Lista motoarelor care vor echipa viitorul Ford Focus

Publicat vineri, 08.10.2010 10:43 de Bogdan Mirică

Ford a publicat lista motorizărilor care îşi vor face loc sub capota viitoarei generaţii Focus, în primăvara lui 2011. Toate versiunile diesel şi benzină vor avea sistem start-stop.

Ford va lansa în primăvara anului viitor noua generaţie a modelului Focus, disponibilă împreună cu o nouă listă de motorizări, publicată recent de oficialii "Ovalului Albastru".

Cei care preferă propulsoarele pe benzină vor putea regăsi în continuare unitatea de 1.6 litri, normal aspirată, disponibilă în două variante de putere, de 105 respectiv 125 cai putere. Nu puteau lipsi însă nici versiunile turbo ale propulsorului pe benzină. Aşadar, cei care se vor orienta spre partea superioară a gamei vor putea găsi motorul de 1.6 litri în versiuni de putere de 150 şi 180 de cai.

Cea mai puternică opţiune pe benzină va fi capabilă să propulseze hatchback-ul de la 0 la 100 de km/h în doar 7.9 secunde, promiţând în acelaşi timp un consum mediu de numai 5 litri/100 de kilometri şi emisii de 139 g/km.

Fanii dieselului nu vor fi uitaţi, Ford pregătind pentru ei un entry-level nou, de 1.6 litri şi 95 de cai putere. Cei care îşi doresc însă mai mult vor fi răsplătiţi cu o versiune de 115 cai, a aceluiaşi motor de 1.6 litri. Unitatea de 2.0 litri TDCI a fost revizuită complet şi acum este disponibilă în trei variante de putere: 115, 140 şi 163 de cai putere.

Pentru a îmbunătăţi performanţele de consum şi emisii, Ford va introduce pe toate versiunile existente în viitoarea gamă Focus şi un sistem start-stop în dotarea standard.

În cazul versiunii sportive ST, prefigurată de un concept nou la Salonul Auto de la Paris, va fi pus în mişcare de o versiune supraalimentată a unităţii de 2.0 litri benzină, capabilă să livreze 250 de cai putere punţii faţă. Comparativ cu vechea generaţie ST, care dispunea de un motor de 2.5 litri, propulsorul proaspăt introdus oferă o reducere a consumului cu 20 de procente.

  • MocanuRares, vineri, 08.10.2010 10:53
    motoare

    cate porcarie cu ford asta: de mentionat motoarele le iau de la FIAT

  • Stanila, vineri, 08.10.2010 11:01

    faina masina, cred ca aduc un Focus de dincolo sa fie pe motorina.Ford face masini bune mult peste rivalul Renault care este doar tabla de plastic.Am apasat pe aripa unui Clio 2 si am vazut ca este de plastic.Ce facem jucarele? Pai se poate? Fratilor revin mai tarziu , iubesc acest site exceptional in materie de masini.

  • Bogdan, vineri, 08.10.2010 11:23

    Prietene mocane,inainte sa vorbesti documenteaza-te.Unitatile diesel ale fordului cu exceptia vechiului motor de 1.8(prezent pe actualul facelift) sunt produse in colaborare cu Psa si nu sunt luate de la fiat asa cum mentionezi tu. Revenind la subiect,apreciez ingeniozitatea celor de la ford de a redesena interiorul,masina mi se pare putin mai conseratoare decat faceliftul existent,insa spatele masini pe mine personal m-a dezamagit. Numai bine!

  • ciurik, vineri, 08.10.2010 11:29
    @Stanila

    Prietene, ai dreptate in privinta unui singur lucru...site-ul e exceptional! doar romanii considera ca masina tre' sa fie din tabla si e cea mai mare porcarie. "cu cat mai groasa cu atat mai bine. sta mai bine pe drum daca e mai grea, etc!" prostii!

  • je, vineri, 08.10.2010 11:41
    ce motoare de fiata?

    nu s motoare de fiat cele diesel in produse in colaborare cu psa iar benzinarele productie proprie cele turbo is noua generatie ecoboost http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_EcoBoost_engine

  • vxf, vineri, 08.10.2010 12:38
    115cai ?

    115 cai si din 1.6diesel si din 2.0 diesel ? Nu prea are logica . "Cei care îşi doresc însă mai mult vor fi răsplătiţi cu o versiune de 115 cai, a aceluiaşi motor de 1.6 litri. Unitatea de 2.0 litri TDCI a fost revizuită complet şi acum este disponibilă în trei variante de putere: 115, 140 şi 163 de cai putere."

  • rolf, vineri, 08.10.2010 12:52
    @vfx

    N-ar fi exclus sa existe 115cp si pentru TDCi si 2.0 TDCi in acelasi timp. Asa fost,la un moment dat si la VW in oferta; existau doua motorizari de 110 cp si in varianta 1.6TDi si pentru 2.0 TDi. Pe parcurs s-a renuntat la varianta 2.0TDi 110cp. Probabil ca si Ford are aceeasi politica.

  • M, vineri, 08.10.2010 13:14

    la un diesel mult mai important e cuplul care in cazul motorului 2.0tdci 115cp e de 300nm aceasta motorizare e pentru cei care vor un motor mai "relaxat"

  • Alex, vineri, 08.10.2010 14:39

    Vechiul arata mai bine.

  • VSZ, vineri, 08.10.2010 15:40
    :)

    slabe motorizari, pe benzina aspiranta 1.6 numa 105 cai, varza, si cei de la kia modelu cee'd versiunea 1.4 aspiranta pe benzina are 109 cp. mai au de invatat baietzasi. @stanila sa sti ca plasticula pentru aripa nu e pusa degeaba, cineva s-a gandit cand l-a pus.

  • Anonim, vineri, 08.10.2010 15:59
    motoare

    Oare motorul aspirat 1,6 benzina TI-VCT-115 CP se va mai fabrica?Din cate stiu motoarele aspirate au o fiabilitate mai mare decat cele turbo.

  • @VSZ, vineri, 08.10.2010 16:19
    corectare

    Kia 1.4 109 cai avea inainte de facelift. Acum are 90 cai. Si stii cat are la roata? fix 81 cai ! Focus-ul 1.6 aspirat 100 cai are la roata 98 cai. si ia uita-te tu si unde se obtin caii (la ce turatie) si unde se obtine cuplul maxim (care e 130 Nm la KIA la peste 5000 rot/min; e 150 Nm la Ford, insa la vreo 3800 rot/min). Asa ca inainte sa postezi, intereseaza-te putin. Pt ca vezi tu, chestia cu 109 cai la KIA a fost o strategie de pur marketing, pt atragerea celor care nu prea pricep detaliile tehnice. Pt ca pe drum rar vei ajunge la cuplul maxim cu Ceed 1.4 aspirat. @stanila: mai nou mai toate masinile au aripi din plastic, din mai multe motive: costuri mai mici, preiau socul mai bine si se schimba mai usor.

  • MocanuRares, vineri, 08.10.2010 21:29
    salut bogdan

    Discutia era generica despre ford, dar daca vrei sa intram in detalii iata un link de pe wikipedia sa vezi si tu cat de tari sunt cei de la fiat. http://en.wikipedia.org/wiki/JTD_engine In acest link o sa vezi ca PSA iau aceste motoare de la Fiat si le dau mai departe. Ce sa faci asta este viata. Iar Ford KA generatia a 2 are motorul de la fiat. Repet discutia este generica despre motoare. De asemena pot sa-ti spun ca motorul de pe New mondeo cel de 2 litri 140 cp este de la peugeot.