Mansory Carbonado, o versiune twin-turbo a lui Aventador, vine la Geneva
Supercarul de 700 CP al mărcii italiene a primit un kit twin-turbo de la Mansory, care îi aduce 1.250 CP şi accelerează de la 0 la 100 km/h în 2.6 secunde.
Lamborghini Aventador nu este un model care să necesite tuning la părăsirea fabricii, în principal datorită celor 700 CP dezvoltaţi de motorul V12 de 6.5 litri. Însă, cei de la Mansory s-au gândit la clienţii care vor dori mai multă putere, aşa că oferă modelul Carbonado, un pachet de tuning complet, disponibil în doar şase unităţi.
Motorizarea V12 a primit un kit twin-turbo, care urcă puterea maximă la 1.250 CP. Viteza maximă a modelului rezultat este de 380 km/h, pe când timpul de accelerare 0-100 km/h a scăzut la 2.6 secunde. Cuplul maxim este limitat electronic la 690 Nm, pentru a preveni eventualele avarii la nivelul cutiei de viteze. La nivelul motorului, avem un set de pistoane noi, biele noi, un arbore cotit nou şi o chiuloasă cu elemente de motorsport. Toate acestea au fost schimbate pentru a adapta pachetul twin-turbo.
Caroseria din fibră de carbon a lui Mansory Carbonado este desăvârşită cu un set de jante din aliaj de 20 inch pentru puntea faţă, respectiv 21 inch pentru puntea spate, îmbrăcate cu anvelope 255/30/20, respectiv 345/25/21, modelul Pirelli P Zero. Habitaclul a fost îmbrăcat în piele şi fibră de carbon cu cusături albe şi modele familiare fanilor Mansory. Butonul de pornire a motorului a fost relocat pe plafon.
Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013
Echipa Automarket se află în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă prezintă live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.
Via Mansory
Cuplul maxim nu are cum sa fie limitat la 690 Nm, in conditiile in care Aventador stock are tot 690 Nm, iar cuplul motor este primul lucru pe care il cresc turbinele. Mai mult, Mansory Carbonado aspirat are 754 CP si 750 Nm valorile maxime pentru putere si cuplu. Putere = (cuplu * turatie)/7015 => turatie = (putere * 7015)/cuplu => turatie = (1250 * 7015)/690 = 12.700 rpm - asta este turatia minima pentru puterea maxima daca puterea si cuplul motor ar avea valorile maxine la aceiasi turatie, ceea ce nu se intampla pentru nici o masina. Eu ma astept sa aiba un cuplu maxim de cel putin 1200 Nm.