Lamborghini a lansat SUV-ul Urus: 650 CP, 850 Nm, tracțiune integrală și 0-100 km/h în 3.6 secunde

Publicat marţi, 05.12.2017 11:04 de Cornel Șocariciu

Lamborghini a prezentat Urus. Italienii l-au numit Super-SUV și spun că oferă 650 de cai putere, tracțiune integrală, direcție integrală și performanțe demne de un supercar.

În urmă cu câteva luni, Lamborghini a demarat campania de teasing a lui Urus. Super SUV-ul, pentru că așa s-au gândit italienii să-l numească, a fost prezentat în cursul serii trecute în cadrul unui eveniment special, desfășurat în Sant'Agata Bolognese.

Din punct de vedere estetic, Lamborghini a reușit să dea naștere, încă o dată, unui model demn să fie așezat în dormitoarele copiilor din întreaga lume. Italienii spun că liniile lui Urus au fost inspirate atât de vechiul LM002, cât și de supercar-urile moderne. Putere și dinamică, aceste două lucruri ar trebui să comunice designul lui Urus. Zona frontală este una agresivă, plafonul plonjat oferă o siluetă de coupe, iar spatele completează look-ul sportiv. Așa cum probabil intuiți, liniile dezvoltate de designerii Lamborghini au fost atent studiate și sunt gândite după regulile aerodinamicii.

Lamborghini Urus: date esențiale

● Lamborghini Urus măsoară 5.112 mm lungime, 2.016 mm lățime, 1.638 de mm înălțime și are un ampatament de 3.003 mm. Garda la sol variază între 158 și 248 mm, iar masa totală este de 2.200 de kilograme. 

● Lamborghini a introdus pe Urus motorul V8 biturbo de 4.0 litri care produce 650 de cai putere la 6.000 rpm și 850 Nm între 2.250 și 4.500 rpm. Motorul este cuplat la o cutie de viteze automată cu 8 rapoarte și la un sistem de tracțiune integrală. Accelerația de la 0 la 100 km/h se desfășoară în 3.6 secunde, iar viteza maximă se oprește la 305 km/h. Repriza 0-200 km/h are loc în 12.8 secunde, iar italienii spun că Urus are nevoie de 33.7 metri pentru a frâna de la 100 la 0 km/h. Motorul lui Urus integrează și un sistem de dezactivare a cilindrilor. Consumul de carburant în regim mixt anunțat de producător este de 12.7 litri/100 de kilometri. 

● Cuplul motor este distribuit 40/60 (față/spate), dar această valoare diferă în funcție de condițiile de rulare. Conform oficialilor, distribuția cuplului poate crește până la 70% pe față sau 87% pe spate. Urus este oferit și cu un sistem de direcție integrală. Unghiul roților de pe puntea spate variază cu +/- 3 grade, în funcție de viteza de rulare. La viteze mici, roțile de pe spate virează în direcția opusă roților față, iar astfel Urus poate fi manevrat mai ușor în spații mici. La viteze mari, roțile de pe puntea spate virează în aceeași direcție cu cele de pe puntea față, iar astfel SUV-ul italienilor promite mai multă stabilitate. 

● Super SUV-ul italienilor oferă șase moduri diferite de rulare (Strada, Sport, Corsa, Neve, Terra și Sabbia). Fiecare dintre aceste moduri oferă setări diferite pentru suspensie, direcție, diferențiale, sunet și răspunsul motorului și al transmisiei în funcție de suprafața de rulare. Italienii oferă și posibilitatea personalizării prin introducerea modului Ego.

● Lamborghini Urus are un portbagaj care poate "înghiți" până la 612 litri, iar prin rabatarea scaunelor spate, volumul oferit crește până la 1.596 de litri. 

● Clienții lui Urus pot alege jante cu dimensiuni cuprinse între 21 și 23 de inch care pot fi încălțate cu pneuri de vară, de iarnă, all-season, all-terrain sau sport, toate dezvoltate special de Pirelli. Sistemul de frânare folosește discuri cu diametrul de 440 mm pe față, respectiv 370 mm pe spate. 

● La interior, Lamborghini Urus preia o mare parte dintre elementele pe care le-am mai văzut în cadrul Grupului Volkswagen. Italienii spun că habitaclul lui Urus este un cockpit, iar prin atuurile SUV-ului, fiecare șofer ar trebui să se simtă asemeni unui pilot. Consola centrală este dominată de ecranul poziționat în partea superioară. Controlul sistemului de climatizare se realizează prin intermediul unui alt ecran, iar informațiile esențiale sunt afișate pe intrumentarul de bord digital de dimensiuni generoase. 

● Pentru melomani, Lamborghini a pregătit un sistem audio împreună cu Bang&Olufsen. Acesta oferă 1.700 W și integrează 21 de difuzoare.

● Livrările noului Lamborghini Urus vor începe în primăvara anului viitor, iar prețul recomandat pentru piața din Europa este de 171.430 de euro fără taxe.

  • Lexmark, marţi, 05.12.2017 11:23

    Intreb si eu...foloseste aceeasi platform de Touareg? Multumesc!

  • someone, marţi, 05.12.2017 11:24

    ok, a aparut si asta.....care e urmatorul?

  • Claudiu, marţi, 05.12.2017 12:15

    Top notch design and performances.

  • tzenu_bmw, marţi, 05.12.2017 12:36

    Asteptam si un SUV de la Bugatti ca doar, nu de alta da ar fi pacat sa nu profite si ei de super-universalul V8 de 4L...

  • dany, marţi, 05.12.2017 14:09

    PRO: mie imi place modelul si era normal sa il scoata (poate pt rafinament trebuia motorul V10 care are insa performante brute mai mici decat V8-ul asta supraalimentat sau V12 care ar fi crescut pretul masinii); de asemenea performantele sunt fantastice CONTRA: nu ma asteptam sa aiba 2,2 tone... e un Lamborghini si cred ca se meritau niste materiale mai ”nobile” care sa ii scada greutatea... de asemenea probabil are o inertie destul de mare in viraje si pe franare comportandu-se ca un muscle car american ma intreb oare daca discurile de frana permit montarea unor jante mai mici cu talon mai mare... altfel probabil va fi dificil pe zapada si ghiata iarna in statiunile montane (singurul pseudo ”off road” pe care il vor face bogatasii care si-l cumpara)

  • dany, marţi, 05.12.2017 14:12

    PS ce or fi fost cu acele poze ”scapate accidental” pe net acum cateva luni in care inginerii montau un motor spate in ce parea a fi structura lui Urus?!

  • Kirotractor, marţi, 05.12.2017 15:42

    Subscriu - îmi pare f. reușită premiera asta... VAG, deși au apărut deja hoarde-ntregi de cârcotași (ba că-i prea Audi-like la interior și/sau platformă, ba că-i prea greu, prea colțos, prea V8 :-) și tot așa.) Că-i și prea scump nici n-are rost să mai adaug (204.000 euro preț de listă-n Germania, deja anunțat). Că tot veni vb. de anunțuri: și diametrul minim de bracare se cunoaște deja - 11,8 m, destul de mic datorită direcției 4WS. Zic toate astea în ciuda faptului că nu inhalez :-P în continuare ideea -oximoronică după mine - de SUV cuplat cu hiper-sportivitatea, care implică forțe inerțiale cît mai mici. Poate doar cu excepția curselor tip Baja, unde scopul scuză mijloacele.

  • CC-Bv, marţi, 05.12.2017 19:21

    Masinuta asta va cam fi TATA lor (a SUV-urilor sportive)... ...cu parere de rau ptr Levante (care va fi cea mai afectata), dar si Cayene are de ce sa se teama... pe restul nu are nici un rost sa le mai mentionez, ca nu au treaba cu Urus. Mai ramane Bentayga in picioare, dar se adreseaza unui alt gen de clienti. @someone Poate doar Aston-Martin sau Ferrari sa mai poata avea vreun cuvant de spus la nivelul acesta...

  • CC-Bv, marţi, 05.12.2017 20:23

    Masina asta nu are nici o legatura cu Cayenne sau Levante. Este in alta clasa de pret si clienti.

  • lorinczi.thomas, marţi, 05.12.2017 20:53

    tot mai incet ca model x :) acum urmeaza sa vedem tractoare lamborghini. Oh, wait...

  • fritz, marţi, 05.12.2017 21:22

    Vreau sa-l vad la o liniutza cu Jeep Grand Cherokee Trackhawk(707cp).

  • Adrian C, marţi, 05.12.2017 22:34

    Pai cu tractoare au inceput si le fac si in ziua de azi :))) http://www.lamborghini-tractors.com/it-it/

  • inexorabil, marţi, 05.12.2017 22:57

    Cine susține că lumea noastră auto nu se diversifică? Uite așa a apărut și noțiunea de suVpercar. Influențat sau nu, panoul acela de comandă mi se pare…incitant. Pur “tehno”. Păcat doar că, vorba aceea, “brânză bună ȋn burduf de câine”. Sau – dacă tot ne cantonăm ȋn ȋnțelepciunea populară – “strică orzul pe gâște.” Cu alte cuvinte, nici nu mă ȋndoiesc de ȋnalta calitate a fabricației și a materialelor – tradițională ȋn cazul lui Lambo – dar, măi nene, să nu fie asociată cu direcția…prostituării auto, “așa cum fac toți” devenind o justificare/scuză pe cât de răspândită, pe atât de penibilă…

  • inexorabil, marţi, 05.12.2017 23:13

    Ah, de-abia aștept crearea primului supercar cu benă. Că cu cârlig (pardon de cacofonie!) de remorcare am mai văzut: https://www.youtube.com/watch?v=v45T5vRlQbM

  • zic si eu, marţi, 05.12.2017 23:54

    Sa fie clar: Daca nu-i pun 2.0 TDIu, eu nu-l cumpar! Nu de alta, dar sa consum stocu' de adblue, ca am luat fo' 20 de bidoane de 10l, erau la oferta de blec fraidei + apoi le umplu si le folosesc sa torn apa in WC cand face Apanova reparatii! Ca multi dintre cei care citesc articolul, nu cred ca mi-as permite una, iar daca as avea peste 200k euro, mi-as lua 2 masini mai ieftine si mai putin batatoare la ochi iar de restul banilor un apartament!:)) De aceea nu cred ca are sens sa comentez despre aceasta masina, ii las pe baietii care chiar isi permit una!

  • zarnesteanu, miercuri, 06.12.2017 02:56

    Lectie de design. E perfecta si pe dinafara si pe dinauntru. Performante imbatabile momentan. In afara de Tesla, bineinteles :) Lasand la o parte utilitatea masinii asteia, pot sa spun ca in sfarsit am vazut un SUV facut de o firma exotica si care arata exceptional. Nu e genul meu de masina, si cred ca ar trebui sa am foarte multe milioane in cont ca sa ma simt cu adevarat relaxat la volanul ei. Pur si simplu de nota +10. Singurul comentariu negativ ar fi manerele de la usi, care sunt chiar anapoda. In rest nimic de zis. De remarcat ascensiunea meteorica a interioarelor Lamborghini de cand au fost preluati de Audi. Inainte erau o catastrofa la ergonomie si gust. Acum insa ... fara cuvinte. Si asta vine de la unul care chiar face mutre la habitaclu :) Bravo lor! Forza Italia !!!

  • Seat, miercuri, 06.12.2017 04:37

    inca o magaoaie pt manelisti..

  • LR, miercuri, 06.12.2017 07:17

    @lorinczi.thomas: Ce să așteptăm? Lamborghini face tractoare cu mult timp înainte de a se apuca de construit mașini.

  • dan_grc, miercuri, 06.12.2017 09:38

    Adevărul este că VAG are în curte câteva modele excepționale, Urus este ultimul, arată senzațional. Aștept primul test în România :).

  • someone, miercuri, 06.12.2017 09:40

    @ cc-bv : ferrari au spus ca deja incep sa se gandeasca serios la un suv ( sau crossover ) , aston de asemenea , dar sub firma lagonda. rolls vine si el cu suv, dar acesta sigur nu va prinde suta in -2 secunde, si nu va avea scaune sport, si se va adresa clientilor linistiti si deloc grabiti. nu ne ramane decat sa asteptam si sa vedem ce ne aduce viitorul auto

  • Kirotractor, miercuri, 06.12.2017 09:53

    Nu-s fan SUV, însă de sindromul actual al suvomaniei nu scapă nimeni, fiindcă producția de mașini e-n primul rînd un business - chestie uitată se pare de toți puriștii critici la adresa mărcilor de tradiție, în căutare de profit la urma urmelor (adică-n primul rînd de fapt. :-)) La lista de mărci SUVirusate ,-) a lui @someone pot fi adăugate și Lotus ori Alpine... deocamdată.

  • Tibi, miercuri, 06.12.2017 10:57

    @Kirotractor Cei despre care vorbesti tu ar trebui sa dea o fuga pana la primul muzeu al automobilismului si-au sa vada cum s-au adaptat constructorii de vehicule de-a lungul anilor la tot ce-a fost nevoie. Pe mine unul ma uimesc dimensiunile masinii. Ma asteptam la dimensiuni de Q5, nicidecum de Bentayga. Prototipul din muzeul Lamborghini mi s-a parut micut.

  • dany, miercuri, 06.12.2017 21:14

    @ lorinczi Thomas pai nea Ferruccio Lamborghini tocmai de aia s-a apucat de construit masini, de la o ”jignire” a unui anume Enzo Ferrari: ”tu nu stii sa conduci un Ferrari, tu stii sa conduci doar tractoare”

  • LR, miercuri, 06.12.2017 22:40

    @ dany: Umblă vorba că cei doi stăteau la un șpriț, iar Ferrucio i-a reproșat prietenului său Enzo că mașinile lui nu prea excelau la capitolul ambreiaj. De aici ar fi pornit duelul.

  • lorinczi.thomas, joi, 07.12.2017 16:50

    ah, fir-ar el sa fie de sarcasm