Măsuri pentru siguranța rutieră: trecerile la nivel cu calea ferată de pe drumurile naționale vor avea bariere

Publicat joi, 31.05.2018 10:39 de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com

Toate trecerile la același nivel cu calea ferată amplasate pe drumurile naționale și care prezintă un grad ridicat de risc de producere a accidentelor vor fi echipate cu bariere sau semibariere.

Numărul accidentelor petrecute în România la trecerile la același nivel cu calea ferată fără bariere sau semibariere au crescut semnificativ în ultimii ani, în primul rând din cauza imprudenței șoferilor care se grăbesc să traverseze fără să se asigure în prealabil dacă un tren urmează să treacă prin zona respectivă.

Pentru a reduce pericolul accidentelor, Parlamentul a adoptat un proiect de lege care prevede că toate trecerile la nivel cu calea ferată vor fi prevăzute cu bariere sau semibariere, în cazul în care sunt amplasate pe drumurule europene sau drumurile naționale și prezintă un grad ridicat de risc de producere a accidentelor.

Pe de altă parte, legea nu menționează însă explicit ce înseamnă "grad ridicat de risc" de producere a accidentelor.

Sistemele de bariere sau semibariere vor fi realizate de administratorul căii ferate, care are de asemenea obligația să curețe vegetația pe o rază de 150 de metri de la intersecția dintre drumul național și calea ferată. Această măsură este utilă pentru a preveni situațiile în care vizibilitatea șoferilor este obstrucționata de vegetație.

Proiectul a fost votat atât de Senat, cât și de Camera Deputaților, astfel că va intra în vigoare după ce va fi promulgat de președinte și publicat în Monitorul Oficial.

România este țara europeană în care sunt raportate cele mai multe decese la un milion de locuitori în urma accidentelor rutiere, atât la nivelul întregii populații, cât și la nivelul copiilor.

Via Agerpres

  • Rudolf D., joi, 31.05.2018 11:23

    Nu ar fi mai bine sa nu mai fie treceri (denivelate) la nivel ci pasaje asa cum e in lumea civilizata? Cel putin la drumurile nationale, ca la restu', Dumnezeu cu mila.

  • vianu, joi, 31.05.2018 11:43

    pana la pasaje (investitie uriasa si de multe ori imposibila) nu mai bine la trecerile de nivel sa fim atenti la tren, asa cum am invatat la scoala de soferi? PS nu vad sa se faca pasaje prea curand in conditiile in care se prefera peticirrea soselelor si nu covor asfaltic nou

  • Scrooge, joi, 31.05.2018 11:49

    Pai cum .... nu au bariere pe DN uri ? wtf...Zimbabwe

  • someone, joi, 31.05.2018 12:22

    eu as prefera bariere care sa depaseasca latimea drumului cu cel putin 1m. asta ca sa nu mai fie ocolite de jmekerii cu volan pe dreapta. aaaa, si barierele si semnalele luminoase sa fie in stare de functionare. niste camere de luat vederi la fiecare trecere ar fi folositoare, iar cei care trec cand bariera e jos si semnalul luminos aprins sa isi piarda dreptul de a conduce forever. atat cu carnet romanesc cat si strain. nu ca nastase care dupa ce a ramas fara carnet a scos carnetul de conducere de monaco :P

  • vianu, joi, 31.05.2018 14:32

    ....poza pare sa fie din Belgia...astia nu par sa fi descoperit inca pasajele....necvilizatii

  • M, joi, 31.05.2018 14:40

    Normal ar fi sa avem pasaje la fiecare trecere la nivel cu cale ferata, acceptabil sa avem bariere, ca ATENTIA a dovedit ca mor zeci de oameni anual, chiar daca sunt specialisti in condus sau nu.

  • pasaje?, vineri, 01.06.2018 10:15

    Nu pasaje trebuie, ci rabdare. Romanu nu are rabdare sa astepte pana trece trenul. Dar asta si pentru ca in romania bariera se lasa cu jumatate de ora inainte. In tarile "cu apa calda" timpul de asteptare este de 2 min, nici mai mult nici mai putin.

  • Kap, luni, 04.06.2018 11:16

    Colegul prea grăbit să tasteze un nume, mor zeci de oameni? Aici n-avem ce discuta, mor pentru că sunt de-a dreptul boi. Nu te duce neuronul să dai prioritate trenului, nu-i nimic, așteaptă-l în gară. Problema e că acești nenorociți iau cu ei pe lumea ailaltă și oameni nevinovați. Cum a făcut decerebratul ăla cu basculanta care a provocat moartea mecanicului de locomotivă.