Mazda pregăteşte un succesor al lui RX-7 cu motor rotativ turbo

Publicat miercuri, 21.07.2010 10:52 de Sebastian Toma

Succesorul lui RX-7 s-ar putea numi RX-9 şi va fi echipat cu un motor Renesis turbo. Surse din cadrul companiei Mazda anunţă un debut în 2013.

Japonezii de la Mazda vor crea un succesor al lui RX-7 care va debuta în preajma anului 2013. Modelul va beneficia de un motor rotativ supraalimentat cu o turbină şi ar putea fi denumit RX-9. Acest anunţ vine în ultimele săptămâni de producţie ale lui RX-8, un model care nu va mai fi oferit în 2012 din cauza normelor Euro5 care vor fi aplicate în Europa, norme pe care modelul nipon cu motor rotativ nu reuşeşte să le respecte fără modificări importante la motor. Inginerii Mazda testează diverse versiuni de motorizare pentru a ţine pasul cu rivalii puternici din segment.

Potrivit unor surse din cadrul Mazda, tehnicienii testează chiar şi un compresor electric pentru noul motor, în încercarea de a creşte cuplul motor al unităţii rotative la nivelul unui motor cu pistoane. Cu toate acestea, nu a fost dezvăluită posibilitatea montării unei unităţi supraalimentate de tip DISI Turbo pe acest model, deşi cei de la Mazda beneficiază de câteva unităţi puternice de acest gen, cel mai bun exemplu fiind cea care echipează modelul Mazda3 MPS.

În ceea ce priveşte design-ul noului model, sursa din cadrul companiei japoneze anunţă că va fi folosit limbajul Nagare. Utilizarea acestui limbaj stilistic în condiţiile în care constructorul japonez va utiliza un nou limbaj de design începând cu toamna acestui an este neobişnuită, dar sursa din cadrul companiei nipone declară că Nagare este potrivit pentru RX-9 şi ar trebui să îi confere un aspect deosebit acestui model.

Via | Autocar

  • edi80, miercuri, 21.07.2010 11:27
    :)

    f bine si daca o sa faca iar istorie si mai bine...:)

  • I.O.N, miercuri, 21.07.2010 12:15

    Iar ulei cat o sa manance tot la fel trebuie sa umbli cu bidonu de 10L la 1000Km? Era un articol unde promiteau ca vor reduce consumul de ulei dar sa nu fie reducere de 2ml.

  • ian, miercuri, 21.07.2010 12:48

    pai ..da ion ...la o mazda din 83 e normal sa-ti consume..

  • edi80, miercuri, 21.07.2010 12:57
    @ian

    ian prietene, nu iti bate capu cu toti..cand o sa consume mazda ulei cum consuma passatul mai este...

  • @ edi80, miercuri, 21.07.2010 13:02

    http://blogs.insideline.com/roadtests/2010/05/2010-honda-accord-crosstour-adding-some-oil.html

  • edi80, miercuri, 21.07.2010 14:20
    lol

    prietene cred ca esti pe alta palneta...aici e vb de mazda ce tot o dai tu cu Honda?ramai cu tractoarele tale..

  • @ edi80, miercuri, 21.07.2010 14:46

    Motoarele rotative sunt proiectate sa consume ulei . De asemenea motoarele rotative nu functioneaza cu ulei sintetic, acest aspect nefiind cunoscut de multi proprietari de RX8 din Romania .

  • gospodarul, joi, 22.07.2010 18:41
    Bine a punctat domnul care e deasupra mea

    Foarte adevarata afirmatie ... cat despre voi o bagatori in seama cu cele 10 kile de ulei cum zicea cineva mai sus ... aflati ca la 7-8000 de km se completeaza uleiul la RX-8 cu valori intre 500ml-1000 ml . Si nu din cauza ca motorul e prost cum spun unii , ci asa este proiectat sa functioneze . Pentru cei care nu cunosc , in rx8 se pot atinge valori de turatie de chiar 10000 rpm . In 2003 a luat INTERNATIONAL ENGINE OF THE YEAR .

  • kumite, joi, 22.07.2010 21:54
    @gospodarul

    Asa-i gospodarule.La un motor clasic,arborele cotit se invarte de 2 ori ca sa aiba loc tot ciclul Carnot(parca asa-i zice)Adica cei 4 timpi .La motorul Wankel,cei 4 timpi au loc intr-o singura rotatie a pistonului.De aici rezulta turatiile fantastice,de aici si nevoia de ulei,si ce mai vretzi voi.

  • bernd, miercuri, 29.09.2010 19:28
    Consum ulei

    Numai comentarii de necunoscatori...Va spun din proprie experienta cu RX-8: consumul de ulei este de 1l la 1000-3000km, in fct de cat de tare mergi.Consumul de ulei face parte din ciclul de combustie la rotativului care la rotatii mari isi face racirea si cu ulei.In plus, avand o ungere slaba, Mazda a montat injectoare de ulei in capul rotoarelor.