Mașina Anului 2022 în Europa: din cei 7 finaliști, 6 sunt modele electrice
Au fost anunțați cei 7 finaliști care intră în cursa pentru titlul de Mașina Anului 2022 în Europa. Noua generație Peugeot 308 este pe lista scurtă, alături de 6 modele electrice.
Anul viitor, Mașina Anului în Europa va fi anunțată în 28 februarie. Chiar dacă mai sunt mai bine de trei luni până atunci, organizatorii au anunțat deja cine sunt cei 7 finaliști care intră în cursa pentru acest titlu prestigios din industria auto.
Lista include nume precum Peugeot 308, Cupra Born, Ford Mustang Mach-E, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, Renault Megane E-Tech și Skoda Enyaq iV. Așadar, din cei 7 finaliști, numai Peugeot 308 vine echipat cu un motor termic, demonstrând încă o dată popularitatea tot mai mare a mașinilor electrice.
Cei 7 finaliști au fost aleși dintr-o listă de 39 de modele. Printre acestea s-au numărat BMW Seria 2 Coupe, Mercedes-Benz Clasa C, Audi e-tron GT, BMW iX, Mercedes-Benz EQS, Tesla Model Y și Volkswagen ID.4.
via ECOTY
-
ss, joi, 02.12.2021 11:02
Asteptam si clasamentul pt automobilul anului, la cel pt masina (de calcat, de spalat, etc) a anului e clar
-
Anonim, joi, 02.12.2021 11:28
Vaiiii cat de polulare sunt electricele . Se gata si cu toti pensatii care le cumpara apoi.....vine pu...mea fara bani . Electrica nu este o masina pentru marea ajoritate scumpa rau fara posibilitate de incarcare la bloc deci....fffff populare pe la ei pe strada
-
., joi, 02.12.2021 11:31
Și dintre toate aceste electrice, oare care va ajunge să fie supranumită „torța anului”?
-
ds, joi, 02.12.2021 12:24
@ Mihai, pentru cultura ta generală: Peugeot a fost învingător de 5 ori, de 2 ori a ieșit pe locul doi și de 2 ori pe locul trei. Fără să mai socotim și victoriile Citroen, care sunt parte a grupuli PSA. Așadar, să învingi concurenți precum Mercedes-Benz EQS, Tesla Model Y sau Audi e-tron GT, spune ceva despre cei ramași în cursă. Personal merg pe mâna Kia EV6, deși n-aș exclude o nouă victorie a 308.
-
cos, joi, 02.12.2021 13:49
Peugeot 308 facelift? Cum naiba sa fie asa ceva? Adica modelul nou e de fapt un facelift? Eu cred ca este o gresala in articol si este vorba despre 308 modelul nou.
-
@ds, joi, 02.12.2021 14:31
Eu faceam referire doar la sistemul de propulsie si nu inteleg de ce nu a fost ales Peugeot 208 electric de exemplu, care ar fi avut sanse sa se lupte de la egal la egal cu celelalte. Personal si eu cred ca va iesi Kia. Nu cred ca Peugeot doar pentru sistemul de propulsie ales. Dar sa vedem, oricum alegerea masinii anului nu reprezinta criteriu de cumparare pentru multi, e doar un alt concurs. Daca ar fi sa ne luam dupa reclame si publicitate, BMW-urile sunt cele mai stabile masini si au cea mai buna tractiune de pe pamant, dar de curand am vazut filmulete cu o cocalara ramasa si ea cu masina pe nisip (asta dupa ce multi alti cocalari au incercat si ei, deci prostia e mare cand vezi si tot repeti) si un super "septar" meserias care a facut un drift ca in reclamele BMW, numai ca s-a oprit in stalp: https://youtu.be/XfOtxnnR_II Cam asa sta treaba cu reclamele si titlurile de masini: sunt pur comerciale.
-
Dan, joi, 02.12.2021 14:49
Termice sau electrice, fiecare are si puncte forte si dezavantaje. Electrica este perfecta in oras, din toate punctele de vedere, in schimb termica e absolut necesara la drumuri lungi. Pe mine ma deranjeaza altceva: eu sunt fan SUV-uri, crossovere, off-roadere. Cand vad in ultima vreme asa-zise crossovere cu garda la sol de "doua degete" ma apuca rasu-plansu. Poate producatorii cred ca lumea vrea SUV-uri pentru pozitia inalta la volan si atat. O tampenie. Importanta e garda la sol mare, pentru a putea avea curajul de a merge pe orice coclauri, la nevoie, sau macar sa ataci gropi si borduri fara griji. Masinilor gen Mustang Mach-e, EV6, Ioniq5, zi-le frate HATCHBACK-uri, nu le mai zice crossovere, ca rade lumea. De fapt hatcback-urile sau sedanurile de mai demult aveau garda la sol chiar mai mare ca astea. Eu as prefera oricand un off-roader electric unuia termic, din multe puncte de vedere. Dar pana va aparea unul ne sunt oferite doar ciudatenii din astea care "se taraie pe burta".
-
LUCCI LUCIANO, joi, 02.12.2021 15:18
De la inceputurile acestui clasament, de regula, masina de pe locul 2 a fost mai de succes decat premianta...
-
@@DS, joi, 02.12.2021 15:39
Un cocalar e un cocalar indiferent de masina pe care o conduce. Altfel, un bimmer sta foarte bine pe sosea, acolo unde ii este locul. Comparatia cu Peugeot si cu Kia nu prea e corecta, iar a le scoate castigatoare pe cele din urma nu prea are sens. Poate doar la pret, care incepe sa devina tot mai apropiat, cand te uiti la cele electrice. Ioniq 5 e 45K, i4 e 52k.
-
@@@ds, joi, 02.12.2021 16:22
Pai sa le vedem pe sosea atunci, nu prin santuri, stalpi, partii de schi, linii de tramvai! Marca preferata a cocalarului se stie, indiferent de masina anului, masina cocalarului va ramane in istorie BiEmdoubleiu. Oricat ai apara tu specimenele, ele aleg marca asta cam peste tot in lume. Pur si simplu ii atrage si marca si stalpul.
-
@@DS, joi, 02.12.2021 17:07
n-ai inteles nimic. Iau apararea unei masini care se conduce bine (mult peste peugeot, kia, etc), nu pe soferul prost al vreuneia. Generalizarile cu soferii prosti atrasi doar de o marca n-au sens nicaieri. Cand cineva e prost, e prost indiferent de cine ii fabrica obiectele pe care le cumpara
-
Andrei, vineri, 03.12.2021 10:05
Masina anului e Yaris GR. Ce avem in lista asta sunt niste barci mari, grele si scumpe, propulsate aiurea in acest concurs (exceptie facand 308)
-
curentatu, vineri, 03.12.2021 11:07
Întrebare încuietoare: dacă doar una din 70 de mașini vândute e electrică, de ce oare 6 din 7 candidate la Mașina Anului e cu ștecher ? Poate ne zice colegu Edikk cam ocupat văd însă că e lipsă la apelul uzatelor moral.
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Daca ar fi alegerea romanilor, atunci clar Peugeot! Din fericire altii au un cuvant de spus si cel mai probabil finala e intre Kia si Hyundai. Germanii si francezii nu prea au ce cauta.