Mazda reia producția în masă a motorului rotativ, după 11 ani

Publicat joi, 22.06.2023 13:01 de Tiberiu Safta

Mazda a anunțat oficial că a reluat producția în masă a celebrului său motor rotativ la uzina sa din Hiroshima, Japonia. Astfel, constructorul nipon reia producția acestui tip de motor după o pauză de 11 ani.

Este oficial. După o pauză care a durat 11 ani, atunci când Mazda RX-8 a fost scos din producție, constructorul japonez tocmai a anunțat că a reluat producția în masă a motorului său rotativ.

Noul motor este destinat exclusiv modelului MX-30 e-Skyactiv R-EV și este utilizat pe post de range extender. De altfel, motorul rotativ al noului SUV hibrid are o capacitate cilindrică de 830 de centimetri cubi și dezvoltă 74 de cai putere. Bineînțeles, trebuie menționat că, fiind utilizat strict ca range extender, motorul rotativ nu este cuplat la roți.

Producția acestui motor are loc la uzina Mazda din Hiroshima, Japonia. Constructorul japonez produce acest tip de motor încă din 1967, odată cu debutul modelului Cosmo Sport 110S. Până în prezent, Mazda a produs nu mai puțin de 1.99 de milioane mașini echipate cu motoare rotative.

via Mazda

  • LR, joi, 22.06.2023 22:11

    În sfârșit!

  • Andrei, vineri, 23.06.2023 02:07

    Se mai numește și urinat contra vântului (de noapte)

  • dCi, vineri, 23.06.2023 12:32

    La motorul rotativ capacitatea cilindrica se calculează altfel decât la motorul clasic și aici ma refer la taxe…

  • Banditos, vineri, 23.06.2023 15:03

    pus pe un hibrid numai are nicio relevanta capacitatea motorului

  • Mike, sâmbătă, 24.06.2023 02:39

    Ca şi cum au inventat un monitor cu tub mai bun... Dar tot mult mai rău decât un monitor LCD este.

  • Dutz, duminică, 25.06.2023 04:15

    Va înțeleg disperarea, lătrați de vreo 2 ani in cor pentru electrice si ca sa vezi nici subvenționate nu au trecut de zona de Gadget, vânzări cât o ceapa degerată. Acuma ca-s uzate moral este si mai de cacao… ;) Mazda face masini excelente, o adevărată plăcere sa le folosești. Mazda 3 skyactive-G 2,5L cu 186CP, de la 16.000 USD, la 20.000 are tot ce-i trebuie pentru a fi o masina mai mult decât decentă.

  • Seriff, miercuri, 28.06.2023 13:41

    @Dutz latra degeaba, termicele rup efectiv la vanzari, electricele se vand rar si putin, practic daca nu s-ar mai fabrica nici una incepand de maine nu va fi nici un producator afectat fiindca oricum nu se pot baza pe mizeriile alea care abia misca 10%.