Lamborghini pregăteşte un SUV bazat pe platforma Cayenne

Publicat marţi, 20.07.2010 11:46 de Mircea Meșter

Lamborghini le pregăteşte o surpriză fanilor săi. Platforma utilizată de VW Group pentru Cayenne şi Touareg ar putea sta la baza primul model de teren pe care Lambo îl va scoate pe piaţă din 1993 încoace.

După aproape 20 de ani de la momentul în care a renunţat la ideea de a produce un model de teren, Lamborghini ar putea reveni în acest segment printr-un SUV produs pe platforma pe care VW Group construieşte la această oră Touareg şi Cayenne. Italienii îşi doresc să marşeze pe cărările bătătorite deja de Porsche, al cărui model de teren s-a dovedit un succes mai mare decât se aşteptau iniţial conducătorii producătorului din Stuttgart.

Conform prinelor informaţii disponibile, noul SUV Lamborghini se va adresa mai ales clienţilor din Orientul Mijlociu ai mărcii din Sant'Agata Bolognese. Nu se cunosc detalii legate de design şi de stilul pe care le va adopta noul model italian, însă există voci care afirmă că noul model va fi construit în spiritul LM002, pickup-ul de teren construit de Lamborghini până în 1993 şi destinat mai ales forţelor armate. Rămâne de văzut dacă italienii vor adopta un design care se va baza pe liniile simpliste şi pătrăţoase al vechiului off-roader al gamei sau dacă aceştia vor colabora intens cu Italdesign Giugiaro, compania de creaţie recent cumpărată de VW Group prin Automobili Lamborghini, pentru dezvoltarea unui model care să păstreze spiritul dinamic al modelelor de şosea ale mărcii.

DESPRE LAMBORGHINI LM002

LM002 (foto) a fost produs de Lamborghini între 1986 şi 1993, porecla acestui model fiind "Rambo Lambo". Off-roaderul semăna din punctul de vedere al concepţiei cu modelele pe care le-a promovat ulterior marca americană Hummer, designul fiind unul masiv, angular, complet diferit faţă de ceea ce prezenta Lamborghini la acea vreme. Asemănările cu modelele Hummer continuă, LM002 fiind un model proiectat în prima fază pentru uz militar. Modelul de teren dispunea de întreaga paletă de elemente de lux ale vremii, avea un rezervor de 290 de litri şi cântărea 2700 de kilograme.

via | Leftlane

  • ALEX, marţi, 20.07.2010 12:52
    Napa

    Bai frate dar VW asta isi bate joc de toti , Porsche nu mai este ce a fost, acum si Lamborghini , adio istorie. Pacat , VW face orice pt bani, vrea daca se poate sa fie singurul producator auto din lume. Bolnavi mintali

  • gtrazvan, marţi, 20.07.2010 12:53

    Gata, isi bat joc si de Lamborghini.

  • 7 4 5, marţi, 20.07.2010 13:02

    Despre grupul VW VW - niste masini plictisitoare Audi - aceiasi masina in marimi diferite, cu pretentii premium dar cu motorizari pe care le gasesti si pe o skoda entry-level Skoda - resturi de la vw Seat - resturi de la vw (piese mai vechi aruncate prin curtea grupului vag) de asta nici nu sunt legate sau fiabile Bentley - inainte era o marca nobila si unicata, astazi sunt niste masini ciudate, iti cumperi un bentley si ai volan de a8. Porsche - Porsche Suv, Porsche cu 4 usi....Porsche 997 isi ia bataie de la o masina de 2 ori mai ieftina.....o marca de care nici macar imaginea nu a mai ramas. Lamborghini - de cand au preluat marca asta, au facut numai facelifturi, au tras putin de faruri, sau le-au micosrat dupa caz, au pus niste leduri si gata am facut model nou. Pe vremuri cand Lamborghini scotea un model nou era ceva extraordinar pentru ca mereu venea cu ceva inedit, astazi ce motor gasesti pe Lamborghini gasesti si pe un Audi, Audi care repet e o marca premium wannabe din moment ce ai tu motorizari pe care le gasesti pe o skoda sau un seat. Bugatti - doar marketing Scania - nu stiu, nu ma pronunt Deci cam asta face vag, disperati dupa bani....pentru ei nu conteaza imagine, traditie nimic.

  • edi80, marţi, 20.07.2010 13:09
    da

    sunt de acord cu toti cei de mai sus!! a ruinat tot si istorie si..calitate! au doar preturi premium..

  • p-george, marţi, 20.07.2010 13:22
    @cei de mai sus

    Doar sa criticati stiti, eh uite ca din toate "experimentele" vag, nu a dat gres nici unul, panamera are mega succes, cayenne la fel, cu gama continental gt a dat lovitura e.t.c. Deschideti ochii si uitati va in jur ? cine isi mai permite sa tina pasul cu concurenta, sa faca profit DAR sa pastreze traditii si sa nu "imbratiseze" noul ? Voi aveti impresia ca motoarele bmw de azi sunt la nemuritoare ca cele de odinioara? Sau calitatea mercedesului de ex, care azi la 7 ani se schimba, se compara cu cele vechi care dupa 20-30 de ani sunt ca noi ? NU ! Asta este realitatea in care traim nu este bau bau grupul vag. Si in fond si la urma urmei...este o firma, o companie, deci scopul este PROFITUL. Daca tu si vecinul aveti aprozar, tu vinzi cola el nu pt ca e bautura diavolului :) dar toata lumea aia cere, coca cola, el o sa dea faliment tu nu. Daca esti o firma mica gen ariel, morgan, noble, iti permiti sa nu faci pasi asa mari, la nivelul grupurilor insa se cam cere. PS: amuzant cum toti specialistii lauda calitatea premim a masinilor vag, dar voi care nu le aveti si probabil nici nu ati condus multe masini din grup, ii contraziceti.

  • Liviu, marţi, 20.07.2010 13:30
    Traditie

    Salutari, Lamborghini facea si face masini extraordinare, doar cu mica diferenta ca acum functioneaza mai mult decat pana la prima benzinarie. A si mai este o mica precizare despre masinile Lamborghini :D de bune ce erau era firma aproape de faliment :D. VW a adus calitatea la Lamborghini. La Porsche sunt cam dezamagit de ei pentru ca nu avea rost Cayenne, dar tot masina asta i-a cam scos din foame. La faza cu Panamera nu prea este ce comenta pentru ca si Aston Martin a facut o masina cu 4 usi. Bugatti este cea mai avansata masina din lume la ora asta si nu are rost sa explic de ce. Bentley era copie xerox dupa Rolls Royce. Mie nu prea mi-i rusine cu modelele Porsche de performanta GT3 RS, sau GT2 si nici cu Audi R8. Ideea e ca in ziua de azi nu prea mai merge doar cu "traditia" pentru ca mori de foame :D. Trebuie sa faci si masini care sa se vanda si sa iti permita sa mentii "traditia" pe alte modele.

  • edi80, marţi, 20.07.2010 13:51
    @p-george

    asta e cultura auto din ro!!

  • Blue, marţi, 20.07.2010 14:22
    precizari

    As vrea sa-i raspund domnului 745 care pare putin confuz in comentariu. Cu restul, razvangt si edi80 n-are sens sa discuti ca ei stiu una si buna "vag e de rahat". VW - masini plictisitoare (desi mie Scirocco, Passat CC, sau Tuareg nu mi se par deloc plictisitoare), dar bune si care au cele mai bune vanzari in Europa. Audi - Pai sincer sa-ti spun in afara de A3 si A1 nicio masina Audi nu imparte platforma cu cele VW. Motorizarile alea de care vorbesti au fost preluate mai tarziu de catre Skoda. Ce, BMW nu are motorizari pe care le gasesti si pe Peugeot entry-level? Si e foarte bine asa. De eficientizare prin impartirea costurilor ai auzit? Cat despre parte premium, mai citeste ce spun chiar si concurentii din lumea auto cand vine vorba de calitatea si finisajele Audi. Seat&Skoda - Resturi de VW. Corect! Numai ca resturile alea sunt destul de fiabile incat sa reziste destul de mult si destul de bune incat sa se vanda. Apropo, ce erau Skoda si Seat inainte sa fie preluate de VW? Cu Skoda cel putin, au facut minuni. Bentley - Inainte de a fi preluat de VAG era o umbra a RR, o copie de calitate inferioara. Acum au identitatea lor si se descurca chiar foarte bine. Bugatti - Doar marketing. Eu as mai adauga ca pe langa marketing ei au resit sa pastreze traditia, iar Bugatti sa ramana "The Ultimate Car", "The ultimate piece of engineering in auto industry". Porsche - Cayenne si Panamera existau dinainte ca VAG sa devina actionar majoritar (Panamera era in faza de proiect). 997 Turbo S nu stiu de la ce masina mai ieftina ia bataie. Din ce povesti vorbesti? Iar daca in mintea ta nici Porsche nu are imagine, atunci cine are? Sa-ti aduc aminte de 918 Spyder care detine recordul CP/L pt motoare aspirate? Lamborghini - ca despre el era vorba. Cand a aparut conceptul acela in 4 usi (nu mai stiu cum se numea) toata lumea a fost impresionata. Doar criza a facut ca feedbackul pozitiv sa nu se concretizeze intr-un model de serie. Pe vremuri, cum spui tu, Lamborgini scotea numai OZN-uri care dupa 10.000 km incepeau sa se dezmebreze, iar pe circuit Ferrari pur si simplu isi bateau joc de ei. VAG i-a scapat de faliment si au ajuns sa-i bata si pe circuit, vezi LP-560 care pe unele circuite era chiar peste Scuderria, o masina cu 50.000 mai scumpa facuta special pt circuit. Nu mai vorbesc de Superleggera. Si aici nu pot fi acuzat de subiectivism, pentru ca eu as alege cu ochii inchisi un Ferrari (e masina la care toti visam de mici), dar nu pot ignora realitatea. Eu zic ca nu e chiar o rusine ca gasesti acelasi motor si pe R8, daca te gandesti ca R8 a epuizat productia pe 2 ani din prima luna de la lansare. Nu stiu ce masina in serie nelimitata a mai reusit asa ceva. Lumea asta se schimba repede, trebuie sa te adaptezi si sa fi cat mai eficient, iar impartirea costurilor este cea mai buna metoda pentru idustria auto. Fie ca va convine sau nu TOTI producatorii tind catre asa ceva. Ca VAG se precipepe cel mai bine la treaba asta nu cred ca e o rusine. Pana la urma ei au prevazut de mult ca asta e viitorul. FIAT au fost primii, dar lor le lipseste ceva. Calitatea si seriozitatea nemtilor.

  • vlad, marţi, 20.07.2010 14:57

    Si mai nou a intrat si Suzuki in acesc cerc care le ofera acces in special la piata indiana care cu 1 mld de locuitori si un ritm de crestere puternic nu e de neglijat plus multe alte pite asiatice mari

  • @ 7 4 5, marţi, 20.07.2010 14:58
    Si BMW a uitat de mult de traditie

    BMW va anunta foarte curand ca in 2011 va aparea pe piata BMW X4 dezvoltat pe platforma noului X3 . Cumuland vanzarile lui BMW X1, BMW X3, BMW X4, BMW X5 si BMW X6 vom ajunge la 40 % din vanzarile totale ale marcii BMW ! Cum era treaba cu traditia ?

  • edi80, marţi, 20.07.2010 15:00
    :)))

    de unde ai dat copy+paste blue:)))???

  • Despre BMW, marţi, 20.07.2010 15:19

    Bmw nu imparte motorizarile cu nimeni, nici macar cu Mini sau Peugeot, marcile cu care colaboreaza. Cineva mai sus spunea ca ce motor gasesti pe BMW gasesti si pe un Peugeot entry level. Este gresit, au existat colaborari, schimburi de tehnologie si inca mai exista la anumite componente, insa in prezent doar Mini (care apartine de BMW) si Peugeot impart motorizari atat diesel cat si benzina. BMW nu a uitat de traditie BMW mereu a facut masini dinamice, sportive, astazi situatia se prezinta la fel....iti iei un BMW si e peste Mercedes, Jaguar sau Lexus ca dinamica (de Audi nu pomenesc ca as fi idiot, cum sa pui eticheta premium pe un a6 2.0 tdi sau unui a3 1.6 sau 1.2, e imposibil) Intr-adevar seriile X de la BMW sunt doar niste suvuri ineficiente, menite sa creasca profitul dar ei nu au renuntat la nimic, ei doar au creat ceva diferit....pe langa ce aveau. Toate marcile sunt afectate de globalizare, dar asta nu inseamna sa stricam marcile aiurea asa....hai sa facem un suv lamborghini ca sa ce? sa mai scoatem cateva milioane de euro. Sa strice Seat, Suzuki, Skoda si resturile astea nu Lamborghini. Asta e acuma.

  • p-george, marţi, 20.07.2010 15:26
    @ edi

    Cultura auto si nu numai se vede de la departare, de bine de rau, noi cei care suntem mai obiectivi vorbim, scriem impartasim idei spre deosebire de voi cei care "nu sunteti cocalari cu vw" care mai mult de 5 cuvinte aruncate prost nu scrieti... Si ca sa te fac sa iti pui la indoiala cunostintele, iti aduc aminte din nou ca romania nu este un etalon pt cultura si piata auto. Asadar singur te faci...incult sa zicem, din moment ce tu, roman critici audi si zici ca e de rahat, cand restul mapamondului apreciaza firma si calitatile ei.

  • mowgli, marţi, 20.07.2010 15:46
    grav

    Cel mai grav e ca marci cu traditie si o istorie de poate un secol, isi pierd identitatea.Cred ca VAG ar face si utilaje agricole cu sigla Lamborghini daca s-ar vinde.Serios vorbind, ce folos are un SUV Lambo? Nu sunt destule? Ce urmeaza? poate se apuca Bentley de facut dube cine stie.

  • Mario, marţi, 20.07.2010 15:57
    Great!

    Astept un pick-up Lambo...

  • @ mowgli, marţi, 20.07.2010 15:59
    Lamborghini produce si in prezent tractoare

    VW Group detine 100 % din Automobili Lamborghini ce produce masinile de strada Lamborghini, dar mai exista societatea Lamborghini Trattori S.p.A. cumparata in 1972 de catre SAME de la fondatorul Feruccio Lamborghini ( el initial era producator de tractoare si dupa o disputa cu Enzo Ferrari s-a hotarat sa produca si masini sport ) . Mai multe detalii despre compania ce produce tractoare Lamborghini gasesti in urmatorul link http://www.answers.com/topic/same-deutz-fahr .

  • edi80, marţi, 20.07.2010 16:04
    Qp-geroge

    dece imi bagi cuv cu forta in gura? te rog fii onest!daca tot te pretinzi! nu zic eu ca sutn cocalari ei vor din rasputeri sa dem asta... in romania e efectul de turma!!

  • andrei, marţi, 20.07.2010 16:04
    Lmbo in curtea celor de la VW

    si uite asa ajunge un Lmborghini sa fie construit pe o platforma VW... de toata jena:|

  • tzenu_bmw, marţi, 20.07.2010 16:17
    @mowgli

    tare comentu......leai dato-n bot astora cu VAG-uri...... dupa parerea mea doar SAAB,VOLVO SI ALFA ROMEO siau pastrat identitatea de marca.......in rest toate sunt pe piata pt un scop...profit. pana si bmw care in ani 80-90' era considerat regele soselelor a cam decazut in ultimi 10 ani........ asta nu inseamna ca bmw nu face masini sport(dimpotriva)......sa ne amintim ca M3 CSL in anii 2002, 2003 a vost votata ca 'the best handling car in the WORLD) si nu avea rival nici de la Merc,Audi, nici de la nime... probabil voar Porsche sa le fi facut ceva probleme

  • Blue, marţi, 20.07.2010 16:20
    @baiatu cu BMW

    Vezi ca se pare ca tu cunosti prea putine despre BMW. Degeaba esti fan. Te anunt ca si BMW are 116i si chiar 316i, care culmea au un motor ce-l gasesti si pe Peugeot. Si BMW are 520d ca si Audi 2.0 TDI. Sa inteleg ca si ei sunt idioti ca ofera o gama larga de motorizari? Dupa ta imbecila e imposibil sa pui eticheta premium pt 316i. Foarte bine ca producatorii au o oferta variata. Eticheta premium n-are nicio legatura cu cea mai mica cilendree oferita, ca asa americanii ar fi zei, dar nu sunt. Premium inseamna calitate, fiabiliate, finisaje, confort, tehnologie etc, nu putere. Edi, baiatule, ce raspuns sa-ti dau eu tie? In niciun post nu esti in stare sa legi o fraza in mod coerent. Daca nu-ti mai raspund prietenii pe messenger nu e nevoie sa-ti arati aici frustrarile. Iti dau doar un link de la rubrica de "intrebari si raspunsuri" unde am pus o intrebare care ma interesa, nu asa sa pierd ca tine timpul pe net. Si uite ce raspuns primesc de la tine: http://www.automarket.ro/raspunsuri/intrebare/pt-vw-20fsi-ce-tunning-se-poate-face-in-afara-de-filtru-si-evacuare-poti-7866.html

  • @ tzenu_bmw, marţi, 20.07.2010 16:52
    Despre Alfa Romeo, Saab, Volvo si BMW

    Alfa Romeo spera sa ajunga la 500,000 de masini vandute in 2014 ( in 2009 a vandut aprox 100,000 de masini ) cu ajutorul a trei SUV-uri bazate pe modelele Jeep Grand Cherokee, Jeep Cherokee si Jeep Patriot . Saab spera sa ajunga profitabil cu SUV-ul 9-4X ce va fi prezentat in toamna la Paris ( http://www.autoblog.it/post/27926/saab-la-9-4x-sara-presentata-entro-fine-2010 ) iar Volvo va avea in curand principalul sau centru de dezvoltare in China si nu in Suedia ( http://www.thetruthaboutcars.com/changan%E2%80%99s-engineering-moves-to-nottingham-volvo%E2%80%99s-to-shanghai/ ) . La final, te anunt ca aprox 50 % din profiturile BMW provin din vanzarea X-urilor .

  • 745, marţi, 20.07.2010 17:31
    pentru cel care mi-a raspuns

    tu cred ca esti din categoria celor care au 316i si cand o vand scriu "vand bmw motor 1.6 105 cp" cand ele au 1.900 cmc si 105 cp.... eu zic sa mai studiezi ca esti pe din afara rau.... vezi si ce capacitate cilindrica are bmw 116i 316i etc. si porma mai vorbim. Bafta

  • 745, marţi, 20.07.2010 17:33

    si eu nu ti-am mai raspuns nicaieri, cu atat mai putin cand ai pus intrebarea aia.....ce o fi in capul tau....

  • mowgli, marţi, 20.07.2010 19:40
    omg

    @anonim: cunosc istoria, faceam o ironie doar.Si porsche facea tractoare.Inseamna ca stii ca dupa disputa Lambo i-a dovedit lui Enzo ca poate face masini mai bune. @blue & @tzenu-bmw: voi sariti la gatul lui Tzenu ca ii vedeti nick-ul sau chiar aveti un motiv intemeiat? Nu de alta da omu vorbea de imaginea de marca si de sportivitatea BMW.Nu de cine e premium , cat vinde, ce vinde si unde se fabrica Volvo.Cititi mai atent. @blue: motoarele de pe 316 nu echipeaza nici un Peugeot sau Citroen.Doar Mini imparte motoarele cu PSA.Nu mai vb prostii ca sunt oameni mai putini informati care poate te si cred.

  • 147, marţi, 20.07.2010 20:07

    adevarul e ca wv nu a facut decat sa-si puna amprenta plictisitoare peste tot (au ruinat istorie si calitate) cea mai pura marca a ramas alfa romeo care stie sa faca un sofer sa se simta bine, daca mai tinem cont ce profit au unele marci si ce masini scot..... alfa romeo merita un premiu si nota 10 din f multe puncte de vedere!!!

  • Victor, marţi, 20.07.2010 20:11
    Viitorul SUV Lamborghini se va baza pe Porsche Cayenne Turbo

    Acest SUV Lamborghini se va baza pe cel mai bun SUV din lume la capitolul tinuta de drum si anume Porsche Cayenne Turbo . Tinand cont ca pretul acestui nou model Lamborghini va depasi 200,000 euro, exclusivitatea este garantata . In llink-ul urmator puteti citi un review cu Porsche Cayenne Turbo realizat de britanicii de la Evo ( http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarreviews/253954/porsche_cayenne_turbo_review.html ) .

  • RTI, marţi, 20.07.2010 20:43
    ne mai surprinde ceva la vag ?

    se pare ca nu , zeul ban trece peste orice alt argument . stimabile george sper sa ai actiuni la vag , altfel postul tau este ingrijorator . Revenind, pe lumea asta mai sunt si alte lucruri in afara de bani si no. 1 ar fi bine sa existe un singur producator mondial ? unde este diversitatea ? posibilitatea de a alege ? de ce sa se mai vanda lambo cand poti sa cumperi un porsche sau audi cand ai seat ? Daca vag ar dori si prestigiu nu numai profit ar lasa fiecarui brand o mai larga autonomie pentru a pastra influentele specifice fiecarui brand in parte ,ar fi mult mai bine daca ar fi mai individualiste aceste masini nu cum este acum ; aceeasi marie cu alta palarie . @ blue - audi chiar este un vw cu alte haine nu te mai mintii .

  • LauCalin, marţi, 20.07.2010 21:37
    vechea poveste

    In primul rand marcile care au fost cumparate de VW au castigat in primul rand la capitolul calitate si fiabilitate. In anii '80 nici nu se putea vorbi despre asa ceva nici la Bentley, nici la Lamborghini, nici la Seat etc. Doar Porsche avea masini fiabile. Faptul ca masinile impart aceasi platforma tehnica nu inseamna ca s-a renuntat la prestigiu. De exemplu prestigiu la Lambo si Bugatti inseamna sportivitate pura si design specific. Atunci cand un Murcielago va arata ca un Scirocco voi fi de acord ca s-a renuntat la prestigiu. Ca in privinta sprtivitatii (inca) se poate pune cu Ferrari oricand. RTI, in afaceri cel mai mult inseamna banii. Cat despre motivul pentru care Lamborghini vrea o astfel de masina, este acelasi motiv pentru care a vrut si Porsche. Iar daca VW ar ajunge la concluzia ca afacerea ar merge, de ce nu sa nu fabrice?

  • @ RTI, marţi, 20.07.2010 22:21
    VW Group nu obliga pe nimeni sa cumpere masinile sale

    Sa faci parte din VW Group este un mare avantaj de care se bucura toate cele 12 divizii ale sale ( foarte curand MAN SE va fi integrat iar in toamna VW Group va detine peste 33.4 % din actiunile Suzuki, procent ce in Japonia iti permite sa preiei controlul unei companii ) . Azi cand costurile de dezvoltare sunt enorme, exista doua modalitati de a duce la capat un proiect : sa-l dezvolti singur daca esti suficient de mare ( vezi VW Group ) sau sa te asociezi cu diversi producatori ( vezi BMW - PSA ) . Ferdinand Piech, presedintele VW Group si nepotul lui Ferdinand Porsche a spus intr-un interviu, citez " Ca sa prinzi mai multi pesti ai nevoie de mai multe undite ", explicand astfel strategia multi-brand care a fost dusa la perfectiune de VW Group . In momentul de fata este imposibil peste noapte sa vinzi global inca 500,000 de VW Golf . Dar, daca imprumuti platforma lui Golf 6 lui Suzuki ( la Paris va fi prezentat conceptul unui model compact Suzuki bazat pe Golf 6 ce va debuta in serie in 2012 ), acest deziderat este realizabil . Iar marcile VW Group nu se concureaza intre ele ( vezi GM ) ci sunt ca piesele unui puzzle ( ex. Porsche, Audi, Bentley, Lamborghini si Bugatti se adreseaza unor categorii diferite de clienti ) . La fel si in cazul Suzuki, in 2009 din cele 2.3 milioane masini vandute global de Suzuki, peste 1.8 milioane de masini au fost vandute pe piete in care VW Group a vandut sub 40,000 de masini . Vorbeai de diversitate, ea nu a disparut . Doar in China exista in prezent 114 producatori auto ! Exista constructorii japonezi, sud-coreeni, europeni, americani, etc . P.S. VW Group nu obliga pe nimeni sa cumpere masinile sale !

  • Rodallega, miercuri, 21.07.2010 01:12
    VW nu obliga dar in timp nu vei mai avea de ales

    Nu obliga pe nimeni sa cumpere masinile sale....dar cumpara tot pana nu mai ai de unde alege...Suzuki e jumatate VW si o sa si scoata o copie dupa SX4, era vorba de si de Alfa Romeo sa fie cumparata.....asta se numeste monopol. Eu personal nu am nimic cu ei dar sincer ma gandesc ca atunci cand imi cumpar o masina ma uit la ce caracteristici are...dar daca e sa compar un Golf cu un Leon sau un Tuareg si un Cayenne vad ca doar carcasa difera si in rest partea mecanica e aproape identica. Eu vreau sa iau o masina care sa fie deosebita, diferita, altfel decat gasesti pe strazi. O Alfa Romeo Brera care are niste forme si un interior cu totul deosebit, o Honda Civic Type R cu al ei motor aspirat cu noua tehnologie VTEC, un Fiat 500 Abarth si mai pot gasi masini interesante. Daca as avea bani de Lamborghini nu mi-as lua stiind ca si un R8 are aceeasi motorizare si aceleasi dotari dar cu 40.000 de euro mai ieftin.

  • RTI, miercuri, 21.07.2010 01:31
    @anonim

    Daca imi dai ca exemplu producatorii din china pentru diversitate ... este foarte nasol , iti doresc un gely . Unde am spus ca vag obliga pe cineva sa cumpere ? Iar referitor la dezvoltare ,megamamutul vag nu are realizari pe masura puterii sale financiare daca stam sa comparam cu alti producatori. Faptul ca vag cumpara in stanga sau dreapta marind acoperirea pe diverse piete si faptul ca dezvoltarea tehnologiilor la comun nu garanteaza si productia unor masini mai bune . Calitaea skoda a scazut , seat este si mai praf si cu vw nu este foarte departe doar audi sta bine ,ma refer aici la marcile de volum. (si nu vorbesc aiurea am detinut 2 masini vag ). Sincer nu cred ca unica soluti de a inainta este sa devi un conglomerat de marci , sunt sigur ca bmw , mercedes ,etc, vor putea sa tina piept numai prin colaborari pastrand identitatea de marca . Inca o data nu fac critica vag , doar consider ca nu trebuie sa avem atata entuziasm fata de aceasta politica de dezvoltare , pentru ca nu noi castigam acei bani ca sa spunem ca nu mai conteaza altceva . Noi suntem cumparatorii unui produs ,acum depinde de fiecare ,poti sa cumperi NIKE sau MIKE numai sa nu ai surpriza ca NIKE sa fie de fapt tot MIKE. PS. nu intelegi un lucru , nu toata lumea vrea un golf deghizat in suzukI ,defapt asta este sperietoarea.

  • @ Rodallega, miercuri, 21.07.2010 10:34
    " noua tehnologie VTEC " !?!

    Honda nu mai este de ceva timp in avantgarda dezvoltarii motoarelor . Citeste un link interesant : http://www.thetruthaboutcars.com/hyundai-the-new-honda-in-engine-design-leadership/ . Iar referitor la motoare aspirate, recordul mondial in putere litrica la motoarele aspirate va fi detinut de motorul aspirat V8 Porsche de 3.4 L si 500 CP cu 147 CP/L ( http://www.automobilemag.com/green/news/1003_2011_porsche_918_spyder_hybrid_concept/index.html ) . Varianta de serie a lui Porsche 918 Spyder va fi prezentata luna viitoare in cadrul Concursului de Eleganta de la Pebble Beach, California .

  • Alex, miercuri, 21.07.2010 12:11
    Porsche Panamera Turbo parcurge intervalul 0-96 km/h in 3.5 s fiind mai rapid decat Ferrari 430 Scuderia

    http://www.caranddriver.com/reviews/comparisons/10q2/2010_aston_martin_rapide_vs._2010_porsche_panamera_turbo-comparison_tests/porsche_panamera_turbo_page_3

  • ignis, joi, 22.07.2010 22:39
    model de teren?

    De când Cayenne e un "model de teren"? Adică să înţeleg că orice maşină cu tracţiune pe 4 roţi e "de teren"? Cayenne e tot atât "de teren" - (că are tracţiune integrală) pe cât e Duster Prestige un SUV de lux (că are volan şi scaune acoperite cu piele).

  • mihai, vineri, 23.07.2010 01:58
    tzatzelor

    eu cred ca numa' barbati comenteaza aici dar .... "domnilor" va certati ca gospodinele de mahala cat despre masina ... hm .... dezastru bine ca s-o lasat Hummer de facut prostii de astea si incepe Lamborghini .....

  • ffff, sâmbătă, 24.07.2010 14:45
    naspa

    urat