Kia uimește audiența cu noul Stinger: o berlină coupe care devine cel mai rapid model din istoria companiei
Kia a dezvăluit în cadrul Salonului Auto de la Detroit unul dintre cele mai curajoase modele ale sale. Este vorba despre Kia Stinger, o berlină coupe cu design agresiv și un motor turbo de 365 de cai putere.
Kia profită de Salonul Auto de la Detroit pentru a dezvălui prima sa berlină coupe de segment mediu. Este un GT care se numește Stinger și care a fost anticipat încă de acum cinci ani, când sud-coreenii prezentau GT Concept la Salonul Auto de la Frankfurt.
Noul Kia Stinger, anticipat de o mulțime de imagini și clipuri teaser, se ridică la nivelul promisiunilor, reușind să le aducă fanilor un design extrem de agresiv.
Caroseria măsoară 4.8 metri lungime, 1.87 metri lățime și dispune de un ampatament de 2.9 metri. Acesta din urmă este mai mare decât cel oferit de Audi A4, BMW Seria 4 Gran Coupe și Lexus IS, modelele premium la care se referă Kia în comunicatul său oficial.
Dezvoltat pe circuitul de la Nurburgring, acolo unde părintele Hyundai are un centru de testare, noul Kia Stinger este primul sedan din istoria companiei care are atât versiuni cu propulsie (tracțiune spate), cât și de variante cu tracțiune integrală. În plus, beneficiază de un diferențial mecanic cu alunecare limitată și de un sistem Torque Vectoring Control, care urmează a fi introdus ceva mai târziu.
Pentru că debutează în premieră mondială la Salonul de la Detroit, Kia a anunțat doar versiunile de motorizare disponibile pe piața din SUA. Acestea ar urma să se regăsească și pe piața din Europa, alături de un agregat diesel. Versiunea mai cuminte beneficiază de un motor de 2.0 litri, turbo, gata să livreze 255 de cai și 352 de Nm. Vine la pachet cu o tracțiune integrală și cu o transmisie automată cu opt rapoarte.
Versiunea vârf de gamă, adică Kia Stinger GT, va beneficia de serviciile unui V6 de 3.3 litri turbo, capabil să dezvolte 365 de cai și 510 Nm. Este vorba despre versiunea cu care Kia promite să facă din Stinger cel mai rapid model din istoria sa: o accelerație de la 0 la 100 de km/h în 5.1 secunde și o viteză maximă de 269 de km/h.
Kia Stinger este responsabil și pentru o serie de premiere importante: frâne Brembo oferite în standard, cu patru pistonașe pe față și două pe spate, o suspensie reglabilă electronic, cu cinci moduri de rulare, subwoofer montat sub scaunul față (parte din cele 15 incinte acustice ale noului sistem audio Harman-Kardon de 720W), și un sistem de monitorizare Driver Attention Alert, care avertizează șoferul atunci când detectează o stare de oboseală.
Pachetul estetic exterior este completat de un interior care plusează cu scaune Nappa, un volan sport îmbrăcat în piele, o combinație de instrumente de bord digitale și analog, și un ecran care indică timpul scos pe circuit și forțele G.
''În plus, beneficiază de un diferențial mecanic cu alunecare limitată și de un sistem Torque Vectoring Control'' - Practic bate Passat B8 de-l ia cu ameteala.