Koenigsegg Regera bate Rimac Nevera: cea mai rapidă mașină de la 0 la 400 de km/h și înapoi la 0
Koenigsegg Regera tocmai a stabilit un nou record deținut anterior de către rivalul său electric Rimac Nevera. Mai exact, supercar-ul suedez este acum cea mai rapidă mașină de serie de la 0 la 400 de km/h în înapoi la 0.
În urmă cu mai puțin de o lună, Rimac Nevera a reușit să stabilească nu mai puțin de 23 de recorduri mondiale în aceeași zi. Printre aceste recorduri se numără și cel pentru cea mai rapidă mașină de serie de la 0 la 400 de km/h și înapoi la 0. Astfel, supercar-ul electric al mărcii croate a reușit această repriză de accelerație și de frânare în 29.94 de secunde.
Din nefericire pentru Rimac, acest record nu mai este trecut în dreptul modelului său. Asta pentru că Koenigsegg a anunțat că a reușit să bată acest record cu ajutorul modelului său Regera. Supercar-ul suedez a reușit, astfel, să accelereze de la 0 la 400 de km/h și să ajungă înapoi la 0 în 28.81 de secunde, fiind mai rapid cu 1.1 secunde la acest capitol decât Rimac Nevera.
Mai mult, același Koenigsegg Regera a stabilit și un nou record pentru cea mai rapidă mașină de serie care accelerează până la 250 de mile pe oră, adică 402 km/h. Modelul a reușit această performanță în 29.6 secunde.
Noile recorduri au fost stabilite în Suedia, la aeroportul din Örebro, situat în apropiere de capitala Stockholm. Exemplarul care a stabilit aceste recorduri a fost încălțat cu anvelope Michelin Pilot Sport Cup 2 R, iar constructorul suedez a avut la dispoziție o pistă cu o lungime de 3274 de metri. Koenigsegg Regera este propulsat de un motor V8 bi-turbo hibrid, care dezvoltă 1521 de cai putere.
Koenigsegg spune, însă, că recordurile stabilite de Regera nu vor sta în picioare prea mult timp. Asta pentru că modelul Jesko Absolut promite să fie și mai rapid. Acesta are sub capotă un motor V8 bi-turbo neelectrificat, care va oferi 1625 de cai putere dacă este alimentat cu combustibil E85.
via Koenigsegg
Aveam vreun video sau ceva probe sau doar declaratii neconfirmate. Toate acetse "recorduri" ar trebui sa fie aprobate NUMAI in prezenta unor organisme independente, folosind produse de serie in testari independente, cum face euroncap. Nu declaratii de producatori care isi tuneaza masinile pt anumite incercari, sau comparative (ferrari fiind regele masluirii rezultatelor si testelor)