Mazda MX-5 facelift a debutat pe piaţa din Europa

Publicat vineri, 16.11.2012 14:00 de Sebastian Toma

Facelift-ul lui Mazda MX-5 a debutat pe piaţa din Europa. Pe piaţa din România, listele de comenzi au fost deschise la începutul lunii curente, cea mai ieftină versiune costând 19.390 euro cu TVA inclus.

Mazda MX-5, cel mai bine vândut roadster din lume, model actualizat recent cu un facelift lansat la Salonul Auto de la Paris, a debutat pe piaţa din Europa. Modelul poartă numele de cod NC şi este oferit atât în versiune soft-top, cât şi în versiune hard-top. Modificările operate prin restilizare includ o bară faţă cu un design mai agresiv, o nouă grilă faţă şi proiectoare de ceaţă noi.

Clienţii pot alege între opt nuanţe de caroserie, care includ şi noua "Dolphin Grey", în timp ce habitaclul a primit noi ornamente "glossy dark", prezente atât pe volan, cât şi în mai multe zone ale interiorului.

Gama de motorizări a lui MX-5 a rămas neschimbată chiar şi după facelift, modelul fiind oferit cu două propulsoare alimentate cu benzină. Astfel, unitatea de 1.8 litri dezvoltă în continuare 126 CP şi este oferită alături de o transmisie manuală cu cinci trepte, pe când unitatea de 2.0 litri dezvoltă 160 CP şi este oferită fie în compania unei manuale cu şase trepte, fie în compania unei transmisii automate. În ciuda faptului că motorizările lui MX-5 nu au devenit mai puternice odată cu facelift-ul, cei de la Mazda au îmbunătăţit răspunsul la acceleraţie, în special la viteze reduse. În plus, pompa de vacuum a instalaţiei de frânare a fost perfecţionată, pentru a oferi performanţe superioare.

Cea mai importantă schimbare la nivelul lui Mazda MX-5 facelift este reprezentată de capotă, care prezintă un sistem de siguranţă în cazul unui impact cu un pieton. Capota "activă" prezintă o serie de elemente care o ridică cu câţiva milimetri în cazul unui impact iminent cu un pieton, diminuând efectele acelui impact asupra respectivului pieton. Tot cu pietonii în minte a fost creată şi bara de protecţie faţă, care prezintă elemente de ranforsare proiectate în vederea unui impact mai puţin periculos pentru pietoni.

Via Carscoop

  • ,., vineri, 16.11.2012 14:40

    Tareee.....

  • MRC, vineri, 16.11.2012 17:34

    "opt nuanţe de caroserie" ?? Daca tot faceti traduceri, incercati si cu adaptarea la limba romana! Intr-adevar, masina e tare!

  • BaditzaEx, vineri, 16.11.2012 21:12

    cea mai atractiva decapotabila la un pret cat de cat decenta, asta si acea versiune limitata de Renault Megane ( care era oferita in nuanta de bej exterior si piele rosie la interior ) dar care in afara de acea editie limitata era f banala pt o decapotabila, bine ar mai exista si Opel Astra ( sau cum ii zice acum in varianta cabrio ) per total asa ar trebui sa arata o decapotabila ( usor de remarcat in trafic ) ...parerea mea, doar ca motorizarile ar trebui usor actualizate, un turbo de 1,6 si 140-150 cp mi s-ar parea grozav, + ca pt un tip ( mai ales unul inalt ) nu prea vine bine , masina fiind mai mult orientata clientelei feminine sau tipilor medii/scunzi

  • wow, luni, 19.11.2012 01:27

    cum adica facelift ? pai modelul asta are 7 ani si abia a ajuns la facelift ? penibil....