
Mazda EZ-60 este un nou SUV pentru China: 600 km autonomie pentru versiunea electrică
Mazda a prezentat noul EZ-60 în cadrul Salonului Auto de la Shanghai. Deși este un SUV gândit pentru piața din China, acest model are șanse să ajungă și în Europa, așa cum s-a întâmplat cu sedanul EZ-6 (6e).
Salonul Auto de la Shanghai se află în plină desfășurare. Este prilejul perfect pentru ca marii constructori de automobile să arate ce modele noi pregătesc pentru piața din China. Așa cum era de așteptat, japonezii de la Mazda nu lipsesc de la acest eveniment.
Constructorul nipon tocmai a prezentat noul EZ-60, un SUV dezvoltat special pentru piața asiatică împreună cu partenerii de la Changhan Automobile. Este, dacă vrei, rezultatul unui joint venture dintre Mazda și Changhan.
Noul model are o lungime de 4.850 milimetri, o lățime de 1.935 mm și o înălțime de 1.620 milimetri. Limbajul de design a fost denumit Future + Soul x Modern și pune accentul pe linii moderne, pe alocuri futuriste, și o serie de elemente aerodinamice.
VERSIUNE ELECTRICĂ ȘI PHEV
Mazda EZ-60 este disponibilă, înainte de toate, într-o versiune electrică cu roți motrice spate. Reprezentanții companiei nu au oferit detalii tehnice, dar au precizat, totuși, că autonomia este de aproximativ 600 de kilometri, în ciclul chinezesc CLTC. Mai mult, versiunea electrică are o distribuție a maselor de 47:53.
Am ținut să precizăm acest aspect pentru că EZ-60 poate fi comandat și în versiune PHEV sau, mai bine spus, cu un motor termic utilizat pe post de range-extender. Această versiune are o distribuție a maselor ideală, de 50:50, și poate acoperi peste 1.000 de kilometri.
Suspensia spate este de tip multi-link, pentru un plus de confort, iar amortizoarele sunt controlate electronic.
DISPLAY CENTRAL DE 26.45 INCH
Piesa de rezistență din habitaclu este, fără îndoială, display-ul central 5K cu o diagonală de 26.45 inch. Cel de la volan are la dispoziție și un Head-up Display 3D. Tot pentru interior, Mazda a pregătit un sistem audio 3D cu 23 de incinte.
Noua Mazda EZ-60 este, așadar, un model gândit pentru piața chineză. La fel au spus niponii și despre sedanul EZ-6, prezentat anul trecut, dar, într-un final, acesta a ajuns și în Europa sub denumirea 6e. Acestea fiind spuse, sunt șanse ca și EZ-60 să ajungă pe Bătrânul Continent, dar încă nu este nimic concret.
via Mazda
Vine in EU. Doar versiunea electrica, cu 80 Kw bateria. Anul viitor in showroom.