Land Rover vrea să construiască următorul Defender în Europa de Est
Jaguar Land Rover vrea să deschidă o fabrică în Europa de Est pentru a produce următorul Defender, titrează Financial Times. Printre ţările în care ar putea fi localizată fabrica se numără Polonia şi Ungaria, dar nu şi România.
Land Rover Defender, iconicul off-roader britanic, va ieşi din scenă până la finalul anului curent, făcând loc unei ale generaţii. Până la apariţia acesteia, cei de la Financial Times anunţă că Jaguar Land Rover, compania care produce Defender, este în plin proces de căutare a unui sit de producţie pentru următoarea generaţie a modelului.
România n-a ajuns pe "lista scurtă" a ţărilor în care ar putea fi construită noua fabrică Land Rover, dar motivele din spatele acestei decizii nu sunt precizate în materialul celor de la Financial Times. Cel mai probabil, infrastructura defectuoasă a ţării noastre este o problemă prea mare pentru englezi în raport cu avantajele aduse de salariul mediu mai mic al angajaţilor români în raport cu omologii lor din străinătate. Oraşul Gyor din Ungaria, în apropierea căruia se află o fabrică Audi, este vehiculat de cei de la Financial Times drept cea mai probabilă alegere a constructorului britanic, deoarece acesta are acces la o infrastructură bine pusă la punct şi furnizorii din zonă au capacitatea să deservească şi alţi constructori.
Fabrica Land Rover din Europa de Est ar putea să producă şi următoarea generaţie a lui Discovery, titrează Financial Times. La fel ca în cazul lui Defender, această decizie este legată de faptul că uzinele JLR din Regatul Unit sunt la capacitate maximă şi se pregătesc să lanseze noi modele în producţie. În plus, surse din cadrul companiei citate de Autocar anunţă şi o nouă colaborare cu austriecii de la Magna, care ar putea să fabrice un crossover de la Jaguar care să împartă platforma cu următoarea generaţie a lui Range Rover Evoque.
Via Automotive News (înreg.) | Autocar
si de ce nu in Romania? Ar avea pista de testare in spatele fabricii prin muntii distrusi de "prietenii" de la Schweighofer, iar livrarile sa se faca tot la poarta. Clientul, daca ii rezista Defenderu' pana la iesirea din tara, se poate declara multumit ca si-a cumparat o masina cu adevarat buna. zic eu...