Mai puţină energie, mai puţini bani: Tesla Model S, disponibil într-o versiune mai ieftină cu autonomie de 336 de kilometri

Publicat sâmbătă, 11.06.2016 10:30 de Daniel Popescu

Tesla Model S este disponibil acum şi într-o versiune de 66.000 de dolari care beneficiază de o baterie limitată la 60 kWh care oferă o autonomie de circa 336 km.

Tesla a decis să lanseze pe piaţa americană o nouă versiune a popularului Model S, care să fie accesibil unui număr mai mare de clienţi prin micşorarea preţului.

Astfel, noua versiune de bază a lui Tesla Model S poarta indicativul 60 şi costă 66.000 de dolari, cu 4.000 de dolari mai puţin decât precedenta cea mai ieftină versiune.

Compromisul pe care trebuie să-l facă cumpărătorii este că bateria utilizează doar 60 kWh, deşi capacitatea nominală a acesteia este de 75 kWh.

De altfel, Tesla a dezvăluit că şoferii pot face ulterior un upgrade software pentru a folosi capacitatea nominală de 75 kWh a bateriei, însă acest lucru este taxat cu 9.000 de dolari.

Prin urmare, în versiunea standard, Tesla Model S cu baterie de 60 kWh va avea o autonomie de circa 336 de kilometri, suficient de mare pentru ca maşina să poată fi utilizată fără probleme în oraşe.

O baterie de 60 kWh a fost disponibilă pe Tesla Model S şi până anul trecut, când a fost înlocuită cu una de 70 kWh. Politica de limitare a energiei prin software nu este însă una nouă pentru constructorul american: Tesla Model S 40 avea o baterie de 60 kWh limitată prin software la numai 40 kWh. Totuşi, este pentru prima oară când Tesla lansează o versiune mai ieftină de Model S decât cele disponibile deja pe piaţă.

Via Electrek

  • lorinczi.thomas, sâmbătă, 11.06.2016 15:33

    Si trebe sa ii tina loc lu model 3 pana ajunge sau cum? e tare ciudat cum iti dau ACEEASI baterie (deci teoretic nici o schimbare hardware), dar umbla doua minute la calculator, baga o limita la intamplare la autonomie si pac au scazut pretul. Mai bine sa te lase pe tine sa alegi: vreau versiunea de model s 10 kwh cu doar 50 km autonomie, pe care o iau cu 30.000 de euro, apoi merg la gicu din spatele blocului fost tehnician software la volkswagen, imi pune un crack care deblocheaza limita si modifica software-ul ca sa apara ca un model s de varf pe servere si gata. Mdea, daca ma descopera o sa imi anuleze garantia si o sa am ban la superchargere, dar macar am un model s la care pot sa folosesc bateria la capacitatea completa la un sfert de pret, yeeey.

  • Panasonic, sâmbătă, 11.06.2016 18:34

    Tot japonezii stau la baza tehnologiei Tesla. Panasonic - o marca japoneza cu lunga traditie are exclusivitate in livrarea pachetelor de baterii. http://www.latimes.com/business/autos/la-fi-hy-tesla-panasonic-20160608-snap-story.html Elon Musk ✔ @elonmusk Would like to clarify that Tesla is working exclusively with Panasonic for Model 3 cells. News articles claiming otherwise are incorrect. Follow Elon Musk ✔ @elonmusk S and X cells are also Panasonic