Lamborghini prezintă la Festivalul Vitezei de la Goodwood noul Temerario GT3

Publicat duminică, 13.07.2025 10:36 de Silvian Irimia

Lamborghini tocmai a prezentat la Festivalul Vitezei de la Goodwood noul Temerario GT3. Acesta este primul automobil de curse bazat pe succesorul modelului Huracán și este programat să debuteze în competiții la cursa de 12 ore de la Sebring, în martie 2026.

Noul Temerario GT3 este primul care a fost complet proiectat, dezvoltat și construit la fabrica din Sant’Agata Bolognese. Asta înseamnă că accentul pe motorsport a fost prezent încă de la începutul proiectului Temerario, permițând o integrare strategică a ingineriei specifice curselor încă din primele etape de proiectare.

La exterior, Temerario GT3 are o caroserie din material compozit de carbon, dezvoltată în colaborare între Squadra Corse și Lamborghini Centro Stile. Aceasta urmărește îndeaproape liniile modelului de serie, dar include numeroase îmbunătățiri pentru optimizarea aerodinamicii și stabilității.

Deși Lamborghini nu a oferit foarte multe detalii tehnice, mașina este echipată cu un splitter frontal proeminent. Acestea sunt completate de prize de aer modificate și o bară luminoasă centrală. Modificările de stil continuă și în partea din spate, unde GT3 dispune de geamuri ușoare, aripi față ventilate, praguri laterale agresive și jante Ronal AG de 18 inch.

Spatele modelului Temerario este deja impunător, însă versiunea GT3 duce lucrurile la un alt nivel, cu un difuzor masiv. De asemenea, designerii i-au oferit un spoiler mai mare și un eleron de mari dimensiuni.

Lamborghini nu a publicat imagini din interior, dar a precizat că mașina dispune de roll cage și un volan nou, dezvoltat pe baza feedbackului primit de la piloți. În plus, sunt prezente comenzi și grafice noi, precum și un sistem de înregistrare a datelor mai complet. Electronica a fost actualizată, iar softul este dedicat competițiilor.

Temerario GT3 se bazează pe un șasiu din aluminiu modificat, proiectat pentru a îndeplini cerințele de rezistență structurală din motorsport. Acesta a fost supus unor optimizări de greutate și simplificări extinse, printre care eliminarea elementelor hibride inutile și modificări care permit înlocuirea rapidă a unor părți precum subcadrele, direct pe circuit.

Suspensia este de competiție și folosește amortizoare reglabile în 6 direcții de la KW. Alte îmbunătățiri includ un ecartament mai lat și un ampatament mai lung decât Huracán GT3 Evo2.

Motorizarea este asigurată de un V8 biturbo de 4.0 litri, la fel ca în versiunea de stradă. Totuși, pentru versiunea de curse s-au eliminat complet componentele plug-in hybrid și motorul electric montat frontal.

În plus, GT3 beneficiază de turbocompresoare mai mici, un sistem de evacuare Capristo nou și o unitate ECU recalibrată care livrează performanță maximă pe un interval mai larg de turații.

Ca urmare a acestor modificări și a reglementărilor din motorsport, puterea motorului V8 scade de la 789 CP la 542 CP. Scăderea este și mai mare dacă luăm în calcul că modelul de serie produce 907 CP în total.

Sistemul de realimentare a fost modernizat pentru a crește debitul de combustibil și a reduce timpul la boxe. Rezervorul reproiectat include un nou senzor de combustibil, care oferă citiri mai precise.

via Lamborghini