Lexus vrea rival pentru Seria 1 si A-Klasse

Publicat miercuri, 26.09.2007 13:43 de Bogdan Mirică

Lexus a anuntat ca va dezvolta un vehicul de clasa mica pentru a se putea bate cu Mercedes si BMW pe piata europeana.

Lexus intentioneaza sa atace piata europeana cu un model entry-level care sa coste sub 30.000 de dolari. Principalii contracandidati, Mercedes si BMW, se bucura de un succes destul de mare pentru modele ca Seria 1 sau A-Klasse si B-Klasse.

Lexus vrea o felie din acest segment de piata si anunta ca se gandeste deja serios la un model total nou care sa ajute constructorul japonez sa atinga 150.000 de unitati vandute pe piata europeana pana in 2015. Anul acesta, Lexus intentioneaza sa atinga in Europa o cifra de vanzari de 56.000 de vehicule, un cifra relativ mica din totalul de 500.000 de unitati estimate a fi livrate pana la sfarsitul acestui an pe piata mondiala.

Intr-un interviu recent, Tokuichi Uranishi, directorul executiv al grupului Toyota, a declarat ca Lexus va deveni un adevarat rival pentru Mercedes si BMW doar daca isi va largi gama de produse. Divizia de lux a celor de la Toyota a confirmat recent lansarea coupe-ului de top LF-1, productia viitoare a unui model hibrid si dezvoltarea unui crossover cu sapte locuri care ar urma sa se vanda si in Europa.

  • AndreiRN, miercuri, 26.09.2007 17:54
    Lexus

    Pe platforma de Toyota va aparea un model de lux cu emblema Lexus care va fi extrem de competitiv.

  • zarnesteanu, miercuri, 26.09.2007 19:17
    Nimic mai simplu

    Pentru "dezvoltarea" modelului vor face rost de cateva fisiere ProEngineer si Catia de la Mercedes si BMW si treaba va fi gata in timp record. Doar au atatia "studenti" si "oameni simpli" in Europa de Vest si America care lucreaza pentru MB si BMW. Pentru bula de mai sus care-i sufla-n dos pe japonezi. Orice model de lexus e pe o platforma de toyota. Daca e si "comptetitiv" ... ha-ha-ha. Ma bucur ca toyota are cumparatori de calibrul tau. In locul lor, as plati pe unul sa te linisteasca. Le faci o reclama grozava :):):):)

  • AndreiRN, miercuri, 26.09.2007 22:50
    Simplitatea aduce profit

    Lexus LS nu are platforma comuna cu niciun model de Toyota daca nu stiai. Sau mai bine zis cu niciun model vandut in afara Japoniei. Toyota a realizat visul multor firme de a produce o multitudine de modele cu o platforma comuna si asta le-a oferit o flexibilitate pe piata de remarcat. Pe o platforma mijlocie se asambleaza 10 modele vizual diferite si cu performante diferite. Pe o platforma mare se asambleaza 10 modele atat sub emblema Toyota cat si Lexus. Pe platforma de SUV se asambleaza modele internationale si unele europa nici nu a auzit de ele. Cat de competitiv este acest model de productie este usor de observat pe piata internationala. Mai toti incearca sa copie acest concept dar nu multi au succes. Frustrarea este mare in europa si mai ales in randul samsarilor vanzatori de BMW si MBZ care s-au ingrasat pe urma unor profituri absurde. Era timpul sa apara si concurenta reala pe acolo.

  • biofreack, joi, 27.09.2007 02:35
    orez amar

    link-ul asta este Lexus ES300 -http://www.familycar.com/RoadTests/2002-LexusES300/Images/RightFront.jpg aici aveti toyota camry acelasi an -http://www.thecarconnection.com/images/gallery/tmb/4884_image.jpg ca sa vorbim de aceasi platforma si design aaaa si inca ceva amuzant pt voi iubitori de panarame japoneze Lexus RX a iesit mai slab la teste in SUA decat Hyundai Veracruz sa va dea doamne doamne cuc de japonez saracilor

  • Alex, joi, 27.09.2007 17:08
    da

    Oricum , masinile germane nu reprezinta nimic interesant , poate doar pt. ascultatorii de manele...... Despre Toyota si celelalte masini japoneze stim cu totii ce inseamna !