Lamborghini Veneno vine la Geneva. Doar trei exemplare, preţ pe măsură: 3.6 milioane de euro
La împlinirea vârstei de 50 de ani, marca Lamborghini se arată mai tânără ca niciodată. Cum altfel putem explica apariţia unuia dintre cele mai agresive modele de stradă din istorie? Acesta este Lambo Veneno.
Atunci când toată atenţia presei de specialitate părea atrasă de noul McLaren P1, supercar-ul pe care constructorul britanic îl va lansa la Geneva cu ocazia împlinirii frumoasei vârste de 50 de ani, Lamborghini atacă la baionetă cu doar câteva ore înaintea deschiderii porţilor celui mai important salon auto european.
După ce a testat pulsul pieţei prin conceptul Sesto Elemento, Lamborghini lansează noul Veneno în acelaşi timp în care rivalii italieni de la Ferrari vin cu noul Enzo, supercar-ul suprem în viziunea Căluţului Cabrat. Până când Enzo va avea fotografii oficiale, Veneno devine unul dintre cele mai spectaculoase supercaruri ale lumii. Cu apendice aerodinamice care par desprinse fie de la prototipurile pur conceptuale, fie din Formula 1, noul Lamborghini Veneno îşi subliniează pedigree-ul printr-un profil mai mult decât agresiv duminat de culorile steagului italian, printr-o zonă frontală în care blocurile optice angulare - specifice Lamborghini - primesc o nouă dimensiune a formelor şi printr-un spate în care iese în evidenţă eleronul masiv. Evident, caroseria este construită exclusiv din materiale compozite, fibra de carbon înlocuind în totalitate metalul.
Motorul care echipează noul Lamborghini Veneno (numele modelului înseamnă "venin" în spaniolă) este acelaşi V12 de 6.5 litri de pe modelul Aventador. Acesta este dispus central, este urcat până la 740 de cai putere şi reuşeşte să ducă modelul italian de la 0 la 100 km/h în 2.9 secunde.
Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013
Echipa Automarket se află în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă prezintă live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.
via Lamborghini
la cat s-au chinuit la design ar fi cazul macar 400km/h sa atinga... altfel ar fi forma fara fond