M10, replica BMW pentru Audi R8?

Publicat luni, 28.05.2007 17:30 de Bogdan Mirică

BMW a incredintat diviziei de performanta M dezvoltarea viitorului sau model supersportiv, care se va numi M10.

Modelul supersportiv de la BMW se lasa asteptat. Anticipat de conceptul CS, prezentat la Salonul Auto de la Shanghai, viitorul model va fi lansat la sfarsitul lui 2010 si va concura cel mai probabil cu Audi R8 si Porsche 911. Aspectul exterior al viitoarei sportive va imprumuta multe linii de la conceptul CS: grila fata, linia coborata a acoperisului si linia agresiva a spoilerului fata.

Surse din interiorul companiei au anuntat ca BMW va folosi un motor frontal care va transmite puterea puntii spate. Modelul va fi propulsat de o versiune imbunatatita a motorului V10 de 5.0 litri regasit pe M5 si M6. Puterea finala va urca astfel pana la 550 de cai putere. Inginerii germani au luat in considerare si folosirea unei versiuni supraalimentate a motorului V8 de 4.0 litri care echipeaza proaspat lansatul M3.

Pentru o performanta mai buna decat a modelului M6, constructorul se va concentra asupra reducerii masei proprii a viitorului model. Limita maxima stabilita de ingineri este de 1400 de kilograme. Este de asteptat ca germanii sa foloseasca fibra de carbon, aluminiu si magneziu pentru a nu depasi aceasta limita.

Proiectul de dezvoltare a modelului a fost incredintat diviziei de performanta M. Zvonuri din interiorul companiei bavareze anticipeaza ca supersportiva se va numi M10

  • PikaChu, luni, 28.05.2007 19:40
    Lenesi

    Se pare ca intr-un sfarsit s-au trezit si cei de la BMW. Oricum Audi a luat un avans considerabil... insa niciodata nu e prea tarziu...

  • SuperstarDriver, marţi, 29.05.2007 10:50
    Hmmmm...

    Nu va mai depasii niciodata Audi orice ar face BMW-ul...am citit de curand in 3 publicatii auto mondiale ca R8 pe circuit a facut praf si pulbere Porsche 911 Turbo, Aston Martin Vanquish si multe alte masini cu care se rivalizeaza castigand cu multe secunde diferenta din pricina tractiunii incredibile si mai ales se pare ca R8 are cel mai tare sasiu de supercar si hypercar din lume la ora actuala si nu va fi depasit prea curand pt ca va veni si versiunea R8 V10 care va rupe gura targului si va nimicii tot ce misca, oricati cai ar avea BMW va fi calcat in picioare de catre R8 din cauza puterii la roata mai mare si tractiunii impresionante in curbe, posibil ca R8 V10 sa vina in premiera cu Torque Vectoring care va face ca masina sa nu mai poata fi invinsa la categoria sa...pacat ca deocamdata nu trebuie sa isi rivalizeze propriul brand Lamborghini pt profit ca dak lucrurile s-ar schimba Audi are recurge la metode "mai drastice", motorul V10 biturbo de pe conceptul Le Mans din 2003 cu nu mai putin de 610CP...NO COMMENT, dar Audi bate rau de tot orice masina premium sport la ora actuala (Mercedes, BMW, Lexus) si ink n-am pus la socoteala noul RS6 de 580CP care va fi prezentat acum in vara si lansat la Frankfurt in toamna...si cand ma gandesc ca vine si un TT S si TT RS, RS5 si un RS8 de peste 600CP pe baza limuzinei sportive A8 cred ca deja am spus tot....

  • billy, marţi, 29.05.2007 18:48
    superstar....

    n-ai spus nimic. Ai urlat in disperare ca R8 e cea mai tare, cea mai mare, cea mai cea, dar apoi tu te contrazici ca nu-i chiar asa tare ca de fapt nu tre sa fie mai tare ca un lamborghini...in lambo ce pe orice circuit e facut de un evoIX la 400cp .. :))). Copile...mai ai muuuulte de invatat despre masini.

  • Cipsa, marţi, 29.05.2007 18:49
    BMW

    Sunt fan BMW,am BMW dar,cel mai tare constructor de masina la ora actuala in lume este si va fi AUDI...este una din cele mai complete masini din toate punctele de vedere si modelele cu S de la AUDI sunt pur si simplu MASINI DE GAURIT ASFALTUL...

  • SuperstarDriver, miercuri, 30.05.2007 01:14
    Haha...

    Lambirghini este dintr-o liga in care BMW nu are ce cauta nici peste 100 de ani, iar Audi se pare ca isi da singur in cap ca R8 a batut crunt pe circuit chiar si cu 100CP mai putin Gallardo din cauza sasiului si a suspensiilor magnetice foarte foarte precise si stabile...eu am RS4 asa ca shttt...ca acum 3 zile m-am pisat pe un M5 usor si frumos...BMW face masini de facut scart si ATAT...adik pt lab....ii care nu au fata sa agate o gagik buna si folosesc BMW si scartu lor ca sa agate, asa sunt toti bmw-nistii... iar BMW cand o sa stie sa faca M-uri cu Xdrive si o sa bata Audi pe Nurbugring atunci poate mai vb, pana atunci ciao...

  • Cristersen, miercuri, 30.05.2007 10:15
    Chibiti si teribilism

    Se pare ca asa e in romania. nu aveti nici o cunostinta tehnica,dar scieti pe forum. Stiti macar ca, Audi,Bmw,VW,Lamborghinii,Seat, si multe altele au un grup comun de actionari ? Stiti ca tot ce voua vi se pare concurenta intre cele enumerate este amuzament si vinzari pt. cei ce le detin ? Cai putere ..asta este tot ce vorbiti, pai nici una dintre masinile de mai sus nu egaleaza masini americane precum Camaro SS sau Ford Shelby Cobra, Ford Mustang (aceste masini au peste 700CP ,modificate ajungind la 800-900cp si un torque care ar face ca sasiul de pe un bmw sa se rupa in doua) A fi sofer si mai ales in romania inseamna sa: conduci prudent,sa lasi pe cel din fata sa se puna in fata ta daca a dat semnal,sa astepti la fel ca ceilalti la 'coada' nu sa depasesti coloana , sa nu claxonezi ca toti taranii si tiganii manelisti carora daca nu le place sa nu uite ca sunt in Romania si sunt doar turisti aici) Mai indreptati-va privirile si spre altceva cum ar fi masinile japoneze si americane Germania stim ca emigrau toti tiganii si se intorceau in bmw si mercedes ...dar mai sunt si alte masini. In plus... mai puneti mina pe o carte de mecanica/tehnica inainte sa faceti afirmatii neavizate. Spor.

  • Un cetatean, joi, 31.05.2007 20:31
    Romani tzarani :))

    SuperstarDriver, iti dedic melodia celor de la Ca$$a Locco (tu esti un pic cam prost) nu sti nimic. Care sunt acele publicatii? Ca eu iti arat altele doua in care se zice ca R8 e penal pe langa un simplu 911. Ce va veni? NU vreau sa iti spun ce scot japonezii, dar mai bine tac ca te fac si mai mult de sshhtt :)) Jenibil este cuvantul care ar descrie argumentatia ta sincer. mai bine l-ai asculta pe Cristersen ca stie ce zice ;)

  • Adytza, marţi, 05.06.2007 18:51
    Totushi frate

    Dar totusi sa nu uitam.. bmwu este taticu ursuletzului..demarajelor controlate..si al senzatilor tari..noi nu avem circuit...noi avem semafoare..si lini drepte..parerea mea..atata timp kt va avea M in fatza nu va avea rival la clasa sa ..tare as vrea sa vad la o liniutza m10-le cu r8 .. start the bets..;))