Mașinile electrice, cea mai mare creștere din Europa în 2017: Renault Zoe este pe primul loc în topul vânzărilor
Vânzările de mașini electrice în Europa au crescut puternic în primele șase luni ale anului, înregistrând un avans de 56% față de 2016.
Cererile constante din ultima vreme au transformat mașinile electrice în segmentul auto cu cea mai mare creștere din Europa. Peste 73.000 de unități au fost vândute în perioada ianuarie-iunie 2017, cu 27.000 mai multe decât în aceeași perioadă de anul trecut.
Topul vânzărilor a fost dominat de Renault Zoe, urmată de Nissan Leaf, podiumul fiind completat de BMW i3.
În acest moment, pe piața din România se pot achiziționa doar două din cele patru mașini din Top 4: Zoe și i3. Nissan Leaf așteaptă noua generație pentru a se lansa pe piața internă, în timp ce Hyundai Ioniq este disponibil la noi exclusiv în varianta sa hibridă clasică.
Chiar dacă mașinile electrice au avut un avânt considerabil în primul semestru din 2017, cota lor de piață în Europa rămâne una destul de scăzută, de doar 0.9%, în creștere de la 0.6% față de anul trecut.
Al doilea segment din Europa la nivelul creșterii a fost cel reprezentat de crossovere și SUV-uri compacte, cu vânzări care au crescut cu 37% până la aproape 990.000 de unități în primele șase luni.
Via Autonews
-
Arogantul, vineri, 08.09.2017 12:41
manutza verde de la mine Costel, dar sa vezi cate manutze rosii o sa iti iei pt tupeul asta de la toti spalatii pe creier care cred ca pot salva planeta daca isi cumpara electrica.
-
vianu, vineri, 08.09.2017 13:15
@Arogantul Antevorbitoru' tau a scuipat pe o companie franceza. Ai fost neatent si i-ai dat manutza verde alimentand un dereglat ce uraste o natiune si o cultura. Mafia/madalaescu are un echivalent in clujeanul asta inchipuit. La fel de pe langa si inutil, comentand orice in afara de subiect, motiv pentru care incaseaza "rosioare" by default. La subiect...in ciuda injuraturilor (sic!) Zoe (criticata de feministele crizate pentru numele imprumutat) se bucura de un succes ce dovedeste pe langa intelegerea foarte buna a pietei de catre Renault (apropos de jucarii) si a nevoii clientilor de a se deplasa "mai altfel" in zona urbana. Si aici Arogantule (un nick potrivit) ignori legislatia unor primarii legate de emisii ce obliga consumatorul la un anumit consum de mobilitate. Nu salvam lumea (sunt destui rahati sau costeli ce ne polueaza viata) dar reducerea poluarii urbane o rezolvam (intr-o anumita proportie) cu alde Zoe, i3 sau Prius (acesta fiind extrem de popular in Londra - si aici ma poti crede pe cuvant) Daca ne-am scoate capul din fund si am privi lumea mai cu intelegere ar fi asa de bine....
-
Andy, vineri, 08.09.2017 14:13
Costel nu stie ca francezii au inventat motorul cu combustie interna, motorul V8, dublul-ambreiaj sau sistemul pe injectie. Dar na, numele nu sta degeabla pe om. Avem Costei si Dorei la greu.
-
Arogantul, vineri, 08.09.2017 14:38
@vianu sunt multi mafia style pe aici, nu ii cunosc pe toti, doar ca , chestia asta cu electricele este o gluma proasta, care ne sunt bagate pe gat prin impunerea de taxe exorbitante care sa omoare masinile cu combustie, chiar si alea cu motoare mici, de parca avem toti bani sa ne luam electrice si sa tot schimbam baterii din 10 in 10 ani. Londra nu o stiu, dar hai sa iti descriu situatia din franta de la sfarsitul anilor 90 a aparut systemul bonus/malus ecologic. , timp de aproape doua decenii baieteii care avea bani multi puteau sa isi cumpere masini electrice sau hibride scumpe fiind sponorizati de stat cu peste 5000 de euro, electrice si hibride care abia de curand au inceput sa se mai ieftineasca, asta pe spinarea omului simplu care nici prin vise nu putea sa aiba acces la asa ceva, ok multi au inghitit in sec pt ca taxele pe masinile clasice nu erau prea mari, de obicei cateva sute de euro ajungand la cateva , putine, mii doar pt mastodonti care emiteau aproape sau peste 200 de grame la km, de exemplu pana in 2016 inclusiv, puteai sa iti iei o masina cu un motor oarecum puternic si plateai malus intre 1000 si 3000 de euro, doar neamprostiile de V8 sau mai mari platind mai mult, oarecum acceptabil daca iti permiti o masina de 40-60 de mii de euro, dar de anu asta au schimbat grila nu mai e pe etaje ci de la gram la gram de co2 emis, asa ca o masina pt care eu daca as fi cumparato in 2016 as fi platit un malus de 3000 in decembrie anu trecut , de la 1 ianuarie 2017 aceeasi masina ma costa un malus de ~8700 de euro, si nu vorbim de un V8, nici de un V6 , nici de L6, ci de un 4 cilindri in linie, pe benzina. DA, iar de la anul vor iar sa creasca malusul , deci foarte probabil aceeasi masina va ajunge sa coste ca taxe in jur de 10000 de euro, asta pt o masina de ~60 K, desi exista alte masini de la alti producatori , un exemplu de la ford care imi vine acum este ceva care costa 45 K si care cu grila asta costa deja 10 K si probabil la anu o sa fie ceva gen 12 K taxa, la o masina de 45 K. Toate astea in timp ce imbecilii de guvernanti se plang ca in franta sunt prea multe dieseluri care sufoca orasele. au pus vreo taxa pe motoarele diesel pt emisiile de particule? NU, ce au facut e ca in unele zile acele masini mai poluate nu au acces in orasele mari, deci ala care nu si-a permis decat o masina diesel euro 3 veche de 15 ani pe care a dat 2000 de euro la mana a 4-a o sa fie f...t in kur ca nu o sa poata sa se duca la munca, va trebui ori sa il ia cineva de mila, daca are un coleg care sa fie pe aproape ,ori sa ia trenu daca are gara aproape sau dumnezeu cu mila, pt ca el care castiga doar 1100 de euro pe luna nu o sa isi permita in vecii vecilor o jucarie Zoe. Mai mult, imbecilii de neo socialisti , de cand a ajuns Hollandezu aerian la putere acum 5 ani au implementat un plan sa reduca nuclearul in franta, care acum da 75% din electricitate, si pana la 90% curent curat daca bagam si hidro in calcule, restul pana la 100% , un pic de gaze, un pic de carbune si un pic de vantulica si soare. Ceea ce inseamna , daca e sa ne uitam in curtea germanilor, americanilor, taiwanezilor, sud koreenilor, va duce la un consum mai mare de gaze, si posibil chiar carbune, asta toate in numele ecologiei, Cognitive dissonance much? si ca sa vezi, ca sa ai o flota sanatoasa de masini electrice ai nevoie de CURENT, de preferinta nu din carbune sau gaze ca sa ai aer curat pe bune. Deci, ca sa facem un scurt rezumat -masuri anti benzina? din plin, an de an -masuri anti diesel; greieri, a pardon, le interzicem accesul in orase, luati Puie fraierilor, -masuri anti nucleare si pro gaze, din ce in ce mai mult toate astea in timp ce boul de rand plateste la taxe de ii ies pe nari si urechi daca vrea sa isi cumpere o masina pe benzina care sa nu sufoce orashele, chiar daca e motoru mic, in timp ca aia de familii bune se plimba in electrice si plug in hibride sponsorizate de stat pe spinarea fraierului care nu isi permite decat masini diesel la mana a pasipea. sau a clasei medii care ar vrea sa faca trecerea de la diesel la benzina. deci nu vianu, avem de-a face cu o ideologie bolnava, bagata pe gatul prostimii zi de zi, intr-o lume murdara asa cum o stim. iar prin jungla asta de taxe nu poti sa faci slalom, decat daca ai o armata de avocati si contabili la dispozitie, adica daca esti BOGAT.
-
Alpine77, vineri, 08.09.2017 16:10
@vianu...nu stiu de unde ai atata energie. Poti sa explici pana maine unora, daca procesorul nu functioneaza, tot degeaba.
-
vianu, vineri, 08.09.2017 22:32
@arogantul...nu sunt acasa. Tre' sa-mi pregatesc replica cu ceva cifre. La proxima ocazie, pac! :) @Alpine...acu fro' 2-3(?)ani eram luat la shto si facut albie de porci cand insistam pe tema electrificarii, preconizand schimbarea de macaz la care asistam acum. Ma mira totusi ca unii nu isi dau seama ca schimbarea de macaz e inevitabila.
-
Arogantul, vineri, 08.09.2017 22:46
Vianu, e o schimbare de macaz fortata, bagata pe gat cu cazmaua, la fel cum au fost facute cap-urile la noi pe vremea comunistilor, este o schimbare de macaz ideologica, cu propaganda, in presa la tele si pe net zi de zi, astept raspunsul tau detaliat, pe mai tarziu
-
octav71, sâmbătă, 09.09.2017 10:10
N-am nimic cu Zoe sau Leaf sau... cate or mai fi! Dar in momentul cand un Zoe costa cat costa si mai ai si faza cu acumulatorii(chirie, leasing, etc) e un pic deranjant. Practic, ar trebui ca un autovehicul electric sa coste - daca nu la fel - un pic mai mult ca unul echivalent cu motor termic. Se pare ca unii "vor sa protejeze planeta" pe banii altora, ceea ce nu este corect pentru mine ca utilizator. Spun asta deoarece nu este normal ca o compacta cu dotari medii sa coste >25.000 euro in varianta electrica. Si asta in timp ce un echivalent cu motorizare termica urca la 25.000 euro in echipare superioara. Sa mai vorbim de infrastructura, autonomie, calitate perceputa?
-
mircea, sâmbătă, 09.09.2017 11:55
@octav71 Din 2017 nu mai există chirie la acumulatori. Vezi aici: http://www.automarket.ro/stiri/versiunea-de-400-de-kilometri-a-lui-renault-zoe-poate-fi-comandata-in-77399.html
-
octav71, sâmbătă, 09.09.2017 13:23
Mircea, ai dreptate si iti multumesc pentru link! Dar, 31.000 euro(Zoe) pentru o (cel mult) compacta? Echivalent cu... sa spunem Clio? Trebuie sa faca un pic mai mult pentru banii astia. Ironia face ca am mers cu o astfel de masina inchiriata in Paris si nu mi-a spus nimic. Da, nu face zgomot, protejez planeta, sunt cool, feeling masina zero. Mai trebuie putina evolutie pentru a ajunge la a fi luata in calcul o astfel de varianta.
-
vianu, sâmbătă, 09.09.2017 14:28
Baga o Tesla...
-
mircea badea, duminică, 10.09.2017 01:02
cu cat se vand mai multe cu atat ar trebui sa se ieftineasca. cui nu-i convine, sa se apuce sa invententeze o baterie sau captare co2.
-
Arogantul, marţi, 12.09.2017 14:36
@ vianu inca astept replica
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Ce face??? iar se da mare reno ? LOL! Poate la jucarele electrice ! Masinile sa le lase celor care stiu a face. sa-si vada de patiseria si brinzeturile lor imputite si sa ne mai lase cu pretentii din astea cum ca le stiu cu tehnologia..