ul ca e exact aceeasi masina.

  • Seth, joi, 24.01.2019 18:15

    E gresita comparatia dintre Proceed si alte wagon/breakuri. Daca vrei break Kia, alegi Ceed SW care e cu vreo 2000 euro mai ieftin.

  • pipo, joi, 24.01.2019 18:23

    Aaa...si sa nu uit...nici macar echiparea GT-line nu are navigatie sau boxele alea JBL cu care se tot lauda ei si mai sunt multe 'maruntisuri necesare" prin lista de optionale ...asa ca acea 1000 de euro pe care o ofera ei nu o mai luati in considerare !

  • Tatraurs, vineri, 25.01.2019 08:47

    Am configurat o Kia de 200 de cai si un Vw golf de 150 de cai.Am pus aceleasi optiuni(kia are mai multe in standard) Kia-full option cutie manuala pret 24 225.Golf 1,5 -31 796 euro.La kia 80 e costa culoarea neagra,la Golf 467 virgula 67 :)).La golf daca ma straduiam sarea de 33000 euro,la Kia am bifat tot

  • IronR, vineri, 25.01.2019 10:44

    @pipo Din ce vad pe configurator sistemul audio are o diagonala de 7". Ai idee daca se poate face mirror de pe telefon? Vitara are o chestie de genul asta si nu mai ai nevoie de navigatie, ceea ce si ofera la o veriune intermediara, display de 7" fara navigatie. Ar fi super OK in felul asta!

  • pipo, vineri, 25.01.2019 11:50

    @IronR: eu din cate am inteles/retinut trebuie sa iei optionala cu navigatie de 8 inch ca sa ai si Android/Apple Car , nu cred sa poti face mirror la cel standard de 7 inch. Dar nu sunt 100% sigur totusi si nu e clar nici din lista de dotari pe care am studiat-o. Revenind la subiect -pretul- e clar ca Ceed-ul nu mai e un model CEVA mai ieftin asa cum ne obisnuiseram , pleiada de tehnologii de siguranta si materialele vizibil imbunatatite au un cuvant greu de spus se pare la orice producator. Umpic ciudat este faptul ca din cate stiu Ceed-ul a depasit acum cu mult pretul fratelui de grup i30. Am banuiala ca va urma si acolo un facelift destul de curand pt. a "regla" aceasta situatie.

  • Tembelus Rex, vineri, 25.01.2019 21:27

    Valabil pentru majoritatea marcilor - incercati sa mergeti cand luati o masina NOUA pe echiparile entry cel mult de mijloc.....practice grosul profitului producatorii il scot din dotari si personalizari.....ajungand la multe marci sa platesti dublu sau dublu si in momentul in care VREM SAU DORIM SI DE AIA SI DE AIA....INCERCATI SA RENUNTATI ...chiar daca par a fi compromisuri.....va plangeti de pretul versiunilor de mai sus ....incercati I 30 in versiunea de 1.4 classic aspirat....pret de lista aproape 17 000 ....la oferta 12 000 si ceva de euro....pret prin rabla 2018 .....11 500 de euro.......practice aceeasi platforma tehnica cu bijuteriile din articol....(o problema apare atunci cand nu avem alternative de a alege versiuni entry....cum ar fi Santa Fe ....adica iti baga una dotata aproape full si destul de scumpa....vrei una mai ieftina ....cu dotari mai putine....nu se poate).....concluzie .....TREBUIE sa renuntam la fite si figure...in speta BASINI....mergeti pe versiuni entry cel mult middle si nu vi se vor mai parea atat de scumpe masinile.......(desi e clar ca sau dus destul de mult preturile de ceva timp....)

  • Edikkk, vineri, 25.01.2019 22:35

    Între Kia şi VW aş alege.... un Lexus 200h hatchback automatic eCVT ! O maşină fiabilă care te poate ţine zeci de ani fără probleme.

  • Edikkk, vineri, 25.01.2019 22:39

    Lexus CT 200h la 20.000 euro Şi pot să ţin soţia de mână când conduc sau să beau cafea liniştit când conduc. Manuală să îşi cumpere muncitorii de stick....

  • Edikkk, vineri, 25.01.2019 22:39

    https://youtu.be/rANhEGdOHl8

  • Tatraurs, vineri, 25.01.2019 23:15

    @Edikkk.O fi fiabila da' daca ti se strica plangi langa ea,in afara de consumabile nu gasesti piese pentru ea.Daca ai nevoie de altceva in afara de placute,ulei si filtre ai pus-o.Incearca de curiozitate sa iti comanzi in romania un far de Lexus,vreun senzor,un bloc de lumini,un injector,un parbriz sau geam lateral,o volanta...

  • Edikkk, sâmbătă, 26.01.2019 03:26

    1. Farul este cu LED, de ce ai avea nevoie? 2. Ce injector? Este pe benzină maşina 3. Parbriz, geam lateral, de de ai avea în mod normal nevoie? Dacă faci accident există service auto, reprezentanţă... 4. Ce volantă? Este eCVT Să scrieţi şi să votaţi doar de Gică contra.... mda..

  • Edikkk, sâmbătă, 26.01.2019 03:30

    Plus este 20.000€ NOUĂ !!! Dacă o Dacie faci 5 ani fără nicio problemă (bine, să nu îţi baţi complet joc de ea) darămite un Lexus !!!! Dvs cumparati-va Kia şi VW pe principiul că au piese de schimb de obţinut repede :))))

  • Tatraurs, sâmbătă, 26.01.2019 12:44

    @ Asa e cum zici,imagineaza-ti totusi ca ai un Lexus,Infinity sau chiar o coreeanca,Ssang Yong si cineva iti sparge parbrizul. O duci in service la reprezentanta ,atepti o luna si platesti 8000 lei pe un parbriz? Sau poti avea o Honda sau Toyota normale unde un parbriz aftermarket costa 400 lei. Cum e mai bine. Vw,cu toata fiabilitatea lyi slaba,gasesc in romania absolut orice piesa vreau,comandata de pe net sau magazine fizice. A doua zi sunt cu piesa noua in mana la preturi super ok.Si se strica si Lexus-ul,traim in era consumerismului,nimeni nu mai face tancuri de masini de cel putin 15 ani.

  • Tatraurs, sâmbătă, 26.01.2019 12:51

    @edikkk. Nu sunt rau intentionat,si mie imi plac masinile japoneze rare in Europa,m-am uitat si eu dupa un Lexus mai demult. Am cautat de curiozitate piese pentru ele,banale,valve pcv,pivoti,scuturi,geamuri laterale. Nu exista,nu aduce nimeni in Romania,se gasesc doar originale,vin din America/Japonia sau Anglia cam dupa o luna. Costa o caciula de bani.

  • Seth, sâmbătă, 26.01.2019 16:56

    Lexus 20.000 noua? Edikkk, trimite-le mail celor de la lexus si explica-le ca au siteul gresit. Nu de alta dar acolo au trecut "de la 34.630,00 €"

  • Edikkk, duminică, 27.01.2019 07:09

    Wooow vin din Anglia, şi originale Păi şi ce e aşa de dificil? Anglia este aproape şi la cât de fiabilă este multe piese de care ziceţi nu o să le schimbaţi poate niciodată.

  • Edikkk, duminică, 27.01.2019 07:09

    La cât de fiabilă este maşina *

  • Tatraurs, duminică, 27.01.2019 13:44

    Probabil e foarte fiabila masina,nu neg.Dar cred ca d'aia au preturile de ras la mana a doua,se feresc toti de ele din lipsa pieselor.As fi surprins ca un Lexus dupa 150 000km pe drumurile patriei sa nu aiba nevoie de bascule,pivoti,rulmenti noi,scuturi sau chiar de un sistem de esapament nou.Problema e ca nu se gasesc in Romania pentru ele sau costa de la multe sute de euro in sus. O planetara completa costa 2000e pentru un Lexus si ajunge dupa o luna si ceva.

  • @edikkk, duminică, 27.01.2019 16:24

    tu esti edi1000 de pe softpedia si vw forum. aoleu, ai aflat si tu de toyota si lexus si crezi ca ai descoperit america. restul e propaganda ieftina

  • Edikkk, marţi, 29.01.2019 20:51

    Nu am nicio legătură cu edi1000 de nicăieri