Lexus avertizează că SUV-urile și crossoverele vor elimina sedanurile de pe piață: "Berlinele au nevoie de un caracter dinamic mai bun"

Publicat marţi, 02.05.2017 15:15 de Daniel Popescu

Lexus consideră că sedanurile au nevoie de un caracter dinamic mai bun și, în cazul celor premium, de o regândire a luxului modern pentru a rezista pe piață în fața SUV-urilor și a crossoverelor.

În ultima perioadă, SUV-urile și crossoverele și-au continuat ascensiunea puternică și au ajuns să fie principalul segment căutat de clienți, cu peste un sfert din vânzările europene.

Această tendință va continua, mai ales că producătorii lansează astfel de modele pe bandă rulantă, însă oficialii Lexus avertizează asupra unui risc secundar: sedanurile riscă să fie eliminate de pe piață.

Tokuo Fukuichi, șeful de brand al celor de la Lexus, afirmă că sedanurile au nevoie de un caracter dinamic mai bun, iar cele din segmentul premium au nevoie și de o simplificare a luxului. "Cu excepția cazului în care putem oferi o experiență de care nu ai parte într-un SUV sau crossover, cred că sedanul nu va fi capabil să supraviețuiască dacă nu evoluează. La un moment dat, sedanul tradițional va dispărea", afirmă el.

De altfel, presa internațională susține de ceva timp că Lexus pregătește o regândire a strategiei de modele bazată chiar pe scăderea de popularitate a sedanurilor. Astfel, este posibil ca Lexus GS să fie eliminat din gamă, concomitent cu introducerea unui nou crossover bazat pe conceptul Lexus UX dezvăluit anul trecut, care ar urma să completeze gama actuală formată din RX și NX.

Via Motor1

  • dan_grc, marţi, 02.05.2017 17:53

    Se pare că nu era un simplu zvon, GS poate să dispară. Dacă în cazul lui Lexus CT, înțeleg decizia retragerii, nefiind un model reprezentativ, la GS ar fi o greșeală, mai ales de imagine, cu toată ofensiva SUV, nu ai voie să lipsești din clasa mare, ca producător premium. Domnul Fukuichi știe că rivalii germani n-au probleme în vânzarea sedanurilor, dar nu doar ei, se descurcă și Volvo, deci da, trebuie să facă ceva mai atrăgător, nu doar o Camry mai bine aranjată.

  • caro_90, marţi, 02.05.2017 18:05

    @Dan grecu Camry nu-i de clasa executive colegu'. Camry este concurentul lui VW Passat B8 care d.p.d.v il bate fara probleme in U.S si Rusia. PS: N-ai auzit prea bine zvonul, GS va fii inlocuit de un coupe executive cu 4 usi. Stai jos ...... nu ti-a picat fisa

  • dan_grc, marţi, 02.05.2017 18:29

    Da colegu', va fi inlocuit de ES probabil, care chiar este o Toyota Camry, un fel de face-lift.

  • Seat, marţi, 02.05.2017 21:14

    omg!! nu voi da banii niciodata pe un suv, nou sau sh!! refuz sa ma manelizez! bicicleta electrica e viitorul. si masinutele electrice.

  • tzenu_bmw, marţi, 02.05.2017 22:59

    SUV-urile ar trebui scumpite ca sa nu se mai canibalizeze la preturi cu sedan-urile clasice.... In plus mie personal mi se pare ca constructori pun mai mult accentu pe SUV-uri si le fac aproape sau la fel de bune ca edanurile cand vine vorba de confort dinamica dotari.si asa mai departe.... Si atuncia binenteles ca toti aleg sa sumpere un 'Jeepan' ca ehhh..... e ,mai calumea sa te uiti de sus in jos decat invers...

  • @caro_90, miercuri, 03.05.2017 09:44

    "stai jos" profesor ce ti-ai luat titulatura cu 5, care d.p.d.v il bate, la ce? ai uitat sa specifici, nu prea esti coerent in exprimare, ai uitat sa iti iei pastilele iar madalescule :)))))

  • andrei, miercuri, 03.05.2017 11:29

    Trebuia sa spuna ca problema e la ei in curte. Tripleta germana nu are nicio problema de dinamica. E o scuza ca nu reusesc sa vanda. Pana nu ofera o masina la acelasi nivel cu germanii nu au nicio sansa. Se pare ca renunta dupa atatea incercari ratate. Piata nu mai are rabdare cu masinile lor.

  • caro_90, miercuri, 03.05.2017 19:47

    @dan grecu ES nu-i coupe cu 4 usi colegu' . Iar ti-ai facut implat cu ierburi in nari ? @@caro_90 E mult prea complicat sa-i explic unui ca tine. Cum s-ar zice : redus mintal ( pe romaneste ). Daca vrei pe ruseste am traducerea mai buna. I-a loc....

  • Scorpionul.negru, miercuri, 03.05.2017 21:13

    @caro_90 Ti-am dat pt. prima data in viata manuta verde MADALESCULE ! Ai dreptate ES nu e coupe cu 4 usi....omul e confuz rau ! Si s-a si gasit pe cine sa contrazica pe tema Lexus. Unu ca tine care isi poate da doctoratul in Lexus si stie mai multe depre Lexus, chiar si fata de cei care il fabrica :)))))

  • Kotegaeshi, miercuri, 03.05.2017 21:22

    Whatever!

  • caro_90, vineri, 05.05.2017 11:07

    @Scorpionul.agasant Ai dreptate, doar ca din pacate tu n-ai bani nici de epava lui GS, dezechipata fara componentele anexe :))) Saracul Dan Grecu, un cuvant n-a mai zis. E rosu' de rusine, el un ''ultra'' cunoscator automobilistic sa nu diferentieze segmentele auto ? Oricum Lexus conduce detasat de ani buni la capitolul satisfactiei fata de consumatori, in topul JD Power Lexus este lider in ceea ce priveste calitatea asamblarii ( realizata manual ) si lider in ceea ce priveste fiabilitatea cu o rata de defecte infima. Intr-alta ordine de idei Lexus a castigat doua premii de design anul acesta la saloanele auto : Nava amiral LS si coupeul de lux LC . In ceea ce priveste valoarea de marca Lexus conduce detasat topul an de an. Iar la capitolul vanzari in U.S inca nu poate fii doborat recordul de vanzari a lui LS. De la infiintarea marcii in U.S si pana in prezent s-au vandut mai multe LS-uri decat S-uri sau Seria 7.....Ofer topul cine-l vrea.

  • Scorpionul.negru, sâmbătă, 06.05.2017 21:04

    @caro_90 Cred ca ma confunzi cu tine. Pot sa imi cumpar actiuni la Lexus daca vreau la cati bani am nu mai zic de un amarat de LS care il pot schimba in fiecare an....dar invidia e boala grea la tine si iti mananca zile....ce sa iti fac asta e viata ! Nu toti au norocul meu.

  • Kotegaeshi, sâmbătă, 06.05.2017 23:28

    Mafiotule, ai uitat sa amintesti de sabalarea umede pe care o fac cei de la lexus, dupa ce vopsesc masinile. @marieta , sa ma scufitez in norocul tau. Mai lasa minciunelile.

  • Kombi fan, miercuri, 21.02.2018 10:44

    Ha ha ha ce va mai certati pe seama Lexus. Normal ca nemtii nu au probleme cu ale lor daca isi sustin vanzarile din Avanturi, T-uri si alte kombiuri. Problema Lexus e ca nu ofera estate-uri. Au avut un pseudo-hatch cu CT-ul si cam atat. Va mai aduceti aminte de IS sport cross? Nu era tocmai cel mai sexy posterior de pe piata. Se pare ca doar in Ro, SUA si in ograda Lexus se pune atata accent pe sedanuri. Pace voua!