Lotus: 4 noi modele electrice până în 2026, inclusiv un SUV cu zero emisii care va debuta în 2022

Publicat marţi, 31.08.2021 13:30 de Alexandru Monenciu

Constructorul britanic de automobile a anunțat că va lansa nu mai puțin de patru modele cu zero emisii în următorii cinci ani, inclusiv un SUV cu zero emisii care va debuta pe parcursul anului viitor.

De la un constructor de automobile cunoscut în special pentru mașinile sale sport, ușoare și foarte manevrabile, Lotus se transformă ușor, ușor, într-o marcă pur electrică. De fapt, acesta este obiectivul principal al britanicilor, expus în strategia Vision80.

Pe scurt, până la aniversarea de 80 de ani a mărcii (2028), Lotus își propune să aibă un portofoliu pur electric.

În acest context, în următorii cinci ani, Lotus a confirmat că va lansa nu mai puțin de patru noi modele cu zero emisii. Primul dintre ele este un SUV electric care va debuta pe parcursul anului viitor.

Britanicii nu au oferit prea multe detalii despre acesta. Au spus doar că va fi construit pe o platformă nouă, denumită Lotus Premium, va atinge 100 de km/h în circa 3 secunde și va putea fi echipat cu baterii cu o capacitate cuprinsă între 90 și 120 kWh. Totodată, va folosi un sistem de încărcare la 800 V.

În 2023, Lotus va prezenta lumii înregi un coupe cu patru uși, iar în 2024 un SUV de dimensiuni mai mari. Ultima, dar nu cea din urmă, va fi o mașină sport care va debuta în 2026. Așa cum spuneam, toate vor fi pur electrice.

Tot ca parte a strategiei Vision80, Lotus a deschis un nou sediu în Wuhan, China. Acesta va fi gata în 2024 și va include chiar și o uzină cu circuit de teste inclus.

via Lotus

  • Edikkk, marţi, 31.08.2021 13:36

    CONCLUZIE Lotus va fabrica maşinile electrice DOAR ÎN CHINA. Poate, dar cine ştie, dar hai, poate în UK să lase o linie de asamblare dar tot kitul maşinii să vină complet, la pachet, din China. Mda

  • Kirotractor, marţi, 31.08.2021 14:10

    Cum, unde-i noul sediu? În Wuha-ha-han ??? Mi-e să nu li se viruseze softurile.:-) Ceva mai serios, electrocasnicele pentru miliardari eco-ipocriți nu-s greu de dezvoltat (un Lotus Evija costă cât 30 de Emira, similar constructiv), dar mă-ndoiesc c-ar contribui cu ceva la salvarea Gaiei (sau Găii poate?) :-P p.s. Oricum, AM s-a întrecut pe sine azi, cu nenumărate ștechero-știri la hectar.

  • mircea badea, marţi, 31.08.2021 15:40

    deviza- shomam de-acasa! se va preda chineza obligatoriu in curand la scoala. pacat ca nu se tin de sportivitate. suvuri inutile, macar de ar merge 2k km cu o incarcare.

  • @kirotractor, miercuri, 01.09.2021 08:50

    Daca tu crezi ca AM da numai stiri cu electrice, cauta si alte site-uri auto din Europa. Vezi prin Olanda, Elvetia, Anglia, Norvegia, cam ce stiri se dau. Iar in privinta softurilor poti sta linistit, exista DIESELGATE si nu e pornit de chinezi, e Made in Germany 100% si impute planeta cu jegoasele VAG, Audi, Seat, Skoda TDI "Bluemotion". Trebuie doar sa fii destul de limitat ca sa sustii poluarea si sa te opui evolutiei, deci esti unul din limitati.

  • Kirotractor, miercuri, 01.09.2021 09:54

    Mă cunoști cumva ca să dai verdicte, măi wannabe-Torquemada fără nick/cont ?! Logica ta șchioapă arată oricum clar că ”cine spune ăla e”. Păi normal că ”se dau” (ce impersonal parșiv-generalizant, tipic securistoid...) numai ștechero-știri allover, fiindcă mainstream-media aparține tot ălora de la butoanele sărmanei Gaia, care promovau dieselul nu demult.