McLaren va lansa un succesor al lui P1 peste ”cel puţin zece ani”

Publicat joi, 16.05.2013 18:32 de Sebastian Toma

Englezii de la McLaren spun că vor lansa succesorul lui P1 peste cel puţin un deceniu. Actualul model va avea doar 375 unităţi, majoritatea având deja un cumpărător.

McLaren P1 nu va primi un succesor prea curând, anunţă şeful departamentului de vânzări şi marketing al mărcii britanice, Greg Levine. Acesta spune că exclusivitatea celor 375 de unităţi poate fi asigurată doar printr-un ciclu de producţie scurt şi printr-o pauză semnificativă până la lansarea unui succesor.

Cei de la McLaren pot spune că au experienţă în acest domeniu, ultimul lor supercar, McLaren F1, fiind construit în 106 exemplare şi produs între 1992 şi 1998. De atunci şi până la P1, englezii nu au lansat nimic altceva care să se compare cu originalul, fiind concentraţi pe modificarea extensivă a unor modele Mercedes-Benz.

Până în prezent, trei sferturi din producţia de McLaren P1 compandată implică personalizări serioase, cu toate că procentul personalizărilo este aşteptat să scadă pe măsură ce toate unităţile îşi vor găsi clienţi. Pentru a asigura un nivel de exclusivitate superior, pe care nu-l încearcă nici măcar cei de la Ferrari sau Bugatti, McLaren construieşte şi vinde doar 375 unităţi P1, după care plăuieşte să nu lanseze nimic similar în următorii zece ani. Niciun facelift, nicio ediţie de final, niciun succesor cu o configuraţie similară. Englezii consideră că aceasta ar fi singura soluţie pentru a putea şoca din nou piaţa şi pentru a obţine noi clienţi la momentul lansării noului model.

Cele mai extreme modificări aşteptate implică eliminarea unităţii de aer condiţionat şi chiar un finisaj fără culoare pentru ţesătura din fibră de carbon a caroseriei. Însă, englezii spun că aceste cereri sunt destul de rare şi nu se aşteaptă la multe modele personalizate în acest fel. Unii clienţi au comandat două exemplare McLaren P1, dar niciunul nu a comandat mai mult de două exemplare până în prezent, spun reprezentanţii constructorului din Woking.

Via Autocar

  • tzenu_bmw, joi, 16.05.2013 19:19

    doar cercetarea si dezvoltarea unui asemenea model costa in jur de 1 miliard de euro.......... 1 model = 1 milion euro 375 modele = 400 milioane euro(maxim) restu sunt pierderi.......pe care compania le suporta in favoarea exclusivitati nu inteleg cum o companie mica cum e McLaren poate suporta asemenea pierderi...........

  • Adrian, joi, 16.05.2013 20:39

    @tzenu_bmw Poate nu costa 1 miliard de euro...oricum imi e greu sa cred ca o firma vinde ceva fara sa faca profit. Oricum masina este deosebita si cu performante impresionante. Isi merita banii dar sa ai acces si la un circuit privat ca altfel iti bati joc de ea pe sosele (indiferent unde in lume).

  • unckle, vineri, 17.05.2013 10:07

    @tzenu_bmw - McLaren mai are si alte afaceri ... produce componente pentru sateliti, produce diverse bucatele de electronica pentru F1 (pentru toate echipele de F1), are o echipa de ingineri care fac masini de F1, detine o echipa de F1 care face profit, etc. Pe ei nu ii costa 1mldEuro pentru a face o masina pentru ca detin deja o parte din ceea ce le trebuie. McLaren au investit mult pentru motorul propriu, desi nu cred ca nu s-au inspirat de la Mercedes. Acum storc din el tot ce se poate si il cupleaza la un sistem KERS, despre care au invatat destul de multe din F1 (la fel ca si colegii din italia), pentru a obtine o masina cu adevarat exclusivista. Eu unu astept ca P1 si LaFerarri sa bata pe circuit actuala campioana : Huayra (va fi greu ;) )

  • bula, vineri, 17.05.2013 23:13

    castiga ei si din publicitate mult..aparitii una alta..ulteriorul service

  • AndreiRN, sâmbătă, 18.05.2013 02:28

    Cercetarea si dezvoltarea sunt acoperite de guvern.