Leclerc a obținut la Spa-Francorchamps prima victorie din carieră în Formula 1! Hamilton și Bottas au completat podiumul

Publicat duminică, 01.09.2019 17:29 de Daniel Popescu

Charles Leclerc a câștigat Marele Premiu al Belgiei și a oferit prima victorie a Scuderiei Ferrari în acest sezon, în timp ce Lewis Hamilton și Valtteri Bottas au completat podiumul în fața lui Sebastian Vettel.

Marele Premiu al Belgiei a oferit Scuderiei Ferrari două motive de sărbătoare. După o primă jumătate de sezon modestă, Scuderia a obținut prima victorie din acest sezon pe un circuit care a avantajat monopostul roșu.

În plus, Charles Leclerc a obținut prima victorie din carieră în Formula 1după ce a rezistat unui asalt din partea lui Lewis Hamilton în ultimele tururi.

Leclerc a plecat excelent din pole position și și-a păstrat prima poziție, în timp ce Hamilton a reușit să-l depășească temporar pe Sebastian Vettel, înainte ca pilotul Scuderiei Ferrari să revină pe locul doi în virajul Les Combes.

Hamilton a coborât astfel pe locul trei în fața coechipierului Valtteri Bottas. Max Verstappen a ratat complet startul de pe poziția a cincea, iar în primul viraj l-a acroșat pe Kimi Raikkonen și și-a avariat aripa față.

Olandezul a încercat să continue, însă suspensia a cedat rapid, iar monopostul Red Bull a lovit glisierele de protecție de pe margine și a abandonat înainte de virajul Raidillon.

Incidentul a generat intervenția Safety Car-ului pe circuit până la sfârșitul turului 4. Carlos Sainz a abandonat de asemenea la scurt timp după o intrare la boxe, în timp ce Kimi Raikkonen a trecut pe la boxe pentru înlocuirea aripii față. Lando Norris a profitat de numeroasele incidente pentru a ajunge pe locul cinci în fața celor doi piloți de la Haas, Romain Grosjean și Kevin Magnussen.

La reluarea cursei, Vettel a frânat violent în primul viraj, iar Hamilton a lăsat senzația că îl poate ataca pe german, însă treptat primii patru piloți și-au creat avansuri de circa două secunde.

Vettel îl depășește la boxe pe Leclerc

Vettel a fost primul pilot de top care a intrat la boxe, iar evenimentul s-a petrecut în turul 15. Rivalii săi au așteptat însă mai mult timp, iar coechipierul său Vettel a efectuat schimbul abia în turul 21.

Strategia germanului a avut succes, în contextul în care acesta a revenit pe circuit la patru secunde în fața lui Leclerc. În scurt timp, Hamilton și Bottas au efectuat la rândul lor schimbul de pneuri și au revenit pe circuit pe locurile trei și patru. Toți cei patru piloți au mizat pe înlocuirea soft-urilor cu pneuri medium.

 

Leclerc și Hamilton trec fără emoții de Vettel

Leclerc a recuperat însă rapid timpul pierdut și s-a apropiat amenințător de Vettel, moment în care echipa a intervenit și i-a solicitat lui Vettel să-i cedeze poziția lui Leclerc, pentru a evita un duel direct între cei doi. Vettel s-a conformat, iar ulterior s-a confruntat cu o situație asemănătoare în momentul în care și Hamilton s-a apropiat rapid.

Britanicul a tatonat terenul câteva tururi la mai puțin de o secundă în spate și apoi a efectuat depășirea în turul 32, urcând astfel pe locul doi la ceva mai mult de 6 secunde în spatele liderului Leclerc.

Totuși, cei doi piloți au concurat cu un ritm asemănător. Între timp, Vettel a preferat să oprească la boxe pentru un set proaspăt de pneri soft și a revenit pe circuit pe locul patru, în spatele lui Bottas.

În ultimele tururi, Hamilton a mărit brusc ritmul și s-a apropiat amenințător de Leclerc, însă cursa s-a încheiat înainte ca pilotul echipei Mercedes să aibă oportunitatea unui atac decisiv.

Astfel, Leclerc a urcat pe prima treaptă a podiumului în fața lui Hamilton și Bottas, în timp ce Vettel a încheiat doar pe locul patru.

Norris a ratat oportunitatea unui loc 5 după ce a oprit monopostul McLaren pe linia de start-sosire înainte de startul ultimului tur. Incidentul i-a permis lui Alexander Albon să ocupe poziția a cincea la debutul pentru Red Bull, în ciuda faptului că a luat startul de pe locul 14, după ce l-a depășit în ultimele secunde pe Sergio Perez.

Daniil Kvyat a terminat pe șapte, în timp ce Nico Hulkenberg a fost singurul pilot Renault care a terminat în puncte (locul 8). Ultimele puncte puse în loc au fost obținute de Pierre Gasly și Lance Stroll.

Belgia - Rezultate Cursă:

  • Radu, duminică, 01.09.2019 17:43

    Bravo Leclerc !!! Oricum, daca mai era juma' de tura te alegeai cu locul 2. Sper ca a invatat Ferrari lectia pentru Monza.

  • Sumi7, duminică, 01.09.2019 17:47

    Graz Leclerc, in sfarsit! Si totusi ce probleme a avut Vettel? Fortza Ferrari, dar la Monza va fi hot!

  • ZeroTime, duminică, 01.09.2019 17:53

    Cei de la Ferrari este evident ca nu stiu sa dezvolte un monopost. Masina din acest sezon este un dezastru "in miscare". Cei de la Ferrari au cea mai slaba echipa tehnica, dar stau bine la cantat, pacat ca nu se dau premii pentru asa ceva. Prea multa veselie dupa decesul de ieri, probabil italienii au uita deja ce s-a intamplat ieri... eu nu. Bravo Leclerc, desi nu-i cine stie ce reusita.

  • XYZ, duminică, 01.09.2019 17:57

    Cred ca pe astia de la McLaren, ii saboteaza jegosii aia de la Renault! Dupa ce ca nu sunt in stare sa-si faca o masina sub propriul acoperis, le furnizeaza britanicilor motoare cu probleme! Chapeau...

  • liviu, duminică, 01.09.2019 18:04

    Incidentul dintre Verstappen si Raikkonen,a fost investigat?

  • @ZeroBarat(Time), duminică, 01.09.2019 18:14

    Dar dacă termina Hamilton primul, era o victorie istorică, epocală, senzațională, etc, etc, nu ? Și poate ai văzut că, din toți cei de pe podium, doar cocalarul nu avea doliu !

  • Costel, duminică, 01.09.2019 18:31

    sebastian vettel , un martir autentic pe altarul scuderiei ! inainte de a fi un pilot foarte competitiv sebastian vettel ii inainte de toate un caracter exceptional , altruismul pe care l-a manifestat la adresa lui charles in a doua parte a cursei belgiene demonstradu-mi faptul ca am facut alegerea optima atunci cand mi-oi facut idol in motorsport din multiplul campion german nutresc speranta ca charles leclerc sa dea dovada de onoare si caracter si sa nu "uite" cu desavarsire sa aminteasca in declaratiile post-gp ajutorul incontestabil pe care i l-o oferit neconditionat vettel care o blocat pentru cateva tururi ascensiunea lui hamilton si care i-o creat monegascului un ecart pe care-l putem cataloga determinant / decisiv pentru a doua victorie a scuderiei in acest sezon , prima apartinandu-i lui sebastian in debutul verii 2019 pe continentul nord-american forza charles ! forza sebastian ! ferrari , insieme per sempre !

  • AyrtonSenna1991, duminică, 01.09.2019 19:25

    Felicitări lui Leclerc. O cursă pe care a câștigat-o meritat . Sper sa mai câștige si alte curse sezonul acesta . Referitor la accidentul lui Hubert , am găsit o analiză buna , care după părerea mea îl cam incriminează pe Alesi . https://youtu.be/T4C9MCLHgwc

  • @TimeZero, duminică, 01.09.2019 19:42

    Bine ca ai luat inclusiv tu.... Sus!

  • hahaha, duminică, 01.09.2019 20:32

    "Alexander Albon să ocupe poziția a cincea la debutul pentru Red Bull, în ciuda faptului că a luat startul de pe locul 14," DP Albon a plecat de pe 17 https://www.formula1.com/en/results.html/2019/races/1012/belgium/starting-grid.html corectati va rog:)

  • Alex, duminică, 01.09.2019 20:39

    Hmz, nu stiu daca ati vazut dar ce repede se dadeau la o parte monoposturile intarziate din calea lui Lewis si cat de greu se dadeau din fata lui Lecrerc...adica pe aia 2 i-a depasit franand masiv pe linie dreapta, 2 secunde doar acolo le-a castigat.. Pare ca Vettel a facut un pic joc de echipa, cam ce facea Bottas in fata lui Vettel anii trecuti. Ferrari a incercat sa il impinga pe Vettel pe locul 1, cum a avut acele 4 secunde in fata lui Lecrerc, gata hai Charles la boxe. Nu se asteptau ca Vettel sa uzeze atat de repede anvelopele.

  • hahaha, duminică, 01.09.2019 21:01

    @Alex Asa o fi dar Ham are 5 titluri (aproape 6) ceea ce impune respect. Cand Charles o sa aiba tot atatea titluri probabil o sa impuna acelasi respect ca Ham:)

  • VitelulCabrat, duminică, 01.09.2019 21:31

    Bravo Leclerc! Interesanta cursa pe alocuri, mai mult din punct de vedere al tacticii de la boxe decat ce s-a intamplat pe pista (mi-a placut depasirea lui Albon asupra lui Ricci). Boxele Mercedes stiau cand si cat de repede se vor degrada pneurile Ferrari, si unii inca se mai intreaba de ce nemtii domina autoritar Formula 1 de ani buni de zile. Probabil ca daca Hamilton trecea mai repede de Vettel castiga cursa, dar asta ramane doar o presupunere. RIP Hubert.

  • Alex, duminică, 01.09.2019 21:32

    Ar trebui sa fie impartiali. Ce ghinion pe Norris.

  • Alex, duminică, 01.09.2019 21:33

    Rcci a mers o cursa intreaga cu medium-urile alea? De aia incepuse sa fie atat de lent.

  • @VitelulCabrat, duminică, 01.09.2019 21:38

    Nemtii stiu si cat de repede se degradeaza pneurile la RB si probabil stiu si ce specificatii vor avea pneurile de anul viitor, pe cand ceilalti afla mai tarziu in mod oficial. Si unii inca se mai intreaba de ce nemtii domina autoritar Formula 1 de ani buni de zile.

  • mobius, duminică, 01.09.2019 22:18

    S-a vazut foarte clar si in aceasta cursa cum Vettel a fost favorizat in fata lui Leclerc. Daca Vettel nu ar fi avut probleme, probabil ca francezul ar fi pierdut inca o cursa, iar Ferrari, nu ar fi avut astazi prima victoie a sa din acest sezon. Sper ca de acum incolo macar, Ferrari sa acorde mai multa incredere tanarului francez si sa-l cocoloseasca mai putin pe Vettel. Se vede acum, cum au fost obtinute cele patru titluri mondiale, in paranteza fie spus si Hamilton le-a castigat cam la fel pe cele cinci ale sale. Vezi insa ca odata castigate, nu conteaza cum, ele trebuie musai sa impuna respect.

  • VitelulCabrat, duminică, 01.09.2019 22:37

    Mda, probabil ca au un horoscop mai aproape de adevar sau il citesc mai decat altii. Eu unul nu imi permit sa fiu paranoic si sa presupun sau sa inventez tot felul de povesti in functie de cum e vremea afara vizavi de FIA, echipele din F1 sau asa in general....sau poate sa vad ca de fapt unii se dadeau mai repede din fata lui Hamilton decat din fata lui Leclerc si sa cred ca asta e o consiratie. Stiu doar sigur ca Mercedea au avut si inca mai au probleme cu pneurile si de multe ori mai multe decat concurenta, insa probabil ne e mai usor sa vedem conspiratiile decat incompetenta de la echipele pe care le sustinem.

  • Senna Fan, luni, 02.09.2019 08:14

    Interesanta cursa. Depasiri in pluton, tensiune pana in ultimul viraj si in sfarsit, prima Victoria Ferrari din 2019. Ca o opinie personala, mi s-a parut ca Vettel a fost favorizat iar prin strategia orpirilor, dar nu a putut gestiona pneurile mai bine la Leclerc. Decizia Ferrari de a-l lasa pe Leclerc in fata a fost la limita. Daca luau decizia cu 2 tururi mai tarziu, cred ca Victoria era a lui Hamilton. Dar repet, este opinie pur personala. Vad aici destui care ar fi in stare sa te impuste daca iti spui parerea…. Cred ca la Monza totusi va fi dubla Ferrari. Sau dublu abandon.... Mare pacat de Lando Noris. La acrosajul dintre Ver si Rai vina a fost impartita. Mercedes ramane echipa cu cel mai bun stuff tehnic. Au o echipa de ingineri fantastica. Albon a facut o cursa foarte buna, dar ma asteptam, dat fiind faptul ca RBR este la bataie cu Mer si Fer. Hamilton si-a atins targetul pe aceasta cursa. Principalii rivali au terminat in spate. Sa vedem peste o saptamana.

  • THE SPINNING GERMAN, luni, 02.09.2019 09:30

    fetal, in sfarsit locul pe care il merita. Nr.2

  • VJohann, luni, 02.09.2019 09:58

    imi pare rau pentru mclada, am avut o sansa buna , se pare ca motorul de anul acesta de la renault e varza rau, s-a intors pe circuit crashstapen, nu se lasa tipul asta pana nu o face lata cu adevarat, poate ca are talent dar si prostie cat incape, nu mai spun decat bravo charles si rip Anthoine Hubert

  • Claudiu, luni, 02.09.2019 11:05

    In sfarsit victorie si pentru Ferrari anul acesta. Cu mari emotii pentru ca nu pot gestiona pneurile in ritm de cursa, nu degeaba in antranamentele de vineri Mercedes erau cu 0.5 sec mai rapizi in simularea de cursa. Cu siguranta si la Monza Ferrari o sa domine antranamentele si calificarile, dar in cursa va fi foarte dificil sa ii tina in spate pe Mercedes. Din pacate design-ul aripii fata dauneaza grav si pentru Alfa Romeo si Haas, ambele nu pot sa mentina pneurile in plaja de temperatura optima in timpul cursei, si desi sunt foarte competitivi in calificari, in cursa abia mai puncteaza.

  • bazbaz, luni, 02.09.2019 12:24

    Pentru Kimi pana si masina dintr-un joc arcade e subviratoare. :) https://www.youtube.com/watch?v=he05WD9O2iA

  • kimishor, luni, 02.09.2019 12:50

    Kimi a fost un dezastru. De data asta Max chiar n-a fost de vina. A venit finlandezul rudimentar, desi avea spatiu, si l-a bagat pe olandez in parapet. In mod normal trebuia penalizat.

  • @the spini, luni, 02.09.2019 12:53

    Pai daca spui "in sfarsit" inseamna ca astepti de multa vreme si atunci nu mai ai cum sa zici ca e nr 2.

  • kimi, luni, 02.09.2019 15:08

    Max si-a facut dusmani pe pista. Acum culege din ce a investit. Castigi pe o parte, pierzi pe alta.

  • Razvan Dumbraveanu, luni, 02.09.2019 22:44

    Vetel a ajuns sa serveasca "patria". Primul numar 1 la Ferrari care ajunge numar 2 in timpul aceluiasi sezon. Cineva spune ca in sfarsit...da, a ajuns sa presteze ceeea ce este de fapt.

  • Razvan Dumbraveanu, luni, 02.09.2019 22:46

    Fanii lui Vetel nu se simt deloc bine....victorie Ferrari dar...cu Leclerc. E ceea ce personal spuneam anul trecut de cand a semnat monegascul. Imi mai permit o "aronganta" Leclerc va termina in fata fetei mari.

  • Aditza, marţi, 03.09.2019 09:31

    Stati asa ca au aparut prezicatorii in cafea si mistocarelile saptamanale la adresa campionului de carton, plastic si alte derivate. De unde stiai tu inca de acum un an ca Leclerc o sa termine in fata lui Vettel din moment ce nu ii stia nimeni potentialul intr-o masina de top? Banuiesc ca spusa la hatereala.... La pauza de vara fara cele 2 abandonuri Leclerc era in fata lui Vettel...atentie abandonurile sunt din cauza lui. Si daca la finalul sezonului nu termina in fata lui ce se intampla? O sa spui ca echipa l-a sabotat sau iti tai capul si tu ca Becali care a zis ca isi taie capul daca ia gol de la portughezi? Iar daca se intampla sa fie in fata lui? Faci o petitie pentru concedierea lui Vettel cum s-a facut pentru autostrada? Sezonul este compromis oricum pentru Ferrari asa ca acel duel in echipa este doar in capul vostru, pe unele circuite Vettel a fost mai rapid pe altele Leclerc....raportul fiind cam juma-juma. Iar Spa este o palma data celor ce au spus ca se joaca in echipa doar pentru Vettel. Daca tot va pricepeti asa bine la sportul asta trebuia sa stiti pana acum ca mereu o sa primeze echipa nu pilotul cat o fi el de Vettel. Pentru primul an la Ferrari este excelent ceea ce reuseste Leclerc indiferent daca termina in fata lui Vettel sau nu. Dar la noi hatereala este ca datul cu parerea...sport national.

  • Mercedes F1, marţi, 03.09.2019 09:39

    Vettel a pilotat mediocru. Sa pornesti de pe 2 si sa termini pe 4 e un real progres. Prestatia se inscrie in ceea ce a facut in ultimii 2 ani la Ferrari, iar mai departe nu il vad bine in formatia italiana. Pentru el ar fi bun un reset, poate Red Bull sau in alta parte. E limpede ca la Ferrari nu mai este primul pilot.

  • @aditza(cu z), marţi, 03.09.2019 09:42

    Cum tu esti un fan infocat al lui Vetel altii sunt pe invers. Deci nu vad care e problema ta. Sunt convins ca nu il iubesti prea mult pe Lewis.....Asa ca lasa lectiile de "fair play" pentru alte zone.

  • Costel, marţi, 03.09.2019 15:01

    Rosberg spune foarte bine..Vet .e un campion cu 4 titluri care s-a comportat precum Barichello :))....eu as spune ca mai degraba devine penibil.

  • THE SPINNING GERMAN, marţi, 03.09.2019 15:03

    Prezicatorii sunt aia care dadeau Ferrari campioana si pe fetal favorit la titlu, atat in 2018 cat mai ales in 2019 dupa ce au "savurat" gratia testelor din iarna.

  • Costel, marţi, 03.09.2019 15:46

    singuru' cu adevarat penibil de pe AM-motorsport ii cel de la ora 15:01 care sfetericeste nickname-ul autenticului @Costel si care mai presus de orice nu pricepe o iota din aceasta competitie etalon si asta deoarece altruismul si spiritul de echipa de care o dat dovada sebastian vettel pe parcursul mai multor tururi in a doua parte a gp-ului belgian atunci cand o impus un ritm fals singurului individ afro de pe grila i-o conferit junelui monegasc un avantaj de cca 4 secunde care s-o dovedit decisiv in obtinerea primei victorii de catre charles , dar doar a doua izbanda pentru ferrari in 2019 , prima fiind asa cum am precizat in mai multe randuri obtinuta de sebastian pe circuitul gilles villeneuve faptul ca ai dificultati majore in intelegerea unei curse de F1 nu-i o drama , spolierea repetata a identitatii in schimb te descalifica iremediabil pe AM-motorsport

  • Costel, marţi, 03.09.2019 16:07

    Costele, ia-ti un paracetamol. Si fa-ti un cont, daca vrei. Dar nu poti ca deja ai unul....Cat despre costel...era demult luat si nu de tine, l-ai "preluat" si tu...cat despre vetel...va fi un foarte bun secund. Deja si-a intrat in atributii.

  • Alex, marţi, 03.09.2019 20:08

    Cand ajungi aici zici ca esti pe pagina Digisport de pe facebook unde toti se pricep la fotbal dar nu stiu nici ce este ala offsaid....comentarii puerile, fara logica, bun simt si capul pe umeri facute de oameni frustrati care nu au reusit in viata lor mare lucru, stau ascunsi dupa un monitor si latra la luna impeuna cu o mana de oameni. Daca va aratati la fata jumatate aveti sub 18 ani dar va pricepeti la pilotaj cum se pricepe Becali la fotbal. O sa ma rog la toti sfintii sa se retraga Vettel din sportul asta, sa vedem atunci pe cine mai jigniti. Cautati-va un rost in viata oameni buni, pana atunci sunteti campioni mondiali la spart seminte. Pacat de unii de pe aici care chiar au capul pe umeri.

  • Bogdan, miercuri, 04.09.2019 20:33

    In functie de cate minusuri iti iei vezi cam cat te duce capu, kimishor.