Lumeneo Smera, electrica franceza de 25.000 de euro

Publicat luni, 18.05.2009 11:33 de Mircea Meșter

Seamana cu Smart Fortwo din profil, insa este un scuter puternic cu patru roti. Lumeneo Smera isi face intrarea in lumea modelelor electrice din Franta.

Constructorul francez Lumeneo, cunoscut in lumea auto prin prototipul electric Smera, a anuntat ca modelul este gata de productia de serie, urmand sa fie livrat primilor clienti din Franta in luna iunie a acestui an. Comenzile sunt deschise, pretul unui exemplar incepand de la 24.500 de euro.

Lumeneo Smera este un model care poate gazdui doua persoane, fiind considerat un hibrid intre autoturism si motocicleta. A fost prezentat in premiera la Salonul Auto de la Geneva din 2008, fiind considerat solutia perfecta pentru traficul oraselor aglomerate.

Designul lui Smera este extrem de interesant. Are patru roti, din profil seamana izbitor cu Smart Fortwo, insa vazut din fata sau din spate se "transforma" intr-un scuter cu plafon. Este 100% electric, puterea venind dintr-o baterie litiu-ion a carei autonomie este de 150 de kilometri. Lumeneo Smera dispune de o viteza maxima de 130 de km/h, acceleratie 0-100 fiind realizata in 8 secunde. Fiind un motor electric, cifrele puterii si a cuplului sunt in evident contrast: 40 CP si 1000 Nm.

Modelul electric francez are o lungime de 2450 de milimetri si o latime de 800 mm. Multumita sistemului inteligent de directie si suspensiilor preluate din lumea moto, diametrul de bracaj al modelului este de doar 7 metri, unghiul maxim de inclinare fiind de 25 de grade. Modelul cantareste 350 de kilograme, soferul avand la dispozitie intre 70 si 150 de litri pentru bagaje, ultima valoare fiind valabila in cazul rabatarii scaunului posterior.

via | ABGreen

  • Alex, luni, 18.05.2009 13:52
    Arata bine, pretul insa pute

    La 25.000Euro mai bine te lipsesti. Nimeni nu-si va lua jumate de masina la pretul asta in afara de cativa ecologisti convinsi.

  • RMY, luni, 18.05.2009 14:01
    oare chiar era nevoie de hidosenia asta?

    Un scutomasina claustrofoba. Faza cu tipele e tare rau. Ma indoiesc ca se v-a uita vreuna la claustrofoba asta. Cine o poate folosi? Unu de 100kg nu intra in ea. Eu unu nu as suporta inghesuiala aia. Asta e o jucarie de fite nu o imbunatatire. La ce e buna? sa mergi pana la magazin? - mai bine pe jos, e mai sanatos. E atat de in voga acum avansul tehnologiei incat se promoveaza mai orice si majoritatea tintesc spre prfit doar nu spre ceva intrebuintator. Doar sa fie ceva nemaivazut si scump sa scoata bani. E ceva fara folos

  • bobo, luni, 18.05.2009 14:20
    sigurantza

    la cotetzul asta se mai pune problema numarului de stele luate in crash testele euro NCAP? sau nefiind 100% o "mashina" nu mai e cazul? deshi dupa "scor" ar trebui sa aiba cel putzin scaune catapultabile...

  • Claus, luni, 18.05.2009 14:26
    ...

    arata bine dar este cam scumpa.....bine toate modelele electrice sunt scumpe

  • blondu28, luni, 18.05.2009 14:54
    sal

    oareee sa dea vre-un roman bani astea pe cutia aia de chibrituri la noi este grandomania cu masinile mari deci....nu o sa prindaa

  • crbl, luni, 18.05.2009 15:15
    stabilitate

    Intrebare: la un vant mai puternic asa chestia asta nu se apleaca? la ampatamentu cate il are ..la asta ma duce gandul... si gagica aia nu cred ca se grabeste sa ridice 350 de kg + cumparaturile de la mall...

  • iulian, luni, 18.05.2009 15:24
    25000 euro...!!!

    e buna pentru aleile dintre blocuri...cu conditia sa nu tranteasca cineva usa de la intrarea in bloc...se face curent....iar cand vine vreo vijelie sa o ancorezi de vreun copac...ca s-o mai gasesti dupa aia....o mica porcarie frantuzeasca!

  • mihai, luni, 18.05.2009 17:19
    simpatica

    Nu va agitati, este mai mult o figura de stil decat o masina adresata publicului larg, tehnologia electrica este inca slab dezvoltata ca sa fie si accesibila, dar pe viitor cred ca vor aparea si pe la noi............

  • Adi, luni, 18.05.2009 18:53
    Hai sa fim seriosi

    Sincer eu nu inteleg combinatiile astea Daca e tot electrica si e facuta ca sa reduca gazele toxice bla bla bla atunci DE CE PUSCA MEA COSTA ATAT ??? Cine dracu o sa o cumpere ? Ala cu Hummer sau SUV-uri etc ? Poate dar asa de chestie ca isi permite

  • Paull, luni, 18.05.2009 19:02
    stire

    Mai tineti minte stirea in care se zicea ca 15 vapoare polueaza cat toate masinile din lume? Oare de ce nu fac vapoare electrice? Masinile electrice sunt prea naspa...cred ca ar fi o solutie buna (avand in vedere doar poluarea, nu si terminarea combustibililor fosili)

  • AndreiRN, marţi, 19.05.2009 00:07
    Electric

    Da, daca era 5000 merita ca jucarie dar asa e doar un moft. Exista vapoare electrice dar deocamdata sunt militare doar. Ultimul pus la apa are o "baterie" ce se incarca la 25 de ani odata. Ideea de hibrid ar fi super la vapoare. Doar ca vapoarele merg pe oceanele nimanui si polueaza aerul nimanui.

  • Florentin, marţi, 19.05.2009 10:50
    Slabut

    Pare slabuta. Pana nu apar pe piata modele electrice germane, nu avem ce discuta. Asteptam Opel Ampera. In privinta preturilor, masinile electrice se vor ieftini considerabil foarte rapid de la aparitie. Acum sunt scumpe dintr-un deficit de concurenta. Opel Ampera. Chevrolet Volt. Sa vedem ce au de spus cei de la Audi, Volkswagen. Adica masini serioase, nu luate de vant.

  • Tot eu, marţi, 19.05.2009 11:02
    Generator in portbagaj

    Secretul masinilor electrice nu este acumulatorul, ci montarea optionala a unui generator de electricitate in portbagaj, care porneste singur cand acumulatorul respectiv este pe terminate. De asemenea, masinile electrice miniscule sunt mai mult o varianta ridicola a motoarelor clasice, nu putem lua in seama asa ceva decat ca divertisment. Nu cred ca trebuie facut rabat de la dimensiuni, fiindca versiunile de echipare cu generator de electricitate pe diverse voltaje rezolva problema. Pentru cei care nu aleg versiunile cu generator de electricitate, In Occident, anumite companii au inceput deja sa construiasca statii de schimb a acumulatorilor, deci nu stai acolo sa incarci, ci inlocuiesti acumulatorul cu unul preincarcat.

  • Catalln, marţi, 19.05.2009 16:18
    Este un domeniu inca neexplorat la capacitate maxima

    @Tot eu, de principiul conservarii energiei ai auzit "mata". Daca amplasezi un generator electric unde vrei tu pe masina, asta are mai putina importanta, trebuie sa ii actionezi cumva, cel mai cunoscut este clasicul grup electrogen DAR nu ai rezolvat nimic, practic ai incarcat masina plus efectul este acelasi de poluare, mai era cineva cu actionarea de la roata - cea mai tare faza, de aici poti sa scoti o intreaga disertatie cu elemente contra. Doua directii care merita de urmat sunt: motorul cu apa (trebuie perfectionata tehnologia pentru disocierea particulei de apa in oxigen si hidrogen) si utilizarea acumulatorilor electrici (problema principala este cresterea capacitatii de inmagazinare a energiei electrice si limitarea autodescarcarii) aceste tehnologii inca nu sunt puse la punct si din aceasta cuza pretul unuei asemenea masini este pe masura (include si parte din costurile de cercetare) celelate abordari in special hibride sunt doar incercari mai putin reusite ale masinilor ecologice.

  • Florentin, miercuri, 20.05.2009 09:30
    Pt. Catalin

    Tot respectul, dar iti propun sa te documentezi pe versiunea cu generator de electricitate a noului Opel Ampera, ce se va lansa la anul. Masina are o autonomie redusa pt. versiunea fara generator si o autonomie imensa pt. cea cu generator. Acel generator porneste singur din cand in cand, atunci cand bateria e pe duca,. deciu nu functioneaza permanent. Cu 5 l de benzina mergi 500 km, daca nu mai vrei sa realimentezi rezervorul de combustibil de 5 l intre timp.

  • Catalln, miercuri, 20.05.2009 20:29
    E bine sa visam

    @Florentin marketingul este in floare, din ce am gasit eu pe internet are o autonomie de 60km, in ceea ce priveste functionarea "hibrida" valorile difera am gasit si 400km si 800km, nici pe situl oficial nu este clar pentru cei care stiu cu ce se mananca tehnica, pentru restul "romanticilor" este un vis frumos.

  • Florentin, joi, 21.05.2009 11:59
    confuzii

    Opel Ampera este un model pur electric, nu este hibrid nici atunci cand are un generator de electricitate pe baza de combustibil asa-zis fosil. Masinile hibride nu au generator de electricitate, au motorul clasic completat cu motoare electrice la roti. masinille pur electrice renunta la motorul vechi si functioneaza doar pe cel electric, chiar daca mai e incarcat acumulatorul de un generator, Masinile hibride mai functioneaza si cu motorul clasic la turatii ori viteze mai mari. Ar fi bine sa nu mai confundam masinile hibride cu cele pur electrice care au optional un generator in portbagaj.

  • Catalln, joi, 21.05.2009 23:44
    Nu am facut nici o confuzie

    @Florentin dupa cum vezi termenul hibrid l-am folosit intre ghilimele, nu am facut nici o confuzie, nu m-am referit la modul de functionare tandem motor electric + motor cu ardere interna, ci la incarcarea acumulatorilor de la electrogenerator in timpul deplasarii.

  • Florentin, vineri, 22.05.2009 10:34
    Scuze

    OIK, scuze. Consider ca versiunea cu electrogenerator si autonomie de 400 km e mai mult decat suficienta pentru un automobil electric, daca ne gandim ca acea autonomie se refera la cei 5 l de benzina ai rezervorului acelui generator, pe care rezervor poti sa-l mai si reincarci, caz in care problemele s-au cam rezolvat.