KIA produce de azi modelul Cee’d cu ISG, cu 15% mai economic
KIA a inceput productia modelului Cee’d echipat cu sistemul ISG, care realizeaza economii de carburant de pana la 15%.
Sistemul ISG de la KIA reprezinta intrepretarea coreenilor asupra tehnologiei Start/Stop folosita de numerosi producatori de automobile din lume. De astazi, KIA produce modelul cee’d echipat cu Idle Stop & Go, sistem care poate fi cuplat si decuplat manual cu ajutorul unui comutator din bord, si ajuta la realizarea unei economii de carburant de pana la 15% in regim de trafic urban. Totodata, emisiile de CO2 au fost reduse la 137 grame/ kilometru pentru motorizarea de 1.4 litri.
Oficialii KIA au anuntat ca sistemul ISG va fi prezent in viitor pe majoritatea modelelor din gama. Sase versiuni ale modelului cee’d vor beneficia de aceasta tehnologie, iar livrarile modelului catre clientii din Europa vor incepe in urmatoarele doua luni. Clientii din Romania vor putea comanda modelul cee’d echipat cu ISG de la reprezentantele KIA, in curand.
Cee’d ISG este primul dintre modelele KIA care beneficiaza de investitiile masine ale producatorului coreean in tehnologii ecologice, care se vor traduce in urmatorii ani in vehicule hibride, electrice si cu celula de combustibil. Sistemul ISG intrerupe automat functionarea motorului atunci cand automobilul este blocat in trafic, si il reporneste imediat atunci cand soferul doreste sa se miste din nou. Conform oficialilor KIA, in conditiile de trafic urban, modelul cee’d echipat cu sistemul ISG are un consum cu 15% mai redus in comparatie cu cel al modelelor cee’d care nu beneficiaza de aceasta tehnologie. Intr-un ciclu mixt, masuratorile efectuate de specialistii KIA au relevat o reducere medie a consumului de carburant cu sase la suta. Ca parte componenta a acestui sistem, alternatorul suprima consumul de energie electrica in timpul acceleratiei si reincarca bateria masinii doar in timpul decelerarii. Sistemul este echipat cu o masura suplimentara de siguranta, care il dezactiveaza automat in cazul in care puterea bateriei scade sub 75% din maxim, sau nu exista suficienta energie pentru realizarea unui ciclu start-stop.
Pe langa acest sistem, cee’d beneficiaza de o cutie de viteze manuala care este mai usoara cu 5 kilograme decat unitatea precedenta, iar mecanismul de selectare este reproiectat pentru a fi mai usor de folosit. Treapta a cincea este sincronizata cu marsalierul, pentru a oferi o selectare mai usoara. Momentan, doar motorizarile pe benzina beneficiaza de tehnologia ISG, urmand ca motorizarea 1.6 diesel sa primeasca aceasta functie in decursul acestui an.
Via | KIA