Lamborghini a lansat SUV-ul Urus: 650 CP, 850 Nm, tracțiune integrală și 0-100 km/h în 3.6 secunde
Lamborghini a prezentat Urus. Italienii l-au numit Super-SUV și spun că oferă 650 de cai putere, tracțiune integrală, direcție integrală și performanțe demne de un supercar.
În urmă cu câteva luni, Lamborghini a demarat campania de teasing a lui Urus. Super SUV-ul, pentru că așa s-au gândit italienii să-l numească, a fost prezentat în cursul serii trecute în cadrul unui eveniment special, desfășurat în Sant'Agata Bolognese.
Din punct de vedere estetic, Lamborghini a reușit să dea naștere, încă o dată, unui model demn să fie așezat în dormitoarele copiilor din întreaga lume. Italienii spun că liniile lui Urus au fost inspirate atât de vechiul LM002, cât și de supercar-urile moderne. Putere și dinamică, aceste două lucruri ar trebui să comunice designul lui Urus. Zona frontală este una agresivă, plafonul plonjat oferă o siluetă de coupe, iar spatele completează look-ul sportiv. Așa cum probabil intuiți, liniile dezvoltate de designerii Lamborghini au fost atent studiate și sunt gândite după regulile aerodinamicii.
Lamborghini Urus: date esențiale
● Lamborghini Urus măsoară 5.112 mm lungime, 2.016 mm lățime, 1.638 de mm înălțime și are un ampatament de 3.003 mm. Garda la sol variază între 158 și 248 mm, iar masa totală este de 2.200 de kilograme.
● Lamborghini a introdus pe Urus motorul V8 biturbo de 4.0 litri care produce 650 de cai putere la 6.000 rpm și 850 Nm între 2.250 și 4.500 rpm. Motorul este cuplat la o cutie de viteze automată cu 8 rapoarte și la un sistem de tracțiune integrală. Accelerația de la 0 la 100 km/h se desfășoară în 3.6 secunde, iar viteza maximă se oprește la 305 km/h. Repriza 0-200 km/h are loc în 12.8 secunde, iar italienii spun că Urus are nevoie de 33.7 metri pentru a frâna de la 100 la 0 km/h. Motorul lui Urus integrează și un sistem de dezactivare a cilindrilor. Consumul de carburant în regim mixt anunțat de producător este de 12.7 litri/100 de kilometri.
● Cuplul motor este distribuit 40/60 (față/spate), dar această valoare diferă în funcție de condițiile de rulare. Conform oficialilor, distribuția cuplului poate crește până la 70% pe față sau 87% pe spate. Urus este oferit și cu un sistem de direcție integrală. Unghiul roților de pe puntea spate variază cu +/- 3 grade, în funcție de viteza de rulare. La viteze mici, roțile de pe spate virează în direcția opusă roților față, iar astfel Urus poate fi manevrat mai ușor în spații mici. La viteze mari, roțile de pe puntea spate virează în aceeași direcție cu cele de pe puntea față, iar astfel SUV-ul italienilor promite mai multă stabilitate.
● Super SUV-ul italienilor oferă șase moduri diferite de rulare (Strada, Sport, Corsa, Neve, Terra și Sabbia). Fiecare dintre aceste moduri oferă setări diferite pentru suspensie, direcție, diferențiale, sunet și răspunsul motorului și al transmisiei în funcție de suprafața de rulare. Italienii oferă și posibilitatea personalizării prin introducerea modului Ego.
● Lamborghini Urus are un portbagaj care poate "înghiți" până la 612 litri, iar prin rabatarea scaunelor spate, volumul oferit crește până la 1.596 de litri.
● Clienții lui Urus pot alege jante cu dimensiuni cuprinse între 21 și 23 de inch care pot fi încălțate cu pneuri de vară, de iarnă, all-season, all-terrain sau sport, toate dezvoltate special de Pirelli. Sistemul de frânare folosește discuri cu diametrul de 440 mm pe față, respectiv 370 mm pe spate.
● La interior, Lamborghini Urus preia o mare parte dintre elementele pe care le-am mai văzut în cadrul Grupului Volkswagen. Italienii spun că habitaclul lui Urus este un cockpit, iar prin atuurile SUV-ului, fiecare șofer ar trebui să se simtă asemeni unui pilot. Consola centrală este dominată de ecranul poziționat în partea superioară. Controlul sistemului de climatizare se realizează prin intermediul unui alt ecran, iar informațiile esențiale sunt afișate pe intrumentarul de bord digital de dimensiuni generoase.
● Pentru melomani, Lamborghini a pregătit un sistem audio împreună cu Bang&Olufsen. Acesta oferă 1.700 W și integrează 21 de difuzoare.
● Livrările noului Lamborghini Urus vor începe în primăvara anului viitor, iar prețul recomandat pentru piața din Europa este de 171.430 de euro fără taxe.
Intreb si eu...foloseste aceeasi platform de Touareg? Multumesc!