La anul făcea majoratul: software-ul manipulator pentru Dieselgate a fost creat de Audi în 1999
Software-ul care a permis celor de la Volkswagen să manipuleze testele de emisii ale motoarelor diesel a fost realizat de inginerii Audi în 1999.
Răsturnare de situaţie în scandalul Dieselgate, cel puţin în privinţa autorilor software-ului care a permis grupului Volkswagen să falsifice datele de emisii.
Astfel, aplicaţia software care permite oprirea anumitor funcţii ale motoarelor în timpul testelor de laborator a fost realizată de inginerii Audi în 1999, fără să fie utilizată la vremea respectivă.
Abia în 2005, atunci când inginerii Volkswagen au constatat că nu au resursele necesare pentru a respecta limitele drastice impuse pentru cantitatea de emisii, aceştia au decis să instaleze aplicaţia dezvoltată de colegii germani din grup. Chiar şi aşa, decizia a afectat numeroase branduri Volkswagen, inclusiv Audi, Porsche, Skoda şi Seat, cu 11 milioane de maşini în total.
Informaţiile au fost dezvăluite de publicaţia germană Handelsblatt, care citează surse din industrie şi din cadrul companiei. Oficialii Volkswagen şi Audi au refuzat să comenteze pe marginea acestui subiect, sub pretextul că grupul german se afla sub investigaţie.
Joi expiră termenul limită pentru ajungerea la un acord cu autorităţile americane cu privire la soluţionarea problemei emisiilor, însă nu este cert dacă cele două părţi au găsit un punct comun de vedere. În următoarea zi, Volkswagen ar trebui să anunţe costurile pe care le va suporta pentru întreaga operaţiune.
Via Automotive News
-
un user, miercuri, 20.04.2016 14:51
Haoleooo!!! Valeleuuuu, @ioi !!! Cum bateai din gura ca bata in ulcelele de tabla !!! Aveti legatura dragii mei : @mowgli, @ioi, etc haideti voinicilor sa va aud si aici :))))))
-
@un user, miercuri, 20.04.2016 15:01
madalino fii barbat, a esti o doamna ce pana mea
-
scamel, miercuri, 20.04.2016 15:04
in 2009, 2010, 2011 motorul 2.0 tdi CR (jetta) intra in ward's 10 best engine
-
xxx, miercuri, 20.04.2016 15:15
@Automarket toate articolele despre acest subiect nu mai prezinta un mare interes, devin chiar desuete! Autoritățile europene nu fac absolut nimic, deci știau cu subiect si predicat despre acest lucru. Daca chiar sunteţi oripilați de subiect nu mai scrieți despre grupul VW pana nu-si rezolva problema
-
alin, miercuri, 20.04.2016 15:31
@xxx De ce sa nu mai scrie daca intervin noutati in evolutia scandalului? Ptr ca te deranjeaza pe tine? Ce sa-ti povestesc !
-
vw., miercuri, 20.04.2016 16:36
Softuri,cârnați,piese auto made în china,...Bună afacere ptr. ei ! (treabă nemțească).
-
Majoratul vag, miercuri, 20.04.2016 18:48
Oooooh majoratul ! Eu le-as face un tort...din TNT... sa tot sufle in el.
-
ioi, miercuri, 20.04.2016 19:09
@un user Merci ca ma citezi :-DDDD P.S. Io n-am zis ca VAG nu-s naspa ca au inselat; eu spun ca tu vrei sa te minti singur si sper sa-ti vina mintea la cap, sa nu mai idolatrizezi aiurea japonezii
-
icx, miercuri, 20.04.2016 23:34
Voi cita pe cv care am apreciere '' Altii au IQ-ul imbacsit cu poleiala germana, incat mi-e greu sa cred ca...... '' - Mircea Badea . Oare cum se face ca nu are tot vreo poleiala germana? :))))
-
inexorabil, joi, 21.04.2016 00:43
Ce urmărește acest articol? Spiritul “pur” al adevărului sau stârnirea oprobriului ȋmpotriva lui Audi? Oficialii VAG se aseamănă acum cu niște condamnați căzuți la pământ din cauza bătăilor ȋncasate ȋn beciurile Miliției, dar fiind loviți ȋn continuare…Eu cred că, indiferent de dimensiunile situației grotești ȋn care au ajuns, locurile pe care și le-au câștigat ȋn istorie nu le pot pierde nicicând VW și Audi. Altceva mi se pare mult mai grav decât Dieselgate: banalizarea lor ca branduri! De exemplu, care dintre voi a ȋnregistrat de curând, ȋn public, impresii elogioase la adresa oricărei mărci (nu doar a celor germane), fie ele și premium? Mie mi s-a ȋntâmplat ultima oară ȋn urmă cu vreo opt ani, când l-am auzit pe un ardelean: “Fain A8”. De atunci…nimic, eventual doar oscilații praxiologice ȋntre cocalarism și utilitarism. Până la urmă, câtă ipocrizie, nu? Cui ȋi pasă cu adevărat, strașnic și perpetuu de sănătatea mediului natural? Sincer, mie deloc! De aceea, țin cu dinții de cal de “afumătoarele” de motoare cu ardere internă și manifest un fel de reacție alergică ȋn privința trendului mondial “eco”. De fapt, prin firea ei divină, natura știe (o personific, de!) să-și ȋnlăture, răbdătoare și grațioasă, diversele vătămări pe care i le tot provocăm, dar, totodată, știe și să se răzbune… Dar de mediul nostru…lăuntric când ne apucăm a ne (pre)ocupa? Iată testul pe care nici măcar nu-l ȋncepem, darămite să-l mai și măsluim…
-
Schindler's List, joi, 21.04.2016 10:23
@inexorabil Vai, vai ce-i mai victimizezi...! Nu-ti dai seama cat de absurd esti se pare! E ca si cum ai cere indurare pentru liderii nazisti care au fugit ca potarnichile dupa infrangerea lor in al 2-lea razboi mondial. Hai sa varsam o lacrima pentru niste scursori umane, incurajandu-i s-o ia de la capat...! Nu mai bine iei tu un Luger si-ti aplici "solutia" lui Hitler in momentele finale din buncar?
-
xxx, joi, 21.04.2016 10:25
@alin Si care ar fi noutățile pe care le aștepți? Mă deranjează pentru ca se bate apa in piua!
-
@icx, joi, 21.04.2016 10:34
M Badea e paltit de toyota sa le faca reclama. de aia se plimba cu masini toyota, lexus. e ceva cunoscut ca e imaginea toyota. nu stiai?
-
vianu, joi, 21.04.2016 10:35
care apa in piua, fratelo? ies la iveala tot felul de giumbuslucuri facute de concernul asta. La inceput s-a negat tot, era doar imaginatia americanilor. Apoi, cu greu, au recunoscut doar ca totul era facut de 2 ingineri dusi cu pluta care au reusit sa ii traga pe toti pe sfoara si sa implementeze sistemul pe milioane de motoare. Surpriza, pana la urma, datorita "presiunilor" s-a dezvoltat softul pentru a atinge "goal-urile" de la imparatie. Daaarr......acuma se afla ca defapt programul e din 1999 si NU ARE NICI O LEGATURA CU NICI O EXPLICATIE OFERITA de cacanarii astia. Se tine tot intr-o minciuna sfruntata, chiar si cand se dovedeste negru (in teava de esapament) pe alb ca FURACIUNEA a fost cu buna stiinta. corect...nici o noutate
-
Odin27, joi, 21.04.2016 10:40
@xxx Nu se bate nimic. S-a aflat un lucru important. Ne face sa ne gandim ca grupul Vw avea idei necurate de preamarire inca din anii 90. Sa vindem prin orice mijloace, chiar calcand peste cadavre daca-i cazul
-
vianu, joi, 21.04.2016 13:05
ma scuzati, am scris inainte sa-mi iau medicamentele de dimineata
-
xxx, joi, 21.04.2016 13:36
Dar era clar de la început ca tot grupul a furat, ce Audi in '99 era la GM sau ca acum 20ani erau mai breji ! Ăștia s-au crezut infailibili si chiar sunt din moment ce nu-i sancționează nimeni. Convinge-l pe nea Ilie de la Calafat (nu am nimic cu zona, asta mi-a venit in minte) sa nu mai ia un Audi bengos din '99 cu 2500€ si sa-l înmatriculeze in Bulgaria, daca sunteţi tari in caracter. Atât timp cat UE nu spune VW stop joc, se bate apa in piua
-
dgate, joi, 21.04.2016 13:47
si ce sa-i spun sa-si ia cu 2500 de euro geniule? vreo caruta de taiota din vremea lu pazvante chioru ? e democratie , fiecare om isi cumpara ce vrea si ce isi permite , ce toti avem banii tai sa ne cumparam taiota si fonda si sa ne laudam cu ele ca am ajuns la 30.000 km fara probleme? mai taci u din gura cu aberatiile tale.
-
dgate, joi, 21.04.2016 13:51
am mai spus-o dar o reped, audiurile .beemveeurile si merurile :)) ce vin in RO de prin 2000 sunt cu sute de mii de km, poate aproape de 1 milion de km si tot merg si unele chiar merg bine... pe cand carutele voastre de la baietii cu ochii oblici nu vor ajunge vreodata la cifrele astea, vor fi doar material de reciclat pentru urmatoarele cutii cu tabla subtire si urate cu spune...
-
vianu, joi, 21.04.2016 14:07
@dgate...ai ramas fara pilule? :)
-
xxx, joi, 21.04.2016 14:19
@vianu te-ai convins ca am dreptate vorba aia ............dar mulți!
-
detalii, joi, 21.04.2016 14:29
http://www.extremetech.com/extreme/226941-volkswagen-may-settle-with-tdi-diesel-owners-for-5000-audi-developed-emissions-cheating-software-in-1999
-
vianu, joi, 21.04.2016 14:50
@xxx ciudat e ca nici n-ai abordat subiectul germane vs nipone :)) iar individu' a si luat exemplul tau drept atac la persoana mai vine si ala de 13:05 cu aceeasi placa :)
-
dgate, joi, 21.04.2016 14:50
@vianu : nu, stai linistit ca nu se mai intampla ca atunci cand ai fost tu conceput. @xxx tu faci cam cati toti ....cei prosti bineinteles.
-
vianu, joi, 21.04.2016 15:05
@dgate reusesti sa ma surprinzi (fan germane? nu-mi raspunde)... Esti din ce in ce mai low! Continua....iti dau voie sa ma injuri cat vrei (si iti promit ca nu voi mai interveni) daca asa iti trece sevrajul :))
-
dgate, joi, 21.04.2016 15:32
@vianu nu stai linistit nu ma cobor la nivelul tau, nu te injura nimeni nu mai face pe victima. si nu nu sunt fan germane, imi plac toate masinile bine facute si cu bun gust. sevraj??? numai un consumator poate sa foloseasca cuvantul acesta pe un forum,nu i asa? ai ratat liniuta?
-
vianu, joi, 21.04.2016 15:41
nu te-ai coborat la nivelul meu. Ai coborat sub. Felicitari! cat despre victima....ma vezi pe mine suparat? singurul cu spume la gura te vad pe tine. Si da, cred ca esti in sevraj.
-
xxx, joi, 21.04.2016 17:12
@dgate Asta este, ghinion de neșansă trebuie ales si un tartor in afacerea asta
-
@vianu ^@xxx, joi, 21.04.2016 21:21
e valabil pentru amandoi! sincer rar comentez pe siteuri dar am sentimentul ca tu esti omniprezent pe acest site. la fiecare subiect ai un comentariu cel putin la fel de impertinent. trebuie sa ai o viata sociala intensa sa ai timp sa stai cu ochii beliti in toate prostiile spuse de unu sau altu,sa ti faci dusmani imaginari ,sa te certi cu lumea care nu e in asentimentul tau si nu vad scopul !. sincer te compatimesc
-
...., vineri, 22.04.2016 10:42
saracu' dgate l-au ciuruit !! :))
-
LauCalin, vineri, 22.04.2016 14:51
"Abia în 2005, atunci când inginerii Volkswagen au constatat că nu au resursele necesare pentru a respecta limitele drastice impuse pentru cantitatea de emisii, aceştia au decis să instaleze aplicaţia dezvoltată de colegii germani din grup." Mda, la VW erau ingineri de la facultatile private din Romania. Toaaata lumea putea sa respecte normele, doar ei nu. Ptiu, drace! Încă o dovada ca nici concurentii lui VW nu au jucat chiar... curat, ca sa folosesc un cuvânt potrivit la stirea asta. Dar nu contează. Când intri in showroom si când vezi masinile la teste făcute de mass media, nu ai crede ca sunt si probleme.
-
xxx, vineri, 22.04.2016 16:43
@vianu Îmi pare rău ca te-ai supărat, deși par încrâncenate comentariile mele, pentru mine este un antistress, chiar mă amuza discuțiile in contradictoriu, de multe ori bat câmpii recunosc
-
@LauCalin, luni, 25.04.2016 14:45
"Şi când au constatat, au decis..." Asta-i presupunererea ! Scopul a fost doar sa FURE concurenta si sa ia un avantaj competitv de imagine. Le-a reusit in parte, acum e vremea sa dea inapoi ! Sau inca mai vrei sa crezi vrajeala ca-i concernul european nr. 1 pe merit? Saracul de tine !
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Deci inca din 2000 fura ! Banuiam eu ! De atunci au inceput sa scoata capul din cutie.