Lotus revolutioneaza ideea de reducere a masei cu un concept nou
Lotus a dezvaluit un concept bazat pe Toyota Venza, care da o noua definitie procesului de reducere a masei automobilelor. Britanicii au reusit sa scape de 38% din kilogramele modelului kaponez.
Divizia de inginerie a constructorului britanic Lotus a dezvaluit astazi conceptul unui automobil de pasageri, care incearca sa demonstreze publicului si celorlalti producatori ca, folosind materiale usoare si un design eficient, masa unui vehicul conventional poate scadea semnificativ.
Mai mult decat atat, englezii au demonstrat ca un vehicul din 2020 si-ar putea reduce masa totala cu 38% in conditiile in care costul de productie ar creste cu doar trei procente.
Lotus Engineering a folosit ca obiect de studiu modelul japonez Toyota Venza, din care au rezultat doua concepte, unul etichetat pentru 2017 si unul pentru 2020. In urma studiului, vehiculul programat pentru 2017, in dezvoltarea caruia s-au folosit doar materiale regasite in prezent pe piata, a reusit sa isi reduca masa totala cu 21% si chiar sa reduca costul de productie cu doua procente.
In cazul celui de-al doilea concept, programat pentru 2020, inginerii Lotus au folosit materiale ce sunt viabile pentru comercializare in viitorul apropiat. Conceptul numara doar 211 componente de baza in timp ce Venga aproape 400.
De asemenea, daca modelul japonez este construit 100% din otel, creatia Lotus este compusa din 37% aluminiu, 30% magneziu, 21% materiale compozite si doar 7% otel cu rezistenta sporita. In aceste conditii, masa redusa cu pana la 38% ar urma sa scada si valoarea consumului cu aproximativ 23%.
via | autocar
kaponez