Maserati şi Porsche pregătesc Levante şi Pajun, rivali pentru BMW Seria 5
Porsche Panamera va avea un frate mai mic, botezat Pajun. La rândul său, Maserati pregăteşte Levante, un sedan poziţionat sub Quattroporte. Mezinii vor avea datoria să fure din clienţii lui BMW Seria 5.
După ce au văzut că pot concura cu succes nume mari ca Mercedes, Audi şi BMW în segmentul premium cu primul său coupe cu patru uşi Panamera, cei de la Porsche vor să meargă mai departe. Planurile constructorului din Stuttgart includ şi un frate mai mic al actualului Panamera, un sedan capabil să ţintească clienţii unor best-selleri ca BMW Seria 5, Mercedes E-Klasse şi Audi A6.
Porsche Pajun - fratele mai mic al lui Panamera
Modelul va lărgi gama de produse Porsche şi va avea la bază platforma modulară MSB de nouă generaţie, destinată şi viitorului Panamera. Platforma va permite folosirea unui motor frontal, central sau posterior, va putea garanta propulsie spate sau tracţiune integrală şi va fi extrem de uşoară. Fratele mai mic al lui Panamera, botezat de presă Pajun, va fi primul produs Porsche care va beneficia de serviciile platformei MSB.
Rivalul lui Seria 5 şi E-Klasse va fi propulsat de mai multe motoare V6. Încă nu este clar dacă doar versiunea diesel va fi oferită de Audi. Aceasta va garanta două versiuni de putere, una de 260 de cai şi una de 320 de cai putere, destinată unui eventual Diesel S.
Unităţile pe benzină V6 ar putea dezvolta în interiorul laboratoarelor Porsche. Versiunea de bază va oferi 320 de cai putere, în vreme ce derivatul bi-turbo va fi capabil de 420 cai putere. Versiunea de top Turbo S ar putea fi propulsată de acelaşi motor V6, modificat însă pentru a livra 520 de cai putere.
Porsche speră să vândă 200.000 de unităţi Pajun în fiecare an. Preţul de pornire va fi fixat la aproximativ 65.000 de euro, însă versiunile de top vor sări de 100.000 de euro.
Maserati Levante - rival pentru BMW Seria 5
Nu doar Porsche se gândeşte la un rival pentru triada germană de succes. Şi Maserati are în plan un astfel de model, poziţionat sub actualul Quattroporte.
Programat să debuteze anul viitor la Salonul de la Frankfurt, modelul despre care presa spune că ar putea să se numească Levante, va împrumuta o platformă îmbunătăţită a actualului Chrysler 300. În aceste condiţii, Levante va avea un ampatament de 3052 mm.
Designul nu va mai fi semnat de Pininfarina. Pentru a reduce costurile, Maserati va desena Levante în atelierele sale de design, sedanul urmând să preia un aspect frontal inspirat de cel al SUV-ului Kubang.
Gama de motorizări va fi asigurată de motoare V6, în vreme ce versiunea de top va avea probabil un V8. Motoarele vor fi asistate de transmisii cu opt rapoarte, furnizate de ZF.
De producţia viitorului Levante se va ocupa fosta fabrică Bertone de lângă Torino, acolo unde fiat a investit 500 de milioane de euro pentru a o aduce la standardele Maserati.
Noul model va încerca, alături de viitoarea generaţie Quattroporte şi de SUV-ul Kubang, să relanseze vânzările şi să atingă ţinta ambiţioasă fixată de Sergio Marchionne: o creştere a livrărilor de la 7500 la 50.000 de unităţi pe an.
via Autocar & Egmcartech
Denumirea Levante a lui Maserati ar fi fost originala daca nu ar fi existat si-o echipa de fotbal in Spania cu acelasi nume.Oricum Porsche si Maserati ar trebui sa se gandeasca mai bine daca vor rivali pt seria 5, se pare ca n-au auzit de GS, urat din partea lor.