Maşina va deveni la fel de personală ca telefonul, pentru că va avea acces la datele personale. O vei mai împărţi cu prietenii?
Maşina va deveni un instrument la fel de personal precum telefonul mobil, întrucât va avea acces la toate datele tale personale, de la imagini şi clipuri video până la emailuri şi contacte, ceea ce va limita împărţirea acesteia cu prietenii.
Una dintre tendinţele de viitor în industria auto este dezvoltarea unor proiecte de car-sharing care să ajute la reducerea traficului şi a poluării, concomitent cu rezolvarea problemei mobilităţii.
De altfel, inclusiv în România există serviciul de car-sharing Uber, în timp ce Lyft, o companie similară din Statele Unite, colaborează cu General Motors pentru lansarea unei flote de maşini autonome. Totuşi, această tendinţă nu este văzută cu ochi buni de toţi specialiştii din industria auto.
Carlos Ghosn, CEO-ul Renault-Nissan, susţine că acest concept nu este viabil, întrucât în viitor maşinile vor fi conectate la internet şi vor avea acces la toate datele tale personale: fotografii, clipuri video, email-uri sau contacte. Prin urmare, nu vei mai fi atât de predispus să împrumuţi maşina unui prieten, aşa cum nici telefonul mobil nu îl oferi amicilor atât de uşor.
"Nu trebuie să ne grăbim cu concluziile. Avem trenduri contradictorii şi există unele lucruri împotriva conceptului de împărţire a maşinii. Maşina va fi conectată şi vei avea în ea numeroase date personale. Vei avea emailuri, clipuri, apeluri, imagini. Unii oameni nu vor dori să ofere acces la ele", explică el.
Pe de altă parte, acelaşi Ghosn a oferit o imagine de ansamblu şi asupra industriei auto: acesta consideră că doi constructori pot colabora foarte bine şi fără să fie nevoiţi să fuzioneze, aşa cum procedează alianţa Renault-Nissan cu germanii de la Daimler.
"Avem deja 14 proiecte între Renault-Nissan şi Daimler. Împărţim multe lucruri: platforme, fabrica din Mexic, motoarele dezvoltate la Decherd (Statele Unite). Este o interpretare modernă şi nu trebuie să alegem între libertate şi autonomie. Le putem avea pe amândouă. Poţi să ai propriul brand şi să ai beneficii la o scară mai largă", a adăugat el.
Via Automotive News
Pana ajung eu sa conduc asa ceva, mai am de probat o gama larga de masini...