Koenigsegg Gemera renunță la motorul în 3 cilindri
Christian von Koenigsegg, CEO-ul și fondatorul mărcii suedeze de mașini exotice, a dezvăluit că modelul Gemera nu va mai primi o versiune cu motor în 3 cilindri. Cererea prea mică pentru acest motor a dus la această decizie.
Koenigsegg Gemera, noul model exotic entry-level al mărcii suedeze de mașini de performanță, va fi oferit exclusiv cu un motor V8 hibrid de 2300 de cai putere. Asta pentru că noul model hibrid nu va mai primi versiunea cu motorul mai mic, în 3 cilindri, așa cum era planificat inițial.
Vestea a fost dezvăluită chiar de către Christian von Koenigsegg, șeful și fondatorul mărcii, pentru publicația Top Gear. El a precizat că cererea pentru motorul de 2.0 litri cu 3 cilindri a fost prea mică, astfel încât chiar și clienții care și-au dorit acest motor, au ales într-un final motorul V8.
„Pe scurt, toți s-au orientat către motorul V8”, a declarat Christian von Koenigsegg. „Au rămas atât de puțini clienți care au cerut motorul cu 3 cilindri, încât noi am reușit să-i convingem aproape pe toți să aleagă motorul V8. Așa că, pentru moment, Gemera este oferit doar cu motor V8.”
În ciuda lipsei de interes pentru motorul în 3 cilindri, șeful Koenigsegg nu renunță complet la acest motor. „Acea tehnologie este încă interesantă, încă lucrăm la aceasta”, a mai adăugat șeful mărcii. „Am putea lansa eventual motorul în Gemera, într-un fel de versiune, însă modelul rămâne pentru moment cu motorul V8”, a mai adăugat în încheiere Christian von Koenigsegg.
Deși a fost prezentat pentru prima dată în 2020, producția noului Koenigsegg Gemera ar urma să înceapă în acest an. Motorul V8 de 5.0 litri bi-turbo este preluat de la modelul Jesko și este ajutat de motorul electric Dark Matter. Așa cum spuneam, acest propulsor dezvoltă 2300 de cai putere dacă este alimentat cu combustibil E85.
via Top Gear
Soc soc soc! Nu vrea domne' clientii sa salveaza planieta. Vrea doar veopturi ca sa moare bebelusii sofocati.