Lotus pregateste o masina electrica dupa modelul Chevrolet Volt
Britanicii de la Lotus se pregatesc sa lanseze pe piata un model 100% electric. La Geneva vine prototipul.
Dupa ce a intrat pe piata vehiculelor electrice in mod indirect, realizand caroseria si sasiul masinilor pe care Tesla le vinde sub sigla proprie, britanicii de la Lotus se pregatesc sa intre efectiv in acest segment cu o masina 100% britanica.
Aceasta va fi dezvoltata urmarindu-se tehnologia Chevrolet Volt, motorul electric fiind asistat de unul clasic, pe benzina. Acesta nu va propulsa masina, ci va avea rolul de a produce electricitate pentru ca propulsorul pe baterii sa functioneze dupa terminarea autonomiei.
Oficialii Lotus nu au dat inca multe detalii legate de viitorul lor model, insa confirma existentei acestuia: "Sa nu fiti surprinsi daca veti vedea, cat de curand, un Lotus electric. In acest moment, lucram la tehnologiile care vor fi implementate pe acesta", a declarat pentru Financial Times Michael Kimberley, seful companiei britanice.
"Noul nostru model va deveni un exponat al nivelului ridicat al tehnologiei de astazi. Motorul electric ii va da acestuia libertatea de a rula intre 500 si 650 de kilometri dupa o singura incarcare completa", spoune oficialul britanic.
Lotus va avea un an 2009 plin, in conditiile in care va lansa si modelul de serie cu patru locuri Evora. Un volum al activitatii in ritm sustinut este o premiera la Lotus, care nu a mai prezentat un model nou de 13 ani si produce 3000 de unitati anual.
Anul 2008 a fost unul extrem de bun pentru Lotus, in ciuda problemelor financiare resimtite de industria auto la nivel mondial. Fabrica Lotus din Norfolk, Marea Britanie, a lucrat in ritm sustinut, in conditiile in care activitatea a fost impartita in trei: o parte din ingineri au dezvoltat si asamblat noul Evora, o alta parte s-au concentrat pe productia roadtserelor pentru Tesla Motors, in timp ce ultima parte au vizat productia modelelor Elise si Esprit. Lotus - companie detinuta de malaezienii de la Proton, a realizat un profit operational de doua milioane de lire sterline.
via | Financial Times