L'Automobile Magazine a testat Duster 1.5 dCi 85 CP: "Isi merita banii"

Publicat vineri, 09.04.2010 15:29 de Mircea Meșter, Foto: Automobile Magazine

Jurnalistii francezi sunt primii care avut ocazia de a testa prin Paris noul Duster. Concluziile lor sunt mai degraba pozitive.

Jurnalistii publicatiei L'Automobile Magazine au publicat astazi primul test in adevaratul sens al cuvantului cu Dacia Duster. Foarte interesant este faptul ca, desi acestia au avut sub capota motorul diesel de 85 de cai in echipare Ambiance (al doilea nivel) si in versiune cu tractiune fata, concluziile generale legate de modelul testat sunt mai degraba pozitive.

"Intre alura sa exterioara respectabila si nivelul de dotari relativ demn in acest nivel de echipare, Duster lasa ideea ca isi merita banii", noteaza jurnalistii francezi, care au apreciat motorul diesel pentru disponibilitatea sa la regim de turatii jos, pentru modul "corect" in care se comporta directia modelului romanesc pe strazile orasului si pentru suspensia foarte confortabila.

La capitolul minusuri, Ivan Magot - autorul testului publicat de L'Automobile Magazine - noteaza zgomotele aerodinamice ridicate, ruliul accentuat in viraje care face ca directia sa nu fie foarte precisa, cutia care agata si modularitatea posterioara despre care francezii sustin ca este "limitata", fara a da mai multe indicii despre acest lucru.

"Desi exista ruliu in viraje, modelul Dacia se dovedeste foarte stabil, de o neutralitate placuta si iti da incredere. (...) Chiar daca dieselul nu este vreo arma de razboi, reprizele sale sunt oneste iar prezenta sa buna in regim de turatii mediu si coborat (nu cautati nimic la turatii ridicate) iti dau senzatia ca dispui de suficiente resurse", isi incheie jurnalistul francez analiza.

Automarket va va oferi un test pe larg cu noul Dacia Duster in 15 aprilie, ziua de teste pregatita de Dacia pentru jurnalistii romani.

via | Automobile Magazine

  • Duster, vineri, 09.04.2010 15:56
    Modularitate

    Modularitate si spatiu sunt doua lucruri diferite. Duster in echiparea Ambiance are modularitate limitata pentru ca bancheta e rabatabila 1/1 si nu fractionat fara sa mai vorbim de bancheta spate culisabila sau cu spatarul inclinabil ca la alte suv-uri.

  • Peter, vineri, 09.04.2010 16:33

    Vad ca n-au rezolvat problema cu "agatatu" cutiei de viteze, prezenta si pe logan.

  • Turbo, vineri, 09.04.2010 16:58
    E de bine

    M-as mira ca francezii sa vorbeasca de rau o Dacia dar ei confirma parerea generala. Astept un test facut de nemti, ca ei au de mult ceva cu Dacia. Ruliul se poate rezolva, cu cutia e mai greu.

  • C-G-C, vineri, 09.04.2010 17:32
    @Peter

    Personal, din multele Logane pe care le-am condus, la nici unul nu mi-a agatat cutia de viteze. Exceptie face, uneori, cuplare in R. P.S.: Calca ambreiajul!

  • kretzoooo, vineri, 09.04.2010 17:51
    sa mai si radem

    Un individ isi cumpara o Dacie foarte puternica Dupa doua zile se duce inapoi la reprezentanta: -domn'e mi-a explodat motorul... -da cum e posibil asa ceva...? bine va schimbam motorul dupa doua zile,iar la reprezentanta: -domn'e mi-a explodat motorul... -da ce se intampla domn'e cu motoarele tale? -Pai sa va spun...Mergeam cu 220km/h si am vrut sa schimb pe R(marsalier)ca sa trec pe RACHETA.

  • Carlos, vineri, 09.04.2010 17:52
    @Turbo

    Ruliu exista , ceea ce e normal la o masina din asta, dar e redus dupa cum precizeaza si ei: "Desi exista ruliu in viraje, modelul Dacia se dovedeste foarte stabil, de o neutralitate placuta si iti da incredere." Si iti spun eu ca Dacia nu e considerata marca frantuzeasca, chiar daca are motor Renault.

  • eu, vineri, 09.04.2010 18:59
    CV Logan

    @C-G-C: "P.S.: Calca ambreiajul!" pana la capat. Cutia de Logan agata daca nu lovesti podeaua cu ambreiajul. (condus 4 Logane 2006, 2007, 2008, 2010 - toate exact la fel)

  • pt kretzoo, vineri, 09.04.2010 19:12
    "marsalier"? WTF?

    mars-arierre Adica mers cu spatele, "alier" nu inseamna nimic.

  • Rusnacus, vineri, 09.04.2010 20:15
    fr

    marche-arriere e corect...nu mars nu altfel...marche inseamna a merge arriere inseamna inapoi :)...daca ii explici ceva explicai bine omului :)

  • alexei89, vineri, 09.04.2010 21:47
    MARSARIER

    cuvantul a fost luat din franceza si acum se scrie marsarier(in romana) la fel cum si mouse a devenit maus(in domeniul IT)

  • liviu, sâmbătă, 10.04.2010 00:53
    duster vs yeti

    Au comparat si nemtii dusterul cu yeti, www.autobild.de si la prima vedere parca arata mai bine dusterul. (parerea mea,... de posesor multumit de logan, 1.5 dci 2006)

  • LauCalin, sâmbătă, 10.04.2010 04:00

    Eu zic sa nu mai criticati cutia Loganului... masina mea are 26000 de km si imi agata la marsarier in draci. De exemplu, in dimineata a asta a intrat din a treia incercare, in conditiile in care din a doua a "carait". Si noua a costat cat 2 Loganuri dotate aproape "full". @Liviu, fii serios, eu zic ca tu "ne minti". Cum e posibil sa ai un Logan DCI de care sa fii multumit? :)) :p

  • fane, sâmbătă, 10.04.2010 08:33
    soferi handicapati de duminica!

    cutia de la logan nu agata bai mincinosilor!

  • alyn, sâmbătă, 10.04.2010 10:46
    duster

    doi nemti la o berarie beau o bere si vb de noul duster: ai vazut ce masina de teren au scos romanii ? duster, consum mic ,intretinere low cost ,eleganta ,garda la sol foarte inalta,-mda ce sant in stare sa faca si romanii astia, numai sa nu isi repare drumurile

  • Alex, sâmbătă, 10.04.2010 12:26
    Breaking News ! Toyota risca in SUA amenzi ce pot totaliza 13.8 MILIARDE $ !!!

    Gluma se ingroasa pentru Toyota in SUA ! Se pare ca americanii au de gand incet, incet sa scoata total de pe piata interna pe cei de la Toyota . Toyota risca o amenda ce poate totaliza 13.8 MILIARDE $ !!! http://www.leftlanenews.com/u-s-officials-tally-13-8-billion-in-fines-against-toyota.html

  • alexei89, sâmbătă, 10.04.2010 12:50
    cutia de logan

    cutia de logan nu agata, daca apesi cum trebuie ambreiajul si nu va mai plangeti ca nu intra in marsarier ca doar nu e masina de curse sa poti schimba imediat, trebuie sa stai 2 secunde sa scada turatia motorului si a pinioanelor din cutie, nu se poate cupla asa cum vedeti voi NFS!

  • andy, duminică, 11.04.2010 14:55
    logan

    mi s-a intamplat de mai multe ori la logan ca acceleratia sa fie tare(ca si cand ar agata ceva)asta la plecare indosebi,si cred ca indoesebi vara cand e cald!i s-a mai intamplat cuiva asa ceva?

  • Alin D., duminică, 11.04.2010 20:26
    marche-arriere Logan

    Marche-arriere-ul Loganului intra greu pentru ca nu este sincronizat (ii lipseste roata sincronizatoare). De multe ori caraie, alte ori trebuie sa ridici ambreiajul si sa-l apesi din nou si va intra perfect. (asta cel putin la cutia cu motor 1.4)

  • Ion, duminică, 11.04.2010 20:56
    Sincron pt mars arriere

    Alin D.@ Si ce cutie de viteze cu sincron pe mars arriere ai vazut tu?! la ce masina, sau vorbesti din auzite.. Stii ce e ala un sincron, cum arata? ma indoiesc ca gasesti vitezele in cutie pe intuneric. Sau tu esti din aia ca nu gasesc mars arrierul daca nu aprind becul in cutia de viteze.

  • Esan, luni, 12.04.2010 01:07
    Logan:))

    App de Logan, ca vad ca v-ati abatut de la subiect, eram pe autostrada Soarelui ii dadeam in treapta a 5 a, pe la vreo 120, turatiile pe la 30, huruia motorul ca naiba, brusc o mai acceleram un pic si tot o intindeam s-o bag in a 6 a (R):)) I s-a mai intamplat cuiva? Asta mi s-a mai intamplat cand conduceam 1310 L Aaa app, ati observat ca daca rulezi pe la 120 masina te scoate din sarite cu zgomotul motorului? dar daca mai accelerezi si ajungi la 4000 si un pic de rotatii, deodata dispare sunetul si nu mai pare asa de deranjant. Nu credeti? Nu prea mi-e dor sa conduc iarasi Logan. Dacia tot Dacie ramane, indiferent de model, "ce naste din pisica, tot soareci mananca" O seara buna tuturor!

  • alexei89, luni, 12.04.2010 12:32
    Zgomot

    Din cate stiu eu nu e de la motor huruitul, e de la evacuare, pentru ca e gandita sa arunce gazele si la 1000 de ture si la 6000 si e normal ca odata ce creste turatie creste si presiunea gazelor pe teava de evacuare si gazele sunt evacuate mai departe si scade si zgomotul, mai ales ca iti creste si viteaza. Este acelasi fenomen ca si la motociclete, pe noi care stam pe loc ne deranjeaza zgomotele facute de motocicleta dar soferul nu le aude, sunetul se propaga cu putere in spate.