Lista premierelor Alfa Romeo pentru Salonul Auto de la Paris

Publicat luni, 13.09.2010 12:21 de Bogdan Mirică

Alfa Romeo va expune la Paris o nouă versiune diesel a modelului Giulietta, noua transmisie TCT cu dublu ambreiaj, dar şi un 2.0 JTDM de 136 de cai putere pentru 159.

Salonul Auto de la Paris nu va aduce nici un concept senzaţional pentru Alfa Romeo, care îşi obişnuise deja fanii cu creaţii care celebrau centenarul. În schimb, italienii se vor axa doar pe lărgirea gamei de motorizări a modelelor existente.

Alfa Romeo Giulietta

Standul subsidiarului Fiat va include două noi versiuni ale modelului Giulietta, compactul care se bucură deja de succes în Europa.

Pentru cei care îşi doreau un diesel ceva mai puternic a fost introdusă versiunea 2.0 JTDM, capabilă să ofere 140 de cai putere şi un cuplu motor de 350 de Nm, disponibil destul de devreme, la doar 1750 de rotaţii. Unitatea se remarcă şi prin cifra bună a consumului, doar 4.5 litri în ciclu mixt, dar şi prin emisiile scăzute, doar 119 g/km.

Cealaltă noutate a italienilor, bazată pe Giulietta, este versiunea pe benzină 1.4 MultiAir turbo, de 170 de cai putere, asistată de o transmisie complet nouă, pe care constructorul încearcă să o introducă treptat în gamă. Este vorba despre cutia automată cu dublu ambreiaj TCT, care vine împreună cu un sistem start-stop de ultimă generaţie.

În aceste condiţii, emisiile unităţii pe benzină scad până la 121 g/km. Pe viitor, fanii Alfa vor putea opta pentru transmisia TCT şi pe o versiune diesel, un 2.0 JTDM de 170 de cai putere.

Tot la standul Alfa, publicul va avea ocazia de a vedea versiunea diesel entry-level, de 1.6 litri JTDM şi 105 cai putere, capabilă să consume doar 3.7 litri/100 de kilometri în ciclul extra-urban, deşi promite 320 de Nm. Nu va lipsi nici versiunea Quadrifoglio Verde, de 235 de cai putere.

Alfa Romeo MiTo

Noua transmisie cu dublu ambreiaj, TCT, va debuta şi pe mezinul gamei, MiTo, mai exact pe versiunea 1.4 MultiAir de 135 de cai putere. Ansamblul, care permite un sprint de la 0 la 100 de km/h în 8.2 secunde, vine echipat cu un sistem start-stop, care reduce emisiile de CO2 la 126 g/km şi consumul la 7.1 litri la 100 de kilometri. Valorile sunt mai bune decât ale versiunii echipate cu cutie manuală, care consumă 7.4 litri/100 de kilometri şi emite 129 g/km.

Tot din familia MiTo va fi prezentă şi o versiune ECO, propulsată de un motor Multijet de 1.3 litri şi 95 de cai putere, care consumă acum, în varianta revizuită, doar 4.0 litri la 100 de kilometri, faţă de 4.3 cât înghiţea înainte. Emisiile scad şi ele de la 112 la 104 g/km.

Alfa Romeo 159

Tot la standul Alfa Romeo îşi va face loc şi versiunea revizuită a modelului 159, în variantele de caroserie sedan şi Sport Wagon. Modelul italian a primit un interior modificat, mai multe pachete de personalizare, dar şi un nou motor diesel, 2.0 JTDM de 136 de cai putere, capabil să respecte normele de poluare Euro 5.

Unitatea va fi ascunsă sub caroseria unui 159 Sport Wagon, vopsit în culoarea Rosso Competizione, în timp ce sedanul va fi expus cu un pachet de accesorii TI.

via | Alfa Romeo

  • yoyo, luni, 13.09.2010 12:58

    au auzit si ei de dublu ambreiaj????altii il au de 5 ani

  • VALERIU, luni, 13.09.2010 13:09
    Re@ valeriu

    Acei "altii" acum 10 ani nu auzisera de CommonRail , insa mai nou de vreo 2 ani au renuntat la pompa-Duza si ghici ce au descoperit .....?

  • denon, luni, 13.09.2010 13:10
    @yoyo

    Da au auzit de dublu ambreiaj dupa 5 ani la fel cum a auzit VW de comon rail dupa 10 ani

  • denon, luni, 13.09.2010 13:11

    scuze valeriu,cand scriam eu textul nu aparuse postul tau

  • ztele, luni, 13.09.2010 13:23
    @yoy

    "aia" care il au de 5 ani, defapt nu e facut de ei, ci de BorgWarner.

  • G., luni, 13.09.2010 13:45
    Alfa

    Discutii de pusti frustrati. Unii pro si altii contra, toti la fel de penibili. Pe mine nu ma intereseaza cine a fost primul al doilea sau ultimul. Momentan e mai interesant ca un greu al industriei auto revine incet dar sigur acolo unde ii este locul, adica sus. Felicit Alfa Romeo pentru ca au cea mai incitanta masina din segment prin Giulietta. Nu ma intereseaza ca nu e cea mai rapida si cea mai manevrabila, masina asta are foarte mult stil si caracter si in realitate arata si tmai bine decat in poze.

  • wohoo, luni, 13.09.2010 14:46

    @ztele si pentru fiat cine le produce?? @valeriu acum 10 ani common railul era cu mult in urma pompei duza! (ambele sunt injectii DIRECTE , no big deal, almost the same S$%& deci valerica nu au descoperit nimic nou sub soare ) p-d oferea pana spre sfarsitul carierei o presiune mult mai mare in injectoare/consum redus/fiabilitate crescuta (vezi motoarele pd 1.9 tdi 150hp oferite in 2001 pe leon/a4/golf performanta atinsa de c-r prin 2005-2006) s-a renuntat la acest tip de motor din mai multe considerente (doar land rover si vag investeau in ac tehnologie/norme de poluare samd). fiatul a avut noroc cu injectia lor directa datorita costurilor de productie mai mici ! pt voi de dragul istoriei "Many Audi enthusiasts claim that the Audi 100 TDI was the first turbo charged direct injection diesel sold in 1989, but actually it isn't true, as the Fiat Croma TD-i.d. was sold with turbo direct injection in 1986[4] and two years later Austin Rover Montego.[5] What was pioneering about the Audi 100, however, was the use of electronic control of the engine, as the Fiat and Austin had purely mechanically controlled injection"

  • ztele, luni, 13.09.2010 15:10
    @woohoo

    Fiat Powertrain, Magneti Marelli pe un proiect BorgWarner.

  • @ ztele, luni, 13.09.2010 16:54

    si dacia asambleaza renaulturi la pitesti "Fiat Powertrain Technologies has developed a dual clutch transmission with Magneti Marelli and BorgWarner. Magneti Marelli delivers the control system which integrates BorgWarner's hydraulic actuation module into its own power and transmission control units" @ valeriu in completarea celor zise de who mai sus as mai adauga urmatoarele : r10 TDI a fost primul motor COMMON RAIL care a castigat cursa de la le mans!....si nici nu auzisera ei de c-r in 2005 :))

  • RTI, luni, 13.09.2010 16:57
    @w00hoo

    si totusi exista o mare diferenta ,dupa cum spune si titulatura , rampa comuna de injectie , amestecul aer-combustibil mult mai omogen , turatie mai mare a motorului , putere , economie ,rafinament ,etc nu este corect sa compari sistemul pd la apogeul dezvoltarii cu cu sistemul common rail aflat inca in evolutie

  • RTI, luni, 13.09.2010 16:59
    @@ztele

    nu mai compara tehnologia de curse cu ce conduci pe strada este enorma diferenta si apropo de audi , ieri au abandonat toate dupa 30 min la silverstone in le mans series

  • @rti, luni, 13.09.2010 17:00

    pai stai nu erau ei primii care il inventasera ??? sau ramasesera in urma:))

  • RTI, luni, 13.09.2010 17:25
    @@rti

    sti sa citesti ? intelegi ce citesti ?

  • @rti, luni, 13.09.2010 18:34

    amice fiatul utilizeaza tehnologia common rail din 1988 iar vw a implementat p-d in 1989, eu inteleg ce citesc insa tu intelegi ca au avut acelasi start numai ca p-d a evoluat mult mai bine si mult mai repede ????

  • @rti, luni, 13.09.2010 18:36

    din pacate sau din fericire c-r a fost cartea castigatoare PUNKT

  • irina, luni, 13.09.2010 19:34

    ahahahha... multi nu stiu nici ca unele dintre nemtesti au motoare latine ;))

  • Maka, luni, 13.09.2010 23:38

    Fiat nu a inventat common-rail-ul ci Denso pe un vehicul utilitar. Primul common-rail pe autoturisme a fost intr-adevar pe o masina a grupului Fiat dar ESTE PATENTAT SI DEZVOLTAT DE CATRE BOSCH. Daca vreti o masura a reusitei vreunui producator, atunci tineti cont ca in Europa ca autoturisme, modelele grupului VAG (din pacate sau nu) au cea mai mare cota de piata, deci si cel mai mare succes la cumparatori. Fiat a revolutionat mereu cate ceva, dar in stil tipic italian nu au constiinciozitatea de a valorifica lucrurile pana la capat.

  • ytbu, marţi, 14.09.2010 01:38
    giulietta minunata

    au cea mai mare cota din piata masiniile din grupul VAG deoarece este efectul turmei. eu nu as cumpara un TDI fie el cu pd sau CR deoarece e facut de grupul VW si perosnal nu imi plac aceste motoare. mentionez ca am avut un asemenea motor. Oricand alfa romeo are castig de fata in fata la VW si chiar si la audi. are mai mult stil, o eleganta si o imagine prea frumoasa fata de un diesel de la vw audi o giulietta in comparatie cu un golf? da dar poate golf 8 vare v a apare a in viitor

  • ipu, marţi, 14.09.2010 08:42

    efect de turma poate fi considerat si mersul la job dar nu cred ca esti tu cel care stabileste criteriile! te-ai intrebat vreodata de ce este efectul asta de turma generalizat in toata europa???trebuie sa existe o cauza, nu?? eu pot sa te intreb doar atat: pe la scoala cand ai trecut ultima data???

  • dark, marţi, 14.09.2010 17:58

    Alfa romeo fata de Vw sa mai bine la design si atat. Raport calitate -fiabilitate/pret VW matura pe jos cu Alfa Romeo. Polo, Vw GOLF 6 , Scirocco, Passat CC sunt cu mult peste rivalele de la Alfa Romeo. Engine of the Year este un motor VW nu unul Fiat ..