Mercedes anunță un parteneriat cu chinezii de la Farasis: fabrică de baterii pentru mașini electrice în estul Germaniei

Publicat vineri, 03.07.2020 17:09 de Paul Cosma

Mercedes a semnat un parteneriat cu Farasis Energy, prin care compania chineză devine furnizor de baterii pentru mașinile electrice ale constructorului german. Nemții vor cumpăra 3% din acțiunile Farasis, iar chinezii vor construi o fabrică de baterii în estul Germaniei.

Mercedes anunță o nouă etapă în strategia “Electric First”, în drumul către “mobilitatea cu zero emisii CO2”, respectiv un parteneriat cuprinzător cu un producător chinez de baterii.

Nemții vor achiziționa 3% din acțiunile Farasis Energy, iar chinezii se vor ocupa de construcția unei fabrici de baterii pentru mașini electrice în estul Germaniei, acolo unde vor lucra circa 2.000 de angajați.

Colaborarea presupune și dezvoltarea comună a tehnologiei bateriilor, pentru creșterea autonomiei și reducerea timpului de încărcare.

Contractul include și clauze potrivit cărora Farasis poate să lucreze la dezvoltarea viitoarelor generații de modele electrice din gama EQ.

Până la sfârșitul anului, Mercedes vrea să aibă în ofertă 5 autoturisme 100% electrice și 20 de variante plug-in hybrid. Obiectivul este ca, până în 2030, electricele și hibrizii plug-in să reprezinte 50% din totalul vânzărilor.

Via Mercedes

  • Edikkk, vineri, 03.07.2020 20:05

    50% până în 2030 !! Mă pufneşte râsul ! Până în 2030 vor mânca falimentul dacă nu mizează full pe electric. Adică ori BEV ori minim PHEV, pentru că hibride non plugin şi mild hibrid sunt vrăjeli.

  • Edikkk, vineri, 03.07.2020 20:53

    Companie care are maşina full autonomă, ca tehnologie - doar că încă nu produc şi maşinile efectiv, nu sunt producători auto Dar ca şi conducere autonomă par mai buni chiar şi decât cei de la Tesla https://youtu.be/OjDLwnTyybo Asta, azi, acum, există deja Şi Mercedes încă mai vrea maşini full termice 50% după 2030 ... :))))) Mă bufneşte râsul iar....

  • Gigi, vineri, 03.07.2020 21:19

    Parteneriatul cu germanii nu da roade??? Aceste mari firme germane super tari, oare de ce nu se aliaza ele sa faca ceva bun???

  • PMC, vineri, 03.07.2020 23:05

    Edica, ineptiile tale electrice sunt depasite doar de cecitatea ta de ansamblu asupra domeniului. Gluma la o parte, asta e unu din misterele pe care nu le voi putea deslusi niciodata: cum sa te transformi in avocatul unei prostii care n-are nicio sansa de izbanda pe termen lung, si asta pe gratis?! Adica macar de ai lua ceva bani pt asta. As intelege, sincer. Da asa.... wtf... vorba chinezului. :) Zi de zi, DIESEL deasupra tuturor!

  • Edikkk, sâmbătă, 04.07.2020 13:30

    Trecea un, nu îmi place să jigneasc, UN B.O.U. cu un rablă de diesel care scoatea EFECTIV UN FUM NEGRU care era şi mai consistent la cea mai mică acceleraţie şi noi restul în trafic am fost siliţi să dăm pe recirculare !!! Şi să stăm la distanţă, poate lua foc draq sau din lipsă de vizibilitate mai surprindeai şi un accident Şi în aceiaşi zi, altul - nu ne lasă în ceaţă ca primul - "doar" la fiecare acceleraţie !!! Avea jumate de bară spate neagră ! Mda.... " diesel desupra tuturor " făcea șușu pe plamânii noştri Păcat că nu este un tel verde să poţi raporta domnule în trafic toate rablele !!

  • @Edikkk, sâmbătă, 04.07.2020 19:14

    Cred ca te agiti degeaba, esti in Romania si nu ai cu cine. In tari civilizate exista numere sau site unde sa reclami astfel de jafuri, dar ele nu prea exista ca totusi se fac niste controale. La noi cum zicea cineva, ITP-ul se face pe oriunde si daca dai spaga, mergi cu orice caruta fumigena care a fost importata din Germania deoarece acolo era rebut si a fost aruncata la gunoi, dar s-a trezit un "meserias" roman sa o aduca pe platforma in tara si sa se dea smecher ca are masina germana. Prin alte tari e posibil sa faci upload la filme cu dashcam si astea reprezinta probe, asa ca multi cocalari se pot trezi cu amenzi sau sunt urmariti. In tarile unde se vrea se poate, dar lumea e obligata si e mai educata: https://www.jato.com/new-car-co2-emissions-hit-the-highest-average-in-europe-since-2014/ Scaderi puternice ale emisiilor sunt in Norvegia, Olanda, Danemarca, Suedia. Aici vorbim de tari nordice cu o altfel de cultura. Tarile in care inca se promoveaza diesel si benzina sunt in continuare "imputite" si cu valori in crestere. Dar treburile se vor schimba pe viitor, Germania va reveni in scadere si ROmania va urca pentru ca jafurile din Germania (ei isi innoiesc parcul auto) vor ajunge in Romania. Pe langa asta, romanii vand padurile la germani, austrieci ca sa faca aia mobila, ca la ei padurile sunt bune si trebuie mentinute. E destul de greu sa-i explici romanului, ca lui ii place sa fie pe ultimul loc cand vine vorba de evolutie: e pe ultimul la numarul de accidente, are infrastructura praf, numarul cocalarilor e in crestere puternica din cate se pare si tara se duce de rapa.