Masina pe aer a devenit realitate la Geneva

Publicat luni, 09.03.2009 11:51 de Sebastian Toma

Compania franceza MDI a prezentat la Salonul Auto de la Geneva un automobil ecologic care functioneaza cu aer comprimat.

Salonul Auto de la Geneva a gazduit numeroase modele ecologice, alimentate cu combustibili alternativi. Printre aceste modele s-a aflat si MDI AirPod, alimentat cu aer. AirPod a fost creat de compania franceza MDI si poate parcurge 220 kilometri cu un singur rezervor de aer comprimat. Vehiculul cu trei roti emite zero emisii pe intreaga durata de functionare. Pentru a conduce acest vehicul nu este necesar un permis, deoarece AirPod nu poate depasi viteza de 45 km/h.

Rezervorul de aer comprimat poate fi reumplut cu ajutorul unui compresor alimentat de la priza, sau prin intermediul unei statii speciale de incarcare. Daca soferul decide sa incarce rezervorul cu ajutorul unei prize electrice, vehiculul va folosi compresorul de la bord pentru a reumple rezervorul cu aer comprimat. Aceasta incarcare dureaza opt ore, deoarece compresorul este de dimenisiuni mici. Incarcarea la o statie speciala dureaza doar doua minute, deoarece aceasta statie ofera aer comprimat la presiune mare, lucru imposibil de obtinut de la un compresor de dimensiuni reduse.

Companiile aeriene Air France si KLM vor demara in decursul lunii mai un program pilot de testare al noului AirPod, la bazele lor din Paris si Amsterdam. In luna decembrie a acestui an compania franceza MDI va derula inca un program pilot de testare, ce va avea loc in Nisa.

Modelul este neobisnuit nu numai din cauza sistemului de propulsie, ci si prin comenzi. Directia este comandata prin intermediul unui joystick, iar usile se deschid din fata in spate. Cele doua scaune care gazduiesc pasagerii sunt amplasate cu fata inspre partea posterioara a vehiculului si pot fi inlocuite cu bagaje. MDI AirPod rezolva principala problema a vehiculelor electice, prin eliminarea bateriilor.

Pretul acestui model va fi de circa 6.000 euro. Compania franceza MDI lucreaza deja la urmatorul model, care va avea patru roti si va fi disponibil in versiune cabrio. OneFlowAIR cabrio va functiona si el cu ajutorul aerului comprimat, dar va putea arde combustibili conventionali pentru a isi mari autonomia.

Via | Jalopnik

  • aTo, luni, 09.03.2009 13:54
    abia acum ati aflat??

    Abia acum ati aflat de proiectul asta??? eu am vazut un documentar despre el pe Discovery Channel acum un an

  • volvo, luni, 09.03.2009 14:31
    E si mai veche?

    E si mai veche "noutatea". Acum doi ani ffirma mama din Franta cauta reseleri.

  • raduku, luni, 09.03.2009 14:33
    Masina ???

    Sa fim seriosi ..modelul nu cred ca se poate numi masina. Este un simplu carucior carosat , actionat de un motor cu aer comprimat. Ar fi fost interesant daca butelia s-ar putea incarca si din mers. In rest ar trebui sa cam umble la design - este prea inalt , ce se presupune ca se calatoreste si in picioare ?

  • Ray, luni, 09.03.2009 14:34
    Spellcheck

    Serios... pt a 1000 oara... gasiti-va si voi odata un program de spellcheck: "care gaduiesc pasagerii", "avea patru rori"

  • Radu, luni, 09.03.2009 14:47

    aTo, proiect e una si realitate (productie pentru end user) e alta. personal, ideea mi se pare excelenta pentru oras. poate ar fi fost indicat sa monteze si un panou solar care sa actioneze compresorul ala cand masina sta in soare.

  • Alex, luni, 09.03.2009 15:11
    asa

    Tot francezii ! Felicitari ! Cum apare imi iau !

  • Radu, luni, 09.03.2009 15:40

    Alex, primele masini cu aer comprimat au fost produse la inceputul secolului 20 in Marea Britanie, nicidecum in Franta. Pe de alta parte, primul care si-a imaginat o astfel de masina a fost un francez cu o imaginatie care inca mai impresioneaza pe nume Jules Verne.

  • volvo, luni, 09.03.2009 15:55
    Nu se merge in picioare

    Se intra si cu caruciorul. A fost conceputa pentru persoane cu handicap locomotor ia mai dati si voi un "search" pe google.

  • raduku, luni, 09.03.2009 17:06
    ptr. volvo

    Da este posibil sa ai dreptate , dar atunci fata de celelalte produse MDI care pot fi studiate pe Google, AutoMarket cred ca nu s-a orientat prea bine.

  • sunshine64sm, luni, 09.03.2009 18:46
    Combustibili ecologici...

    ...si daca tot veni vorba de ecologisme, masinuta asta poate functiona si cu biogaz ? pentru ca atuncea ar fi o masina cu multe "vinturi"...

  • Valy, luni, 09.03.2009 19:05

    Ideea e jalnic de veche si apartine unui spaniol. Tehnologia se numeste CAT(compressed air technology) si a fost de mult pusa in practica de acest spaniol pe CityCAT si multe altele. Dar cum se intampla in ziua de azi, devine celebru cel care fura ideea si are mai multi bani pentru a o pune in practica. Shame on you, francezule!!!!

  • florin, luni, 09.03.2009 20:50
    curiozitate

    as fi curios daca sar circula cu asa ceva ce siguranta are pasagerul daca se urca prin fata la un impact frontal ?

  • ioio, luni, 09.03.2009 22:16
    Bucurestiul se exclude

    cu bicicleta cum ar fi? Masina asta este pentru soferi civilizati si pentru participanti la trafic civilizati. Destinatia ei (in afara ca e doar un urban-car) va fi si mai mult restransa pentru cartiere sau orase in care traficul este redus la maximum.

  • Oly, marţi, 10.03.2009 17:33
    Comparatie

    Cred k daca pui masinutza asta langa un Hummer H2 ai avea senzatia ca ai in fata un chiuaua langa un pitbull. Te-ai cam face de cacao cu toata tehnologia lor. Old school man....old school!

  • raduku, marţi, 10.03.2009 18:55
    Si alte modele

    MDI are modele mult mai adaptate circulatiei urbane actuale, decat modelul prezentat aici. Se poate vedea si pe Google.