Mercedes a echipat un C-Klasse din 1992 cu un motor din 2009

Publicat vineri, 04.09.2009 18:30 de Sebastian Toma

Un grup de ingineri de la Mercedes-Benz a echipat un C-Klasse W201 din 1992 cu un motor diesel de 204 CP si 500 Nm, preluat direct de pe un C-Klasse W204 din 2009. Acest model experimental a fost creat pentru a prezenta dezvoltarea tehnologica din ultimii 20 de ani.

O echipa de ingineri de la Mercedes-Benz a modernizat un C-Klasse W201 din 1992, echipat cu un motor pe benzina de 2.6 litri, prin montarea unui motor diesel de 204 CP, preluat de pe noul C-Klasse W204 C250 CDI BlueEfficiency. Saltul tehnologic a fost realizat fara probleme de inginerii Mercedes-Benz, care au lucrat la acea vreme la dezvoltarea modelului W201, si au reusit sa adapteze cu usurinta noul motor al lui C-Klasse. Scopul acestui vehicul experimental este de a sublinia progresul tehnologic din ultimii ani, mai ales cel al motoarelor diesel.

Astfel, unitatea CDI OM651 cu care a fost echipat modelul W201 are un cuplu motor aprope dublu fata de cel mai puternic W201 creat vreodata - 2.5-16 Evolution II, construit pentru omologarea pentru concurs in campionatul DTM. Mai mult de atat, diferenta de putere dintre noul motor OM651 si vechiul OM601 este de 72 CP, pe cand consumul de carburant este mai redus cu 2.4 litri la 100 de kilometri. Pe langa asta, noul motor OM651 ofera un cuplu motor de 500 Nm.

Odata cu triplarea puterii oferite de modelul experimental creat de inginerii Mercedes-Benz, performantele au crescut simtitor. Astfel, accelerarea de la 0 la 100 km/h este realizata in 6.2 secunde, cu 11.9 secunde mai rapid decat modelul original. Viteza maxima a acestui model nu a fost anuntata, dar aceasta este semnificativ mai mare decat cea care putea fi atinsa de vechiul W201 190E 2.6 Sportline. Performantele acestui model sunt la un nivel mai ridicat decat cele ale lui W204 C250 CDI BlueEfficiency deoarece modelul din 1992 este mai usor cu 385 de kilograme, iar singurul impediment este situat la sistemul de suspensie si la aerodinamica, care sunt proiectate pentru acea perioada.

Din pacate pentru fanii Mercedes-Benz din toata lumea, constructorul german nu ofera posibilitatea efectuarii acestei conversii. Totodata, pasionatii de Mercedes-Benz din Romania nu pot efectua un asemenea schimb de motor deoarece carburantul folosit difera, iar puterea noului propulsor o depaseste pe cea a unitatii originale cu peste 40%, ceea ce incalca normele RAR. Acest lucru inseamna ca motorul care ar fi montat in modelul W201 sau in orice alt model nu va putea fi omologat decat daca va trece de anumite teste dinamice, care ar putea sa respinga acest transfer din cauza diferentei imense de putere dintre cele doua unitati.

Via | WorldCarFans

 

  • cozappz, vineri, 04.09.2009 19:25
    Mercedes ramane Mercedes

    Dar totusi "modelul din 1992 este mai usor cu 385 de kilograme". Ce or fi pus in cel nou de este asa de greu? Banuiesc ca au schimbat si cutia de viteze sau este cea veche? Altceva: " puterea noului propulsor o depaseste pe cea a unitatii originale cu peste 40%, ceea ce incalca normele RAR" Nu-i asa ca normele RAR sunt absurd de inflexibile?

  • roadrunner, vineri, 04.09.2009 19:32

    cam ciudat "experimentul" avand in vedere ca e doar un engine swap. "pasionatii de Mercedes-Benz din Romania nu pot efectua un asemenea schimb de motor deoarece carburantul folosit difera" - e chiar asa greu sa il alimenteze cu un carburant corespunzator? normele RAR legate de puterea motorului mi se par o tampenie.

  • tds, vineri, 04.09.2009 21:04

    @cozappz - noul model e plin de toate "necesitatile" gen navi, scaune electrice, 'nspe airbaguri si alte "prostioare" de genul :) de asta e mai greu. In orice caz interesant engine-swap. Cat despre schimbarea combustibilului nu era o problema, w201 a avut si el motoare turbo diesel dupa cum ati mentionat, ramane insa problema cu puterea. O rezolvarea la aceasta problema ar fi recalibrare ecu la o putere mai mica, facut omologarea, si apoi resoftare la valorile initiale.

  • sebaa, vineri, 04.09.2009 21:23
    @tds

    RAR nu permite echiparea unei masini care a avut motor otto din fabrica cu un motor diesel, chiar daca au existat motoare turbo-diesel in gama la momentul respectiv. Mai mult de atat, nu conteaza daca motoarele sunt supraalimentate sau nu, ci doar puterea pe care o dezvolta acestea. Inconcordanta apare la nivelul seriei de sasiu, care arata o masina cu motor pe benzina, iar montajul unui motor diesel este incompatibil din punctul de vedere al celor de la RAR. Daca nu ma insel, normele s-au schimbat in 2007, pana atunci existand posibilitatea unei asemenea conversii, care era incadrata la Omologari Artizanale, dar restrictia de putere exista in continuare. Resoftarea nu este o optiune, deoarece RAR ia in considerare puterea declarata de fabrica, nu cea masurata la roti sau la volanta. Diferenta de masa dintre cele doua modele este provocata si de faptul ca W204 este mai lung si mai lat decat modelul W201. Sper ca te-am lamurit. :)

  • b76, vineri, 04.09.2009 23:13
    11.9 s??

    sigur accelereaza cu 11.9 secunde mai repede??? nu prea im vine sa cred ca poate fi o diferenta atat de mare intre cele doua motoare.

  • George, sâmbătă, 05.09.2009 00:16
    nu este cu 11.9 sec mai rapid!

    "Odata cu triplarea puterii oferite de modelul experimental creat de inginerii Mercedes-Benz, performantele au crescut simtitor. Astfel, accelerarea de la 0 la 100 km/h este realizata in 6.2 secunde, cu 11.9 secunde mai rapid decat modelul original. " Probabil ca punctul de referinta pt aceasta comparatie este versiunea 190D 2.0 diesel aspirat de 75 CP. Ala cu siguranta ia suta in ceva de genul 15-17 sec. Modelul modificat de nemti in cazul asta, 2.6, are 160 CP si sigur timpul de 0-100 e de sub 10 sec. Legat de viteza maxima, 2.6 avea top speed de 215. Asa ca diferenta la capitolul asta nu e asa mare cum se anunta in articol. Nu cumva sa spuneti ca prindea 215 cand era nou, pt ca nu e adevarat. Am avut un 190E 2.0 122 CP si prindea cu o usurinta fantastica 180 km/h. O diferenta mare s-ar nota daca s-ar comparat cu top speed-ul lui 190D 2.0 are era de 160 km/h. E remarcabil ce-au realizat acesti ingineri, probabil in timpul lor liber. Frumos exercitiu.

  • tds, sâmbătă, 05.09.2009 01:58

    @Sebastian Toma - m-am exprimat gresit, vroiam sa zic ca se putea lua una bucata w201 care era deja diesel din fabrica. Cat despre partea cu resoftat, credeam ca iti si masoara puterea, din moment ce tu oricum aduci modificari asupra motorului pentru a-l face sa se "potriveasca" (poate nu mai incapeau de exemplu cele 2 turbine ;)). In fine, legile la rar sunt oricum jalnice, nici macar nu poti avansa in grad euro (fara spaga bineinteles), ce sa mai zic de pus un motor mai eco...

  • george&roland_st, sâmbătă, 05.09.2009 02:47

    Lipsa de activitate duce la idei vai de capu lor

  • mihai, sâmbătă, 05.09.2009 18:19
    ..

    @Sebastian Toma ia un 190 2.5td si schimbai motoru un service autorizat rar si 100% il omologeaza.....important e sa nu fie mai vechi decat masina !!! si poti sa pui ce motor vreau muschiii tai fie benzina fie diesel sa ai doar factura si vama platita la el . bafta

  • un oarecare, duminică, 06.09.2009 01:01
    @TOMA

    Oare geniile automobilstice de la blogul acesta au aflat ca in anul 1992 exista seria C????????????????????????

  • @TOMA, duminică, 06.09.2009 01:06
    ca sa punem alaturi si articolul original

    Mercedes has outfitted a 1992 190 E 2.6 Sportline with a modern diesel engine from the C 250 CDI BlueEFFICIENCY. Designed to demonstrate the progress diesel technology has made in the past 20 years, the "new" 190 D BlueEFFICIENCY boasts a OM651 common-rail diesel engine with 150 kW (204 hp) and 500 Nm of torque. 0 to 100 km/h comes in 6.2 seconds, which is insanely faster than the 1983 190 D's time of 18.1 seconds. This huge leap in performance is due (in part) to the OM651's 500 Nm of torque, which is more than twice as potent as the most powerful W 201-series model (the 190 E 2.5-16 Evolution II, built for DTM homologation rules). Another interesting fact is the OM651 engine produces 72 hp more than the OM 601 engine of 1988, while consuming 2.4 liters/100km less. Compared to the Mercedes 190 D, the C 250 CDIBlueEFFICIENCY is 385 kilograms heavier but boasts more interior space, a longer wheelbase, the latest luxury items, enhanced safety features, and improved aerodynamics.

  • Berku', vineri, 11.09.2009 22:19
    MB

    Nu sunt fun inrait MB dar ala este un MB 190 si acea caroserie stiam ca este cod W124! A fost produs din 1983 pana in 1994. Gresesc oare?

  • iulian, joi, 08.10.2009 01:58
    masina ma supara

    Salut baieti.Am si eu o rugaminte,daca ma poate ajuta cineva. Am un MERCEDES 190 D din 86 ( cumparat din 2002).Nu prea am avut probleme cu el pana acum,in afara de bucsaraie,amortizoare si ceva maruntaie.In mare sunt multumit de el,avand in vedere ca nu ma lasat niciodata in drum.Dar in ultimul timp ma cam supara (inainte i-mi scotea fum la pornire, in special iarna pina se incalzea motorul),dar acum i-mi scoate fum continu,si la pornire,si in mers,de culoare nugru alb.Afost o perioada in care mergea neregulat,cand acceleram parca nu se alimenta normal,si nici nu avea forta.Acum si-a mai revenit dar tot scoate mult fum si parca nu are el forta dinainte.E posibil sa fie de la injectoare..? (nu le-am curatat niciodata). Ce problema ar putea avea...va rog sa-mi raspundeti...daca ma puteti ajuta......astept raspuns....

  • Mihai, duminică, 20.12.2015 12:24

    Motorul pus pe 190 este unul Diesel, nu benzina cum scrie in acest articol, iar scopul experimentului a fost sa demonstreze progresul tehnologiei in ceea ce priveste motoarele diesel.