Mașini second-hand: cele mai multe vin din Germania

Publicat duminică, 31.03.2024 13:24 de Silvian Irimia

În urma unui studiu realizat de cei de la carVertical, a ieșit faptul că românii preferă mașinile importate din Germania. În același timp, studiul a arătat că multe mașini second-hand ascund anumite probleme.

De cele mai multe ori, pentru a se satisface cererea locală mare pentru mașini rulate, acestea sunt de cele mai multe ori importate. Țările ca Germania, Franța, Belgia și Italia sunt cunoscute prin exportul lor de mașini la mâna a doua. Totuși, multe dintre acestea au și defecte.

Studiile recente ale carVertical, ne arată o realitate tulburătoare: multe dintre mașinile importate în România au istoricul ascuns, kilometraje întoarse, dar și diverse defecte. Dintre toate mașinile importate anul trecut în România și verificate pe carVertical, 44,2% au fost importate din Germania, 16,1% din Franța, 11,7% din Italia, 11% din Belgia și 6,4% din Olanda.

Chiar dacă aproape jumătate din mașinile rulate importate sunt aduse din Germania, acestea nu sunt lipsite de probleme. Dacă 3.4% din mașini au kilometrajul dat înapoi, trebuie notat că aproape 23% au fost avariate în trecut. Situația nu este mai roz nici pentru mașinile din Franța, unde aproape jumătate din ele sunt avariate.

Matas Buzelis, expert auto și purtător de cuvânt al carVertical, ne avertizează asupra pericolelor ascunse din spatele mașinilor second-hand aduse din țări străine. „Germania este cel mai mare exportator de mașini second-hand din Europa. Deoarece țara are o infrastructură bună de autostrăzi, exportă multe mașini premium și diesel care au kilometraj ridicat.

Oamenii cred, de asemenea, că germanii acordă mai multă atenție întreținerii mașinilor. Cu toate acestea, atunci când vehiculele rulate trec în mâinile proprietarilor din alte țări, unele informații precum istoricul de service sau chiar kilometrajul pot fi editate, ceea ce sporește riscul”.

Totodată, mai există o modalitate de achiziționare a unei mașini. Practic, clientul cumpără o mașină în România care nu a fost încă înmatriculată pe piața internă, caz în care acesta trebuie să ducă mașina la inspecția tehnică, dar să și o înregistreze singur.

În fața acestei realități, cumpărătorii de mașini second-hand au o mulțime de opțiuni din care pot alege, dar trebuie să-și păstreze picioarele pe pământ. O revizuire atentă a istoricului unui vehicul înainte de a face o achiziție este esențială pentru a evita dezamăgirile care pot apărea mai târziu.

  • ds, duminică, 31.03.2024 14:53

    Doar 3.4% din mașinile importate au kilometrajul dat înapoi? Pe bune? În mod sigur ați inversat raportul.

  • Banditos, luni, 01.04.2024 09:51

    3,4% io cred virgula aia trebuia mutata cu o unitate spre dreapta

  • ^^^, luni, 01.04.2024 12:47

    ba baieti, voi chiar ii luati de prosti pe romani. De cand cu atatea mijloace de control si verificare a masinilor nu cred ca mai merge smecheria cu datul kilometrilor inapoi. Chiar trebuie sa fii extrem de picat din luna sa mai iei o teapa din asta.

  • Pavel, luni, 01.04.2024 16:40

    Ma asteptam la un procentan mult mai mare la masinile importate din Italia avand in vedere cate masini de Italia sunt in targurile auto dar si in anunturile de pe internet. Conform https://www.i-drpciv.ro/, numarul de autovehicule importante din italia ar fi peste 20%